Citat:
Jag tror också att det är sonen (troligtvis) som kommenterar "den är ful". Förstår inte att hon inte är mer selektiv med vad hon lägger ut.Håller förresten med om det där med hundarnas slafsande i ansiktet. Och då gillar jag ändå hundar.
Kassen var för övrigt jätteful. Varför rosa text helt plötsligt när alla andra skyltar kopplade till butiken går i svart och guld? Så ogenomtänkt. Jätteviktigt att ösa ut konsekvent reklam för att bygga varumärket. Det borde experten My veta. Alltså ska det vara samma färger och typsnitt på påsar OCH inslagningspapper. (Har bara sett trist brunt enfärgat papper. Det ska vara med logga på!! Alla buketter som lämnar butiken ska synas på långt håll att de kommer från Mys blommor. Det är ju där pengarna ska läggas. Inte på olivträd och bisarra kaniner!) Obegripligt att varken veteranen Caroline eller varumärkesexperten My känner till de här sakerna. Det är ju lektion 1A när du ska starta butik. Tycker uppriktigt sagt att de verkar passa rätt bra ihop de där två. Fast nä, jag stryker det sista, jag hör själv att det var orättvist. Det är Mys ansvar till 100%. Jag vet trots allt inte vad Caroline har försökt föreslå men fått nej på. Men å andra sidan - bara det faktum att hon går med på att vara ett ansikte utåt gör att jag tappar respekten för henne. Tyvärr.
För övrigt begriper jag inte varför My lägger ut reklam på blombutikens Instagram för nåt slags galleri i grannskapet. Med en blombukett dessutom. Jag trodde först (givetvis) att hon inte kunde sina egna öppettider. Innan jag till slut höjde blicken och insåg att detta inte ens handlade om hennes egen butik. Logiken i detta... Snacka om att hon bygger sitt eget varumärke. Not. Jag är mållös.
https://postimg.cc/fk6ZM9Fd
Egentligen gillar jag inte att vara elak. Men när folk kör med rena bedrägerier och lögner (tävlingar som inte finns etc.) då tappar jag lusten att vara snäll. Då får man skylla sig själv och då får man de kommentarer man förtjänar. Helt enkelt.