2023-04-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Håller med dig, detta så jag INTE komma. Men, jag är inte alls insatt i spansk straffrätt, så nu när man ser vilka löjligt korta straff de verkar få så förstår jag att alla erkänt. Jaha, undrar nu vad som kommer att hända när AM är ute i det fria igen...

Kan inte heller spansk straffrätt, men de som hävdar att svenska straff är alldeles för låga får ju lite perspektiv i alla fall. 😂

Frågan är väl om Mekky & Co kan sätta sina fötter på svensk mark? Det måste ju finnas hur mycket encromaterial som helst att damma av för exempelvis aliaset Slicksbrub.
Eller?
Citera
2023-04-14, 18:46
Medlem
Citat:
Flera andra erkänner också inblandning. Skytten erkänner att han höll i vapnet både gällande Maradona och El Zocato. Skyttens bror erkänner inblandning i hanteringen av motorcykeln som jag förstår det. Undrar hur mycket sänkning av straffen de får för att erkänna?

Haha, vilka totalt helblåsta pajaskriminella ?
HAHA - Det är tamigfan det sämsta jag läst. Klart som fan att åklagarna inte behöver hålla några löften heller.
- Varför skulle de göra det ?
Detta är inte USA, CSI eller någon annan deckarserie.

Detta är blodigt allvar.
Finns gott om fall i Spanien där GM erkänt men ändå fått mycket lååånga straff.

Och stackars advokaten som hade tagit fram massvis av "stödbevisning", nu faller hela skiten
ihop som ett korthus. Precis som Såssarnas vansinniga massinvandringspolitik.
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Dom har erkänt morden, Mekky erkände att han hjälpt till vid mordet på el zocato. Läs i Sydsvenskan. I utbyte mot erkännandet ska dom få mildare straff.

HAHAHA, Så de har lurats att erkänna ?
HAHAHA - IQ-Fiskmås, men det är inget annat att vänta av kaosblattar från Sverige - sillmjölkar allihopa
FYYY FAAN - Inte ens någon slags maffiaheder kvar, vad är detta för ynkliga existenser egentligen ?
Påminner om Abbe Blattelito ?
Det är tveksamt om åklagaren och domstolen håller de löftena om mildare straff.
Spanien är inte precis USA, och deras rättssystem
Varför skulle de ge ett sådant löfte ? - Har de sett för mycket deckarserier, eller ?

Skulle åklagarna acceptera straffsänkning så kan det lätt bli så att narkotikabrotten blir ett ärende för sig, och i den rättegången att de plussar på med 15-20 år på straffsatserna ändå ?

De betraktar dessa kriminella som mycket farliga och kommer troligen att använda lagboken att låsa in dem på mycket lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av FuxkPkSociety
Nu är det kört, de var rädda för att få 54 år straffet och kommer nu få 30 år antagligen. Blir en jobbig volta.

Du förstår inte vad permanent revisable prison term betyder.
La Prisión Permanente Revisable (PPR) på spanska betyder att det är i praktiken livstid, men kan
omprövas till att bli ett tidsbestämt straff. Kanske efter halva strafftiden ?

Åklagarna tar nog i rejält med 54 år för att garantera att de blir kvar i fängelserna under
mycket lång tid...

Tittar man på diverse fall som beskrivs på olika Wiki-sidor, så är det tydligen bara 7 fall under hela förrförra året, år 2021, som då togs upp i de högre instanserna och att de straffen blivit
tidsbestämda.
Tex här:
https://es.wikipedia.org/wiki/Prisi%C3%B3n_permanente_revisable

Och i flera fall gäller det brott där GM har erkänt också.

Så om 27 år, dvs år 2050 så står Los Seucos inför skranket för att få sitt
livstidsstraff omprövat

Jag tror dock inte att detta kommer att ske, utan dessa kommer att lämna fängelset
i en kista istället.

Det kommer troligen inte att bli något överklagande om åklagarna känner sig nöjda.
Nu har de fårskallarna dessutom erkänt ovanpå allt, så att då blir vitsen med ett överklagande helt bortblåst.

