2023-04-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag ska erkänna att det är en aning frustrerande att vissa skribenter som jag följt i något år och har stor respekt för, inte ser det jag själv tycker är ganska solklart.

Och det är att en ensam gm inte kan ha orsakat alla T s skador och strypt henne på det sätt som rättsläkaren beskrivit utan att själv fått några skador.

Förloppet innan och händelserna efter mordet anser jag också ligga i linje med att dom båda var samspelta. Det är först efter mordet är avslöjat som M helt ändrar riktning. Precis som det brukar vara när någon riskerar ett långt fängelsestraff. Absurda lögner haglar i syfte att rädda sig själv.

På samma sätt är det ganska klart för mej att JJ skulle kunnat göra mordet själv, hon slänger en extremt fysiskt underlägsen mindre och berusad T i golvet som slår i huvudet och sätter sej på bröstet och tar stryptag, medvetslöshet kan ske inom 10 sekunder, vad för avvärjningsskador JJ skulle behövt få övergår mitt förstånd och varför vissa skribenter klamrar sej fast vid det är lika provocerande.
Det finns enligt mej inte heller någon tanke om mord ifrån MH`s sida så det finns inget samförstånd till det.
Citera
2023-04-14, 18:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Och det är att en ensam gm inte kan ha orsakat alla T s skador och strypt henne på det sätt som rättsläkaren beskrivit utan att själv fått några skador.

Jag citerar ur rättsläkarens utlåtande

Citat:
Den sammantagna skadebilden kan också vara förenlig med att skadorna på halsen, armbågarna och ryggen orsakats av en person så som den misstänkta MH uppgett i förhör, där sannolikheten för ett sådant scenario ökar om den av-lidna under en tid befunnit sig i en försvarslös ställning, t ex på grund av med-vetandepåverkan till följd av skadorna i huvudet.

Citat:
Avsaknaden av avvärjningsskador på misstänkt och avsaknad av DNA (från misstänkt) i nagelskrapet hos den avlidna varken bekräftar eller utesluter att målsäganden har (haft möjlighet) att värja sig.

Så jag undrar vilken information du har, som rättsläkaren inte haft tillgång till, som gör att du med sådan bestämdhet kan påstå att en ensam gm inte kan ha orsakat alla T s skador och strypt henne på det sätt som rättsläkaren beskrivit utan att själv fått några skador.
Citera
2023-04-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
På samma sätt är det ganska klart för mej att JJ skulle kunnat göra mordet själv, hon slänger en extremt fysiskt underlägsen mindre och berusad T i golvet som slår i huvudet och sätter sej på bröstet och tar stryptag, medvetslöshet kan ske inom 10 sekunder, vad för avvärjningsskador JJ skulle behövt få övergår mitt förstånd och varför vissa skribenter klamrar sej fast vid det är lika provocerande.
Det finns enligt mej inte heller någon tanke om mord ifrån MH`s sida så det finns inget samförstånd till det.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag citerar ur rättsläkarens utlåtande

Så jag undrar vilken information du har, som rättsläkaren inte haft tillgång till, som gör att du med sådan bestämdhet kan påstå att en ensam gm inte kan ha orsakat alla T s skador och strypt henne på det sätt som rättsläkaren beskrivit utan att själv fått några skador.

Hade T blivit medvetslös av fall eller slag hade jag kunnat köpa att det fanns en chans till att endast en kunnat strypt henne till döds.

Beviset för att hon inte var medvetslös någon längre tid är dom 5-10 sparkliknande ljuden som grannen hör ca 2-4 minuter efter den första dunsen.
Citera
2023-04-14, 18:58
Medlem
Citat:
Hade T blivit medvetslös av fall eller slag hade jag kunnat köpa att det fanns en chans till att endast en kunnat strypt henne till döds.

Beviset för att hon inte var medvetslös någon längre tid är dom 5-10 sparkliknande ljuden som grannen hör ca 2-4 minuter efter den första dunsen.

Men det är inte osannolikt att sparkarna är en effekt av ett epileptiskt utfall, en konsekvens av strypning, och är inte nödvändigtvis en indikator på medvetenhet.
Citera
2023-04-14, 18:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Fup? Ingen av dom fyra i trådstarten fungerar.
https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=7&download_id=183
Citera
2023-04-14, 19:03
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Jag ska erkänna att det är en aning frustrerande att vissa skribenter som jag följt i något år och har stor respekt för, inte ser det jag själv tycker är ganska solklart.

