Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag ska erkänna att det är en aning frustrerande att vissa skribenter som jag följt i något år och har stor respekt för, inte ser det jag själv tycker är ganska solklart.
Och det är att en ensam gm inte kan ha orsakat alla T s skador och strypt henne på det sätt som rättsläkaren beskrivit utan att själv fått några skador.
Förloppet innan och händelserna efter mordet anser jag också ligga i linje med att dom båda var samspelta. Det är först efter mordet är avslöjat som M helt ändrar riktning. Precis som det brukar vara när någon riskerar ett långt fängelsestraff. Absurda lögner haglar i syfte att rädda sig själv.
Det här stör mig också mycket. Som jag ser det är det här ett av dom mest uppenbara fallen i svensk historia.
Tre personer går in i en lägenhet, en timme senare kommer två av dom ut med ett lik invirat i ett lakan. I princip borde nästan alla vettiga människor redan där landa i att båda MGM är skyldiga. Men för att förklara hur den ena av dom är oskyldig har normalt sett intelligenta personer trasslat in sig i ett resonemang där hon är så full och bra på att sova att hon missar allt som händer under den där timmen, trots att mordet är högljutt som fan, men samtidigt så nykter och pigg att hon utan tvekan hjälper till att begå ett mycket utdraget gravfridsbrott direkt efter.
Man måste också göra JJ till en judisk militärdotter med oanade "hästtjejs"-krafter, kapabel som i princip första person i svensk historia att ensam mörda någon med bara nävarna utan att få ett enda skrapsår eller blåmärke. Som sedan knäpptyst lägger mordoffret på en matta och släpar in och ut ur trappuppgången utan att MH hör det - det gäller att passa på när MH är på toa. I en etta mind you. Utan att lämna några spår på mattan.
Medan den andra möjligheten, att båda är skyldiga, stöds av precis allting.