2023-04-15, 16:08
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robot07
Nej Land Grab ska aldrig belönas. Gränserna var fastställda sen tidigare och gäller även nu!

Att du tycker att Ryssland ska få behålla stulet land säger allt om vad du är för en vidrig person.

Det är er patetiska hysteri jag vänder mig mot. En sak är att argumentera för att ryssarna gör fel. En annan är att böla om att inget pris är för högt. Alla måste betala hur mycket som helst, annars är man ingen riktig svensk och en landsförrädare i denna tråd.

Se dig om i världen istället efter andra annekteringar och inse att det inte är så unikt, och därmed bör vår reaktion också vara rimlig och balanserad.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-04-15 kl. 16:12.
Citera
2023-04-15, 16:11
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du försöker alltså applicera logiskt tänkande?
Tror du det fungerar att övertala en medlem i NMR eller en taliban med logiska resonemang?
Kriget är ett faktum och våld föder radikalisering. Har folk att göra och folk mår bra sker sällan radikalisering.

Det fettade säger väl allt. Hypotetiskt: Vad spelar det för roll om du inte vill döda mig när din nära vän tänker göra det?
Vad har jag för nytta av det i efterlivet?

Ta din fråga i en Ukraina-kontext, detta blir för flummigt och offtopic för tråden.
Citera
2023-04-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Bara fattiga hysteriska ryZzvurmare som ojjar sig över kostnader, lätta på lädret och sluta gnäll

Idioten fattar inte att det finns en enorm vilja att stödja Ukraina, United24 har fått över 3 miljarder i donationer tex. Små initiativ (det finns mängder) lockar även dom en hel del donationer, Blågula bilen är liten i sammanhanget men lika behövlig för det.
Saint Javelin siktade på att samla in 50.000 men är uppe i 20 miljoner osv.. brukar köpa lite biljetter till eventet ”Crimea 500” då och då.. satan vilket party det kommer bli!
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-04-15 kl. 16:17.
Citera
2023-04-15, 16:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är er patetiska hysteri jag vänder mig mot. En sak är att argumentera för att det är fel. En annan är att böla om att inget pris är för högt. Alla måste betala hur mycket som helst, annars är man ingen riktig svensk och en landsförrädare i denna tråd.

Se dig om i världen istället efter andra annekteringar och inse att det inte är så unikt, och därmed bör vår reaktion också vara rimlig och balanserad.
Har det sjunkit in nu, att du ses om närmast en landsförrädare och ickesvensk?
bättre sent än aldrig.

Det ryssen gör i Ukraina idag är unikt för Europa i efterkrigstiden, alltid måste man påpeka att din dumhet bara överträffas av din obildning.
Citera
2023-04-15, 16:19
Avstängd
Citat:
Det är er patetiska hysteri jag vänder mig mot. En sak är att argumentera för att ryssarna gör fel. En annan är att böla om att inget pris är för högt. Alla måste betala hur mycket som helst, annars är man ingen riktig svensk och en landsförrädare i denna tråd.

så när staten skickar 10-15miljarder (trots ett budgetettöverskott på 160miljarder) och med bara ökade kostnader på 9 miljarder. så tycker du att det är "hurmycketsomhelst"?

vi kunde skickat 80-90 miljarder rätt in på zelenskis konto och fortfarande landat på budget (vi bdgeterar ju med ett överskott.)

Citat:

Det är unikt.
Citera
2023-04-15, 16:21
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Har det sjunkit in nu, att du ses om närmast en landsförrädare och ickesvensk?
bättre sent än aldrig.

Det ryssen gör i Ukraina idag är unikt för Europa i efterkrigstiden, alltid måste man påpeka att din dumhet bara överträffas av din obildning.

Om 50 år kommer våra barnbarn att förundras över att en del invånare skänkte pengar som stödjer amerikanska militärmakten år 2023. Som lydiga små husnegrer till de som bestämmer. Man måste imponeras av propagandan.
Citera
2023-04-15, 16:22
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så när staten skickar 10-15miljarder (trots ett budgetettöverskott på 160miljarder) och med bara ökade kostnader på 9 miljarder. så tycker du att det är "hurmycketsomhelst"?

vi kunde skickat 80-90 miljarder rätt in på zelenskis konto och fortfarande landat på budget (vi bdgeterar ju med ett överskott.)

Det är unikt.

Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa och njuta av hysterin. Folk argumenterar för att inget pris är för högt.
Citera
2023-04-15, 16:22
Medlem
Robot07s avatar
Citat:

Vår reaktion är fullt rimlig då ett europeiskt suveränt land blir angripet och får land stulet.

Det råder stor politisk enighet i den här frågan och alla som betalar skatt är med och pröjsar.

Du får väl rösta på vänstern eller miljöpartiet och engagera dig där för att samla fler röster dit, om din del av kostnaden känns jobbig för dig.

En överväldigande majoritet är i alla fall för vårt stöd.
Citera
2023-04-15, 16:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Om 50 år kommer våra barnbarn att förundras över att en del invånare skänkte pengar som stödjer amerikanska militärmakten år 2023. Som lydiga små husnegrer till de som bestämmer. Man måste imponeras av propagandan.
Nej det kommer inte att ske, du verkar så lost i din omvärlds- och verklighetsuppfattning att det känns meningslöst att försöka upplysa dig om nåt.
Citera
2023-04-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nja, det blir rätt eftersom det bara är en väldigt liten klick svenskar som är emot att Sverige skickar bla vapen.

Det kallas demokrati men betyder såklart inte att idioter som dig blir nöjda när den är fungerande. Tough luck!

Jag tycker Sverige kan bidra mycket mer, vi ser hur många svenskar som är för det och själva skänker stora summor, drönare och humanitärt bistånd genom olika organisationer.

Idioten psykoseglaren påstod häromdagen att Sverige skänker runt 150.000kr per svensk. Han ljuger som vanligt då det i verkligheten handlar om runt 2000kr per svensk, en spottstyver i sammanhanget.

Som tur är är vi många som skänkt tiofalt den summan för att stödja Ukraina mot den vidriga fascistiska ryss-pöbeln. Du ser det bland annat när dina kära vatniks bombas i sina diken med hjälp av skänkta drönare.
en femma per svensk per dag knäckte världens på papperet näst starkaste militärmakt.
Citera
2023-04-15, 16:27
Medlem
Citat:

Dom kommer förstå att vi skänkte pengar och materiel för att mota ryss-Olle vid grind. Det är rätt troligt att ryssland är den enda naturliga fiende som Sverige har.. även om 50 år.

Apropå husneger, du som bekantar dig med putlers konkelbär på daglig basis, vad tror du han åt till lunch idag?
Citera
2023-04-15, 16:28
Avstängd
Citat:
Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa och njuta av hysterin. Folk argumenterar för att inget pris är för högt.

Det är iför lätt att göra när det inte kostat dem en enda krona....
Kanske hade låtit annorlunda om det ens rörde sig om "symboliska" kostnader.

Säg att folk kända sig tvungna att skippa 1 av årets två utlandsemstrar.
eller kanske tillochmed ta 1 av de ca 100`000 lediga jobb istället för att leva på socialbidrag.

nu är det ju inte så. så jag har full förstålse för de som tycker att vi ska 10x-100x dubbla "den gemensamma insattsen".

Men samtidigt så visar ju individer och den privata sektorn att där finns långt mer individuellt stöd.
Bra för världen, synd för efterblivna "mershaimer/realism fanboyz", för då fattar de ju ingenting av vad som pågor, och är stolta över hur efterblivna de framstår varje gång de presenterar en lånad tanke eller msn rubrik....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in