Förloppet innan och händelserna efter mordet anser jag också ligga i linje med att dom båda var samspelta. Det är först efter mordet är avslöjat som M helt ändrar riktning. Precis som det brukar vara när någon riskerar ett långt fängelsestraff. Absurda lögner haglar i syfte att rädda sig själv.
Vad tror du om:
Målet var att lura med T för att slå henne.
Trodde de att de inte skulle bli anmälda då?
Citera
2023-04-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontegeniberg
Men det är inte osannolikt att sparkarna är en effekt av ett epileptiskt utfall, en konsekvens av strypning, och är inte nödvändigtvis en indikator på medvetenhet.

Har väldigt svårt att tro att spasmer eller epileptiskt utfall skulle kunna orsaka sparkliknande ljud. Kraften i dom rycken borde inte vara i närheten av att orsaka sparkljud. Men jag är ingen expert.
Senast redigerad av Heretic77 2023-04-14 kl. 19:06.
Citera
2023-04-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Vad tror du om:
Målet var att lura med T för att slå henne.
Trodde de att de inte skulle bli anmälda då?

Jag tror aldrig tanken var att enbart slå T. Som du skriver så riskerade dom då en anmälan och i bästa fall ett rykte på byn att J och M misshandlat T utan uppenbar anledning.
Citera
2023-04-14, 19:05
Medlem
Citat:
Har väldigt svårt att tro att spasmer eller epileptiskt utfall skulle kunna orsaka sparkliknande ljud. Kraften i dom rycken borde inte vara av att orsaka sparkljud. Men jag är ingen expert.

Är inte heller en expert, men kan dock föreställa mig sparkande ben som en del av utfallet - och därmed sparkliknande ljud.
Citera
2023-04-14, 19:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Att Tove fått en medvetandepåverkan till följd av slag i huvudet är precis vad rättsläkaren skriver. Blundar du för detta?

Hur bevisar dessa "sparkliknande" ljud att Tove inte var medvetslös någon längre tid?
Senast redigerad av flashmaner 2023-04-14 kl. 19:08.
Citera
2023-04-14, 19:09
Medlem
Citat:

Det här stör mig också mycket. Som jag ser det är det här ett av dom mest uppenbara fallen i svensk historia.

Tre personer går in i en lägenhet, en timme senare kommer två av dom ut med ett lik invirat i ett lakan. I princip borde nästan alla vettiga människor redan där landa i att båda MGM är skyldiga. Men för att förklara hur den ena av dom är oskyldig har normalt sett intelligenta personer trasslat in sig i ett resonemang där hon är så full och bra på att sova att hon missar allt som händer under den där timmen, trots att mordet är högljutt som fan, men samtidigt så nykter och pigg att hon utan tvekan hjälper till att begå ett mycket utdraget gravfridsbrott direkt efter.

Man måste också göra JJ till en judisk militärdotter med oanade "hästtjejs"-krafter, kapabel som i princip första person i svensk historia att ensam mörda någon med bara nävarna utan att få ett enda skrapsår eller blåmärke. Som sedan knäpptyst lägger mordoffret på en matta och släpar in och ut ur trappuppgången utan att MH hör det - det gäller att passa på när MH är på toa. I en etta mind you. Utan att lämna några spår på mattan.

Medan den andra möjligheten, att båda är skyldiga, stöds av precis allting.
Citera
2023-04-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här stör mig också mycket. Som jag ser det är det här ett av dom mest uppenbara fallen i svensk historia.

Tre personer går in i en lägenhet, en timme senare kommer två av dom ut med ett lik invirat i ett lakan. I princip borde nästan alla vettiga människor redan där landa i att båda MGM är skyldiga. Men för att förklara hur den ena av dom är oskyldig har normalt sett intelligenta personer trasslat in sig i ett resonemang där hon är så full och bra på att sova att hon missar allt som händer under den där timmen, trots att mordet är högljutt som fan, men samtidigt så nykter och pigg att hon utan tvekan hjälper till att begå ett mycket utdraget gravfridsbrott direkt efter.

Man måste också göra JJ till en judisk militärdotter med oanade "hästtjejs"-krafter, kapabel som i princip första person i svensk historia att ensam mörda någon med bara nävarna utan att få ett enda skrapsår eller blåmärke. Som sedan knäpptyst lägger mordoffret på en matta och släpar in och ut ur trappuppgången utan att MH hör det - det gäller att passa på när MH är på toa. I en etta mind you. Utan att lämna några spår på mattan.

Medan den andra möjligheten, att båda är skyldiga, stöds av precis allting.

För mig är det förvånande att ni är så säkra på att ni har rätt. Det är möjligt att ni har rätt! Men det är ändå förvånande att ni anser det vara självklart.

Bara för att M var vaken (vilket inte känns osannolikt) betyder inte det att hon deltog i mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in