Citat:
3) Ukraina har inte full kontroll över sina förband. De har nationalistbataljoner.
4) Dessa nationalistbataljoner har en hatisk ideologi, kombinerat med etnisk nationalism. Det bredare samhället är tolerant. Landsfadern Bandera var själv delaktiga i massakrer.
4) Dessa nationalistbataljoner har en hatisk ideologi, kombinerat med etnisk nationalism. Det bredare samhället är tolerant. Landsfadern Bandera var själv delaktiga i massakrer.
Citat:
Eller att Ukraina inte hade släppt ut ett gäng nazi-pedofiler för att slåss i Donbass. Folkmordskarnevalen är i gång.
Citat:
All opposition utom nazi-partier. För de är väl oppositionen?
Citat:
Jag är inget rysstroll. Men jag har lagt mycket tid på detta, och tro mig, där är nazister i Ukraina.
Citat:
Bara känslosnack och hot om våld, som en riktig ukro-nazi.
Citat:
Det har vi redan berättat för dig hundra gånger. Du spammar tråden.
1) För att nazism inte är Putins huvudanledning - det är NATO (kanske även ekonomi, landgrab)
2) För att Utkin inte har någon politisk makt (till skillnad från nassarna i ukraina)
3) Man kan gissa att precis som nassarna i Ukraina betonar slav-hatet i nazismen men tonar ner judehatet, så är det tvärtom hos Utkin. Det är så klart lika förkastligt i vilket fall som helst.
Men som tur är, så är inte Wagnergruppen vårt primära huvudbry, det är om vi får in ukronazister i EU. De ska städas bort.
1) För att nazism inte är Putins huvudanledning - det är NATO (kanske även ekonomi, landgrab)
2) För att Utkin inte har någon politisk makt (till skillnad från nassarna i ukraina)
3) Man kan gissa att precis som nassarna i Ukraina betonar slav-hatet i nazismen men tonar ner judehatet, så är det tvärtom hos Utkin. Det är så klart lika förkastligt i vilket fall som helst.
Men som tur är, så är inte Wagnergruppen vårt primära huvudbry, det är om vi får in ukronazister i EU. De ska städas bort.
Det finns, som du säkert själv vet, åtskilliga liknande "rysstrollningar" från dig i tråden.
Kan vara att det inte är "dig" jag specefikt förklara och get underlag till varför du är snett på det, men det råder ingen tvivel om vad du envisas med att stöta dina efterblivna resonemang och grova felaktigheter med i tråden.