Samt att bevisningen verkar gjuten i betong och blytung enligt spanska medier.
Spanien har långt ifrån samma överklagandesystem som i Absurdistan, AKA Sverige...

Men svenska PK-Vänstern, Miljöpartiet och Såssarna kommer nu att dra igång
snyftvalserna i tidningarna för fullt....
Morgonsoffan står uppvärmd och redo.
Anders Lindberg har vässat sin penna nu, akta er
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-04-14 kl. 18:56.
Citera
2023-04-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Har du länk eller kan citera?

"I en uppgörelse med åklagarsidan erkänner medlemmar i Malmöligan Los Suecos två mord på Spanska solkusten. Vissa sin direkta medverkan, andra att de hjälpt till. Som belöning lovas de alla kraftigt sänkta straff. Huvudmannen kan släppas redan om två veckor.
– Det är erkännanden under press, säger en av försvarsadvokaterna till HD och Sydsvenskan."

HAHA, Nu kommer de att tvingas erkänna fler andra brott. Och kan häktas igen.
Eller så blir de "vådaskjutna under flyktförsök" ?

Nej jag tror att åklagarna kommer att sätta ett prejudikat på detta, att utnyttja straffrätten maximalt, trots erkännandet ?
Citera
2023-04-14, 18:50
Medlem
Min chansning är att advokaten hade mycket rätt i det han sa och att åklagaren gjorde det bästa av situationen.
Citera
2023-04-14, 18:51
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Hoppas straffen som kommer att utdelas, skickar vettiga signaler till ungarna som har gangsterlivet som mål yaani.
Citera
2023-04-14, 18:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Kan inte heller spansk straffrätt, men de som hävdar att svenska straff är alldeles för låga får ju lite perspektiv i alla fall. 😂

Frågan är väl om Mekky & Co kan sätta sina fötter på svensk mark? Det måste ju finnas hur mycket encromaterial som helst att damma av för exempelvis aliaset Slicksbrub.
Eller?

Alltså, jag får inte många träffar på Slickshrub i mitt FUP-arkiv, och det är rätt stort. Jag minns helt ärligt inte om AM är aktivt misstänkt för grova saker i Sverige längre? Hursomhelst, hans livsmotto är att han "aldrig kommer att dö som en nobody", så jag kan tänka mig att killarna (var väl HK med flera) som nosade upp hans IP i Dubai och gav till Interpol kanske inte känner sig HELT trygga med sig själva just nu. Jag tror definitivt att vi kommer att märka av AM i Malmö/Sverige framöver.
Citera
2023-04-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Haha, vilka totalt helblåsta pajaskriminella ?
HAHA - Det är tamigfan det sämsta jag läst. Klart som fan att åklagarna inte behöver hålla några löften heller.
- Varför skulle de göra det ?
Detta är inte USA, CSI eller någon annan deckarserie.

Detta är blodigt allvar.
Finns gott om fall i Spanien där GM erkänt men ändå fått mycket lååånga straff.

Och stackars advokaten som hade tagit fram massvis av "stödbevisning", nu faller hela skiten
ihop som ett korthus. Precis som Såssarnas vansinniga massinvandringspolitik.

HAHAHA, Så de har lurats att erkänna ?
HAHAHA - IQ-Fiskmås, men det är inget annat att vänta av kaosblattar från Sverige - sillmjölkar allihopa
FYYY FAAN - Inte ens någon slags maffiaheder kvar, vad är detta för ynkliga existenser egentligen ?
Påminner om Abbe Blattelito ?
Det är tveksamt om åklagaren och domstolen håller de löftena om mildare straff.
Spanien är inte precis USA, och deras rättssystem
Varför skulle de ge ett sådant löfte ? - Har de sett för mycket deckarserier, eller ?

Skulle åklagarna acceptera straffsänkning så kan det lätt bli så att narkotikabrotten blir ett ärende för sig, och i den rättegången att de plussar på med 15-20 år på straffsatserna ändå ?

