2023-04-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Din dumma kärring. Tror du att en vinkel på hur man tar bilden är orsaken till att typ halva Sveriges män har det knepigt med kvinnor? Kvinnors och din attityd skriker manshat. Gillar man män så skiter man fullständigt i en jävla vinkel. Du är helt efterbliven och ful är du också, pissig attityd.

Din attityd skriker inte kvinnohat eller? Varför tar du det så personligt? Det är allmänt känt att män inte är så duktiga på att ta selfies och att kvinnor är FÖR bra på det. Roxics intention verkade ju vara att ge män lite tips på hur de ska lägga upp en profil på dejtingapparna. Tranquilo
Citera
2023-04-15, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkrigaren
Känns så ytligt allting ändå. Visst speglar nog en del av ytan även insidan men sedan har "kraven" bara stigit genom åren som gått. Redan nu i tråden verkar folk direkt fokusera på sex även av första inläggen man läser som om sex är det primära i relationen.
Mer intressant bok jag skulle rekommendera är "The mastery of love", där håller jag med nästan allting.
Nej, det är alltså vad många män på dejtingsidor direkt börjar fokusera på. Det har förstås en avskrämmande effekt på en kvinna. Man framstår som desperat, och ingen vill ha en sådan.

Skippa allt sexprat i chatten. Tyvärr har jag hakat upp mig på det här för det var så många som missuppfattade min text i min profil. De tog det som en sexuell invit fast det var så jävla uppenbart det kan bli att det verkligen inte var det. Det är tråkigt att så många väljer män väljer att se fel i en vanlig jävla text. Räcker med att skriva att något om ens dag också innan massa slemmiga förslag ska läggas fram.

Jag har inga problem att använda det språket till någon om vi redan har en sexuell relation. Men inte till någon man inte ens har träffat.
Senast redigerad av Roxic 2023-04-15 kl. 13:45.
Citera
2023-04-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Ingen bryr sig om män.

Män som inte får knulla får skylla sig själva. Det är enbart deras eget fel.

De ska hålla käften, hålla sig undan, inte prata eller ha åsikter, bara jobba och betala skatt, sedan dö.

Tycker samhället och media och kvinnor, och förvånansvärt även många män. Orsaken är något kallat gynocentrism. Samma sak gjorde att män dog och kvinnor i halvtomma livbåtar överlevde på Titanic....

Jag håller inte alls med det ovan, utan tycker att män har samma rättigheter att leva naturliga liv och få knulla och bilda familj om de vill, som alla våra förfäder gjort i alla tider, fram tills nu. Det samhälle som inte värnar om män, förtjänar brinna ned till grunden.

Förr var det bara ungefär 30 procent av männen som fick bilda familj, så vitt jag vet. Det är i modern tid (post 1900) som sådana rättigheter har skapats.
Citera
2023-04-15, 14:03
Medlem
Borasare1980s avatar
Man ska inte ha skrytiga fiskebilder med gigantiska fiskar för då ser man själv liten och klen ut bredvid fisken. Bättre att ha fiskebild med pyttesmå fiskar. Då ser man stor och stark ut.
Citera
2023-04-15, 14:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Din dumma kärring. Tror du att en vinkel på hur man tar bilden är orsaken till att typ halva Sveriges män har det knepigt med kvinnor? Kvinnors och din attityd skriker manshat. Gillar man män så skiter man fullständigt i en jävla vinkel. Du är helt efterbliven och ful är du också, pissig attityd.

Nej, inte kameravinklarna i sig, men det går få bättre bilder av dig själv med professionell fotograf.
Citera
2023-04-15, 14:29
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nej, inte kameravinklarna i sig, men det går få bättre bilder av dig själv med professionell fotograf.
Jag skulle se det som ett skarpt varningstecken om nån lägger upp professionellt tagna bilder på sig själv. Det ger ett väldigt pretentiöst narcissistiskt egofixerat intryck men jag antar att damerna inte ser igenom det. Det duger gott med vanliga avslappnade selfies om man gör det på ett vettigt sätt dvs. inte för nära inpå, inte ur grodperspektiv och inte med en massa konstiga filter.
Citera
2023-04-15, 14:34
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag skulle se det som ett skarpt varningstecken om nån lägger upp professionellt tagna bilder på sig själv. Det ger ett väldigt pretentiöst narcissistiskt egofixerat intryck men jag antar att damerna inte ser igenom det. Det duger gott med vanliga avslappnade selfies om man gör det på ett vettigt sätt dvs. inte för nära inpå, inte ur grodperspektiv och inte med en massa konstiga filter.

Nej, men folk är dåliga på att ta selfies. Även ett vackert ansikte blir fult i fel vinkel och fel ljussättning. Så är det bara.
Citera
2023-04-15, 15:22
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Jag vet inte, men budskapet kanske är: Det här vill vi kvinnor se, och nu får ni skärpa er män, om ni ska få något, och vill ni inte ha något, är det fel på er. moment-22
Citera
2023-04-15, 15:26
Medlem
Äsch, de bilder som blir bäst är när någon annan tagit dem. Håller inte med morgonsoffans expert on fiskebilderna, de är varken plus eller minus. Någon enstaka selfie o.k.
Citera
2023-04-15, 15:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Därför att det här hon som väljer. Vad har du för nytta av att höra andra män beskriva "marknaden"?

Skärp dig. Du frågar inte en fisk om hur du fiskar utan du frågar andra fiskare. Lyssna på kvinnor är ju direkt skadligt för män som inte får knulla.
Citera
2023-04-15, 16:24
Medlem
CompressorVanes avatar
Damer och deras ständiga drama om sig själva.

De problem de har skapar de själva.

De drar sig till män som bryr sig minst, de drar sig till de män som har options, damerna spelar illvilliga spel och när de gör schack matt på sig själv klagar dem.
Citera
2023-04-15, 17:26
Medlem
Är man snygg så spelar det ingen roll öht vad man använder för typ av bilder på datingappar man får hur många likes och matchningar som helst ändå som resulterar i många dejter.

Är man inte snygg så är datingappar bara bortkastad tid och energi. Och även med en välgjord profil och bra bilder som verkligen visar ens livsstil och hobbys blev matchningarna väldigt få och antalet dejter likaså.

Det har gjorts hur många experiment som helst som stöder den teorin.
Senast redigerad av Sandolol 2023-04-15 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in