2023-04-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Kan han inte vara född som kvinna och sedan börjat hormonisk behandling så att rösten blir mörkare?
Den diskussionen är ju dock inte relevant för tråden . Men visst han ser lite kvinnlig ut .
Citera
2023-04-14, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att han inte varit där är en sak . Men då han var från Skellefteå , som ligger 10 mil norrut från Umeå ungefär så borde han åtminstone ha hört talats om det . Om han nu inte flyttade därifrån som liten parvel vill säga

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Nu börjar P.P bli varm i kläderna, vi glömmer tunnbrödet

Vettefan om jag skulle känna till något random muséum två timmar bort.

Det är som att jag skulle bo i Örebro och känna till ett museum om bröd i Södertälje.

Jag tror inte ens så överdrivet många i Umeå känner till detta muséeum, möjligtvis de som jobbar där.
Citera
2023-04-14, 20:10
Bannlyst
Citat:
Den diskussionen är ju dock inte relevant för tråden . Men visst han ser lite kvinnlig ut .

Den är inte relevant nej, men det var ju ni som nämnde det och jag gav min egen tes också på hur det möjligtvis kunde ligga till.
Citera
2023-04-14, 20:11
Medlem
Apkonsts avatar
Citat:
Nu var han skicklig som resonerade sig fram till rätt svar på vad myriad avses med men han var ytterst nära att slänga iväg ännu en livlina där .

Jag förstår aldrig varför dessa slags frågor skulle vara svåra. I princip alla under 40 i Sverige kan bra engelska, och då vet man vad detta ord betyder. Samma sak med massor av ord på latin som används på engelska. En annan gång frågade de vad det latinska ordet "uterus" betydde. Hur kan man inte veta detta?
Citera
2023-04-14, 20:12
Medlem
Citat:
Vettefan om jag skulle känna till något random muséum två timmar bort.

Det är som att jag skulle bo i Örebro och känna till ett museum om bröd i Södertälje.

Jag tror inte ens så överdrivet många i Umeå känner till detta muséeum, möjligtvis de som jobbar där.
Nu har jag förvisso varit på det museet så jag kunde det .

Hade absolut köpt ditt resonemang om han exempelvis fötts i Örebro eller Stockholm , men jag tycker åtminstone han borde känt till det som Skellefteåfödd .

Hur många Skellefteåbor som besökt Gammlia vet jag inte , men antagligen bra många fler än vad du vill tro .
Citera
2023-04-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apkonst
Jag förstår aldrig varför dessa slags frågor skulle vara svåra. I princip alla under 40 i Sverige kan bra engelska, och då vet man vad detta ord betyder. Samma sak med massor av ord på latin som används på engelska. En annan gång frågade de vad det latinska ordet "uterus" betydde. Hur kan man inte veta detta?
Har jag påstått att frågan var svår? Läste du inte ens vad jag skrev? Han borde svarat direkt och gå på vad han trodde istället för att snacka en massa och bli osäker på grund av alternativen .
Citera
2023-04-14, 20:30
Bannlyst
Citat:
Nu har jag förvisso varit på det museet så jag kunde det .

Hade absolut köpt ditt resonemang om han exempelvis fötts i Örebro eller Stockholm , men jag tycker åtminstone han borde känt till det som Skellefteåfödd .

Hur många Skellefteåbor som besökt Gammlia vet jag inte , men antagligen bra många fler än vad du vill tro .

Kanske gamla gubbjävlar. Det är nog en fördom att norrlänningar skulle vara så intresserade av tunnbröd att de går på muséeum om det. Det är knappast något yngre personer gör eller känner till, kanske äldre människor.
Citera
2023-04-14, 20:35
Medlem
Citat:
Kanske gamla gubbjävlar. Det är nog en fördom att norrlänningar skulle vara så intresserade av tunnbröd att de går på muséeum om det. Det är knappast något yngre personer gör eller känner till, kanske äldre människor.

Snarare en ännu större fördom att Gammliamuseet enbart består av tunnbröd .

Faktum är att det i själva verket är ett friluftsmuseum .
Citera
2023-04-14, 21:08
Medlem
Glidarmannens avatar
För sportintresserade bör Gammlia vara lättare än personer med uttalat ickeintresse för sport, som Pål.
Gammliavallen hette ju fotbollsarenan tidigare.
Citera
2023-04-14, 21:30
Medlem
Jag hoppas att han struntar i pengarna och går all-in för att vinna miljonen. Jag vill se en ny miljonär och han verkar väldigt smart.
Citera
2023-04-14, 21:37
Medlem
Konstigt att han valde fråga stjärnorna på en geografi-fråga.
Citera
2023-04-14, 21:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Grejen är väl den att efter mer än 10 än år så börjar väl frågorna ta slut?

Knappast. Kunskapsvärlden är oändlig. Det gäller bara att ha lite fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in