2023-04-14, 16:21
Medlem
Hej, har sedan kanske någon vecka tillbaka en konstig värk i vänstra tinningen. Jag kan inte påstå att det är stark, inte heller något "explosivt" men en värk fram och tillbaka som gör sig påmind. Just nu idag är den inte konstant utan det känns typ var 5 sekund eller något sånt. Smärtan "knäpper till" och varar nog knappt en sekund.. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan men, en riktig niccokick kan kännas ungefär likadant/ samma område i hjärnan - rakt in 3cm ovanför vänstra ögat.

När jag vaknar på morgonen har jag alltid huvudvärk, men det brukar försvinna när jag druckit morgonkaffet (vet inte om det är normalt men antar det), ganska säker på att det inte är migrän då symptomen inte stämmer.

Någon som haft liknande symtom? säkert inget farligt men man blir rädd då man läser på om huvudvärk..
Citera
2023-04-14, 16:26
Medlem
f30malmos avatar
Den där morgonhuvudvärken kan bero på sömnapne så du vet. Den nya smärtan är svår att säga något om.
Citera
2023-04-14, 16:38
Medlem
Jag har kronisk migrän och tycker det liknar några av mina symptom. Har du några andra saker du känner av? Tex illamående, yrsel, svettningar.
Citera
2023-04-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lushuvet
Jag har kronisk migrän och tycker det liknar några av mina symptom. Har du några andra saker du känner av? Tex illamående, yrsel, svettningar.

Nja inte direkt, men känner mig allmänt kall i kroppen, fryser inte men fötterna är iskalla och svettas ändå, är illamående ibland men absolut inte ofta...
Citera
2023-04-14, 16:48
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Hej, har sedan kanske någon vecka tillbaka en konstig värk i vänstra tinningen. Jag kan inte påstå att det är stark, inte heller något "explosivt" men en värk fram och tillbaka som gör sig påmind. Just nu idag är den inte konstant utan det känns typ var 5 sekund eller något sånt. Smärtan "knäpper till" och varar nog knappt en sekund.. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan men, en riktig niccokick kan kännas ungefär likadant/ samma område i hjärnan - rakt in 3cm ovanför vänstra ögat.

När jag vaknar på morgonen har jag alltid huvudvärk, men det brukar försvinna när jag druckit morgonkaffet (vet inte om det är normalt men antar det), ganska säker på att det inte är migrän då symptomen inte stämmer.

Någon som haft liknande symtom? säkert inget farligt men man blir rädd då man läser på om huvudvärk..

Har du spända käkar/nacke ?
Citera
2023-04-14, 21:12
Medlem
Kan vara att du pressar/gnisslar tänder när du sover. Låter exakt som såna symptom jag kan få under perioder när jag gör sånt.
Ibland kan jag även få ont i öronen (långt in i öronen).
Man kan få ganska många olika biverkningar av det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in