2023-04-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Dom har erkänt morden, Mekky erkände att han hjälpt till vid mordet på el zocato. Läs i Sydsvenskan. I utbyte mot erkännandet ska dom få mildare straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, det var som fan: https://www.sydsvenskan.se/2023-04-14/kontraktsmordarna-fran-malmo-erkanner-mord

Oj!!!

Ja, den utvecklingen såg jag ju inte komma! 😲😲😲

Hade ju varit grymt spännande att förstå vad som har presenterats de två senaste dagarna som ledde till denna ”kovändning”, eller vad man nu ska kalla det.
Citera
2023-04-14, 17:24
Medlem
Citat:
Kan se att det blir hälften av det som yrkades från början.

Spännande, med gott uppförande så blir det väl 2/3 också? Sen räknas några år från häktet bort. Blir intressant
Citera
2023-04-14, 17:27
Medlem
En gissning är att de ändå sitter längre än i Sverige. Någon som har koll på hur strafflindring fungerar i Spanien?
Citera
2023-04-14, 17:58
Medlem
Dom kommer att släppas fria, ingen av dom kommer få sitta långa straff. Tror Mekky släpps om några veckor som tidningen skriver.
Citera
2023-04-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
En gissning är att de ändå sitter längre än i Sverige. Någon som har koll på hur strafflindring fungerar i Spanien?

Enligt Sydsvenskan släpps huvudmannen redan om några veckor
Citera
2023-04-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, det var som fan: https://www.sydsvenskan.se/2023-04-14/kontraktsmordarna-fran-malmo-erkanner-mord

Flera andra erkänner också inblandning. Skytten erkänner att han höll i vapnet både gällande Maradona och El Zocato. Skyttens bror erkänner inblandning i hanteringen av motorcykeln som jag förstår det. Undrar hur mycket sänkning av straffen de får för att erkänna?

@mir Mekky släpps om Max några veckor säger Sydsvenskan, h@made släpps om ungefär ett år. F@khry är släppt och har avtjänat sitt straff. Kommer nog en mer utförlig beskrivning under helgen eller på måndag
Senast redigerad av Malmoskitz 2023-04-14 kl. 18:09.
Citera
2023-04-14, 18:10
Medlem
Citat:
@mir Mekky släpps om Max några veckor säger Sydsvenskan, h@made släpps om ungefär ett år. F@khry är släppt och har avtjänat sitt straff. Kommer nog en mer utförlig beskrivning under helgen eller på måndag

Har du länk eller kan citera?

"I en uppgörelse med åklagarsidan erkänner medlemmar i Malmöligan Los Suecos två mord på Spanska solkusten. Vissa sin direkta medverkan, andra att de hjälpt till. Som belöning lovas de alla kraftigt sänkta straff. Huvudmannen kan släppas redan om två veckor.
– Det är erkännanden under press, säger en av försvarsadvokaterna till HD och Sydsvenskan."
Senast redigerad av Boven541 2023-04-14 kl. 18:21.
Citera
2023-04-14, 18:24
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Inledningsvis yrkade åklagaren på livstid, vilket senare ändrades till cirka 50 års fängelse för var och en av de fyra huvudmännen. Detta efter att domstolen under utredningstiden underkänt yrkandet att straffa dem för att de ingår i en ”kriminell organisation”.
Standardstraffet i Spanien för att avsiktligt skjuta ihjäl en annan människa ligger typiskt på mellan 15 och 25 års fängelse.
Nu landar straffet för skytten, en 28-åring från Malmö, på cirka fem år. Han får sitta inlåst ett år till.
Den utpekade huvudmannen – Boxaren – som greps i Dubai 2020 efter att ha varit efterlyst, kommer att släppas om max ett par veckor och har med det avtjänat cirka två år och nio månader.

https://www.sydsvenskan.se/2023-04-14/kontraktsmordarna-fran-malmo-erkanner-mord--far-sankta-straff
Citera
2023-04-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Har du länk eller kan citera?

"I en uppgörelse med åklagarsidan erkänner medlemmar i Malmöligan Los Suecos två mord på Spanska solkusten. Vissa sin direkta medverkan, andra att de hjälpt till. Som belöning lovas de alla kraftigt sänkta straff. Huvudmannen kan släppas redan om två veckor.
– Det är erkännanden under press, säger en av försvarsadvokaterna till HD och Sydsvenskan."

Försvarsadvokaten:
Citat:
– Flera av de åtalade har sagt till mig att det gör ont att erkänna, min klient säger det med eftertryck, när man inte har gjort någonting, säger Gonzalo Boye.
– Men erbjudandet från åklagaren var för bra för att säga nej till. Bättre än att behöva gå igenom hela den här processen.

https://www.sydsvenskan.se/2023-04-14/kontraktsmordarna-fran-malmo-erkanner-mord--far-sankta-straff
Citera
2023-04-14, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Skulle varit roligt om @mir kom ut igen, Halva Malmö hade emigrerat ut från Sverige, bostadsmarknaden hade total kollapsat direkt!

Ja en jävla massa som hade fått passa sig, har M*kky många gubbar kvar i Malmö?
Och vet du hur länge till D*ni sitter ?
Citera
2023-04-14, 18:37
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Oj!!!

Ja, den utvecklingen såg jag ju inte komma! 😲😲😲

Hade ju varit grymt spännande att förstå vad som har presenterats de två senaste dagarna som ledde till denna ”kovändning”, eller vad man nu ska kalla det.

Håller med dig, detta så jag INTE komma. Men, jag är inte alls insatt i spansk straffrätt, så nu när man ser vilka löjligt korta straff de verkar få så förstår jag att alla erkänt. Jaha, undrar nu vad som kommer att hända när AM är ute i det fria igen...
Citera
2023-04-14, 18:41
Medlem
Jobbigt för de två som golade på AM. Som man kunde läsa om i FUPen om Malmös nyckelpersoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in