De betraktar dessa kriminella som mycket farliga och kommer troligen att använda lagboken att låsa in dem på mycket lång tid.

Du förstår inte vad permanent revisable prison term betyder.
La Prisión Permanente Revisable (PPR) på spanska betyder att det är i praktiken livstid, men kan
omprövas till att bli ett tidsbestämt straff. Kanske efter halva strafftiden ?

Åklagarna tar nog i rejält med 54 år för att garantera att de blir kvar i fängelserna under
mycket lång tid...

Tittar man på diverse fall som beskrivs på olika Wiki-sidor, så är det tydligen bara 7 fall under hela förrförra året, år 2021, som då togs upp i de högre instanserna och blivit tidsbestämda.
Tex här:
https://es.wikipedia.org/wiki/Prisi%C3%B3n_permanente_revisable

Och i flera fall gäller det brott där GM har erkänt också.

Så om 27 år, dvs år 2050 så står Los Seucos inför skranket för att få sitt
livstidsstraff omprövat

Jag tror dock inte det kommer att ske, utan dessa kommer att lämna fängelset
i en kista istället.

Det kommer troligen inte att bli något överklagande om åklagarna känner sig nöjda.
Samt att bevisningen verkar gjuten i betong och blytung enligt spanska medier.
Spanien har långt ifrån samma överklagandesystem som i Absurdistan, AKA Sverige...

Men svenska PK-Vänstern, Miljöpartiet och Såssarna kommer nu att dra igång
snyftvalserna i tidningarna för fullt....
Morgonsoffan står redo.
Anders Lindberg har vässat sin penna nu, akta er

Det kommer att dröja några år sen kommer snyftet - det är så hemskt i fängelsespanien
de måste få komma hem o avtjäna på öppen anstalt som ett led i nytt liv i frihet.

Finns Carabanchel fängelset kvar - där satt Eive Tungsted o när kan kom ut kunde 2 E T gå
i hans byxor
Citera
2023-04-14, 19:09
Medlem
Citat:
Alltså, jag får inte många träffar på Slickshrub i mitt FUP-arkiv, och det är rätt stort. Jag minns helt ärligt inte om AM är aktivt misstänkt för grova saker i Sverige längre? Hursomhelst, hans livsmotto är att han "aldrig kommer att dö som en nobody", så jag kan tänka mig att killarna (var väl HK med flera) som nosade upp hans IP i Dubai och gav till Interpol kanske inte känner sig HELT trygga med sig själva just nu. Jag tror definitivt att vi kommer att märka av AM i Malmö/Sverige framöver.

Det var ett fall i Uppsala har jag för mig där en använde identifierades.
Citera
2023-04-14, 19:14
Avslutad
Citat:

Tveksamt.

Jag tror han kommer ligga låga ett tagt då han vet han har DJ efter sig. Sen efter tag dyker han upp igen som gubben i lådan. Kan hända han rör sig bakom kulisserna till och från men han rör sig smart och han vet DJ är ute efter honom.
Citera
2023-04-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Haha ja sant! Vilket kaos

Utgår man ifrån medierna nu så lär psyket släppas inom kort?

Blir helt andra spelregler i Malmö igen om inte dem nya grupperingarna utrotar m*kkys liga direkt.
Citera
2023-04-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Ja en jävla massa som hade fått passa sig, har M*kky många gubbar kvar i Malmö?
Och vet du hur länge till D*ni sitter ?

M*kky har starka grupperingar kvar i Malmö,Gbg,Sthlm.

Däremot är det många som blåst honom på stora summor (miljoner). Dessa personer kan lika bra se till att han dör innan att han ens hinner sätta foten i Malmö/Sverige.

Finns dock en stark gruppering i Malmö som fortfarande är fristående från alla dessa gängkrig, dem har bra relation till ”alla” i Malmö kan lika bra bli så att m*kky förvärvar den gruppen då dem har god status mellan varandra sedan förr.
Citera
2023-04-14, 19:22
Medlem
Nu blir det åka av om Mekky kommer tillbaka till Sverige. Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in