2023-03-29, 12:28
Medlem
Panzerfaust84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyngrey
Jag vet inte om det här redan postats, inte hunnit läst hela tråden. Men visst kan det vara vår huvudperson som syns på frugans bilder?

https://vsco.co/mariagronvall1973/gallery

Stämmer bra.. Börjar synas på bild nr 10
Citera
2023-04-02, 02:39
Medlem
Läst hela tråden och lyssnar på podden om henne. Hon är psykiskt sjuk och borde ha låsts in för flera år sen.
Citera
2023-04-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeastQueen
Läst hela tråden och lyssnar på podden om henne. Hon är psykiskt sjuk och borde ha låsts in för flera år sen.
Det först fetade:
Det är mycket möjligt att trådens huvudperson och som till sin vän-/bekantskapskrets räknar personer som bl a Mona Sahlin (kriminell, ett tidigare statsministerämne) kan ha ett antal psykiatriska diagnoser men det är inte de som är hennes plus samhällets huvudproblem, utan det är hennes grava personlighetsstörningar.

Det andra fetade:
Där håller jag med dig helt!
Mika Wimund (eller det namn som hon för tillfället seglar under) har haft turen att arbetsgivare som blivit duperade av henne inte drivit rättsprocesser i tillräckligt stor omfattning. Man har varit glada att ha blivit av med henne och det har naturligtvis varit lite genant för dem att de brustit i kontrollen vid anställning av henne. Hon är en bedragerska. Hon borde sitta inlåst, alldeles riktigt!
För bedrägerier, absolut! För mord, sannolikt.
Så ett livstidsstraff vore definitivt ligga i linje med den allmänna rättsuppfattningen och i samhällets intresse.
Citera
2023-04-04, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerfaust84
Stämmer bra.. Börjar synas på bild nr 10

Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Är Mika inte svensk? Bilden på kvinnan är ju typ mulatt! Vet inte varför jag fick för mig att Mika/Alice/Jane skulle vara ursvensk.. Hon har ju också beskrivits som vacker.. Smaken är ju, som tur är, delad. Men här har vi en utsida som matchar insidan…

Mikas pappa är svensk. Inte mamman.
Men Mika har ändå ett ”ganska svenskt” utseende.
Mörkbrunt hår och en hud som typ lätt blir solbränd…
Citera
2023-04-07, 08:16
Medlem
MissDecibellas avatar
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/kEe6mv/poddpatrullen-om-dirty-jane-och-true-crime-poddar

”.. Rafflande ”Dirty Jane” av John Mork och Kalle Ström (etnologen som gjorde SVT-dokumentären ”Rörelsen”) refererar till den amerikanska poddklassikern ”Dirty John”, som granskade en romansbedragare. Här skildras Katjas kärlekshistoria med en kvinna som kallas Jane.

Podden gräver, med hjälp av Katjas familj och en enorm Flashbacktråd, fram Janes historia av bedrägerier (ett flertal har hon dömts för). Men det antyds även värre saker runt Katjas försvinnande och gränsen mellan vad som är brottsligt eller ”bara” vidrigt beteende är luddig..”
Citera
2023-04-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/kEe6mv/poddpatrullen-om-dirty-jane-och-true-crime-poddar ..”

Känns bra att det börjar sprida sig.
Hoppas det är svettigt nere i Skåne, mycket media kring M.ka för tillfället och jag ser gärna att det fortsätter så hon får svårare att hålla på med sina bedrägerier. För tror mig, de fortgår.
Citera
2023-04-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badnews-nu
Känns bra att det börjar sprida sig.
Hoppas det är svettigt nere i Skåne, mycket media kring M.ka för tillfället och jag ser gärna att det fortsätter så hon får svårare att hålla på med sina bedrägerier. För tror mig, de fortgår.

Utveckla gärna 😄
Citera
2023-04-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tora.Torsell
Utveckla gärna 😄

Tycker du verkligen det behövs?

Bevisar inte M.ka det själv, gång, på gång, på gång?
Citera
2023-04-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badnews-nu
Tycker du verkligen det behövs?

Bevisar inte M.ka det själv, gång, på gång, på gång?
Bara en enkel fråga:
Varför väljer du att skydda Mika Wimund genom att skriva M.ka? -och att göra det gång, på gång, på gång..

Och på din retoriska fråga, visserligen inte ställd till mig, så svarar jag att det behövs maximal uppmärksamhet och spridning kring vad denna hemska människa håller på med!
Kanske kan det rädda nån stackars kvinna från elände och nån kommun/myndighet från att bli lurade av denna hemska bedragerska!
Sätt gärna allt ljus på henne!
Citera
2023-04-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibetaen
Lol! På tal om det: Jag tycker att dokumentären missade en massa i fråga om alla hennes lögner om utbildningar och yrken! Att utgöra sig för att vara socionom och läkare är extremt obehagligt och kriminellt! Hon har ju inga skrupler överhuvudtaget! De långa kommentarer som finns på nätet som hon skrivit under täckmanteln läkare är fullkomligt vedervärdiga. Helt omoraliska. Och att hon fått anställningar! Bara dessa saker borde ju räcka för ett ”Uppdrag granskning”. Jag inser att programmet kanske inte kan utgå från enskilda bedragare, men de skulle ju kunna utgå från hur lätt det är att dupera t.ex kommunen eller landstinget eller vad det nu är. Hur var det nu? Sade hennes nuvarande fru upp sig som sjuksköterska?

Ja, hon är väl skolsköterska i Svalövs Kommun nu?
Citera
2023-04-14, 17:41
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpudel
[/b]
Ja, hon är väl skolsköterska i Svalövs Kommun nu?
Whaaat? Berätta mer!
Citera
2023-04-16, 19:50
Medlem
Alltså…. Kan ni inte bara sluta att skriva om M*kas fru här? Det är synd nog om henne som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in