2023-04-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag uppfattat det hela så hade AW skickat en förfrågan till MH tidig morgon om hon visste var TT var.

MH skickade ett sms till J och undrade vad hon skulle svara? Fick MH något svar från JJ? När i tid?

Minns faktiskt inte det. Men dom hade en gruppchat med andra tjejer där M var inne och smygläste. Där skrev ju J att T hade gått hem efter att dom blivit vänner.
Citera
2023-04-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att bli arg på M så direkt efter händelserna indikerar ju att J inte uppfattade att hon behövde vara särskilt hänsynsfull mot M. Vilket hon kanske borde ha känt om hon dragit in M i något och varit beroende av hennes tystnad framgent.

Precis! Inget gulligull där. Rullmans ord om samspelta i samförstånd blir tydligare för varje gång man öppnar FUP.
Citera
2023-04-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Helt sant, det är bara Ms egna ord, men med karaktärsbeskrivningen av M i ryggen, tror jag att det stämmer.

Hon har förmodligen varit med på både det ena och det andra, men jag tror att hon har/har haft en moralisk gräns vid risk att någon ska dö. Ts öde kan ju förstås motbevisa det, men min tro är att M inte insåg risken när de lockade T från Nöjet.

Tror du M insåg risken med att både T och hennes syster skulle kunna brinna inne när J tände eld på deras ytterdörr?
Citera
2023-04-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja förhörsledarna frågar om en matta som låg konstigt placerad i lägenheten. J svarar då att hon(/de?) först försökte rulla in Tove i mattan för att kunna transportera ut kroppen genom trapphuset, men att det inte fungerade. Då tog hon/de? ett lakan istället.

Mattan i sig är nog inte så intressant ur forslingssynpunkt eftersom den inte användes.
Men jag tänker att OM M sov när J var på McD och inte såg någon kropp när hon vaknade, så har ju alla diskuterat var J gömt kroppen, förrådet, walk-in-closet tex. Då tror jag att mattan kunnat användas en kort stund som gömställe, även om den inte fungerade att bära ut via trapphuset till bilen senare.

Ja mattan hade varit rimligt i så fall. Men då bör väl T ha varit inlindad i ett lager lakan också. De hittade nämligen inte DNA från Tove i mattan tror jag.
Citera
2023-04-14, 12:42
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror du M insåg risken med att både T och hennes syster skulle kunna brinna inne när J tände eld på deras ytterdörr?
Har det med hur långsint de är ?
Otroheten och "egenvärdet" hos Häst-JJ.
Kan det vara det som sätter krokben för henne (beställer drink med Waran-medel)
JJ är en riktig glädjespridare utan tvekan..
Citera
2023-04-14, 12:49
Avslutad
Citat:
Precis! Inget gulligull där. Rullmans ord om samspelta i samförstånd blir tydligare för varje gång man öppnar FUP.
Absolut och jag hoppas att Rullman har förmått förmedla det till rätten under den korta rättegångstiden. Givet att tydliga tekniska bevis saknas för Ms delaktighet i mordet blir såna här omständigheter till indicier i den indiciekedja som krävs för att fälla M. Jag hoppas det har gått att förmedla de här subtila tecknen på samförstånd på ett bra sätt i rätten.
Citera
2023-04-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Har det med hur långsint de är ?
Otroheten och "egenvärdet" hos Häst-JJ.
Kan det vara det som sätter krokben för henne (beställer drink med Waran-medel)
JJ är en riktig glädjespridare utan tvekan..

Jag har lite svårt att tolka det du skriver, så du behöver vara mer konkret för att jag ska förstå.

J verkar ha problem med att släppa det hon uppfattar som oförätter och hon blir inte nöjd förens en hämnd utdelats som enligt henne är proportionerlig till oförrätten. (Ja, hon har en skev verklighetsuppfattning).
Citera
2023-04-14, 13:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja förhörsledarna frågar om en matta som låg konstigt placerad i lägenheten. J svarar då att hon(/de?) först försökte rulla in Tove i mattan för att kunna transportera ut kroppen genom trapphuset, men att det inte fungerade. Då tog hon/de? ett lakan istället.

Mattan i sig är nog inte så intressant ur forslingssynpunkt eftersom den inte användes.
Men jag tänker att OM M sov när J var på McD och inte såg någon kropp när hon vaknade, så har ju alla diskuterat var J gömt kroppen, förrådet, walk-in-closet tex. Då tror jag att mattan kunnat användas en kort stund som gömställe, även om den inte fungerade att bära ut via trapphuset till bilen senare.

Det är ju intressant. Jag har försökt att hitta denna del, men det enda jag hittar är de poliser som är först på plats vid koll i Johannas lägenhet som nämner detta med mattorna.

Men det är ju verkligen en sådan sake som skulle kunna ha skett.
Citera
2023-04-14, 13:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag har lite svårt att tolka det du skriver, så du behöver vara mer konkret för att jag ska förstå.

J verkar ha problem med att släppa det hon uppfattar som oförätter och hon blir inte nöjd förens en hämnd utdelats som enligt henne är proportionerlig till oförrätten. (Ja, hon har en skev verklighetsuppfattning).
Precis, förlåt om jag är svårtolkad

Mycket (Henne själv), Vill ha mer. så tigger hon med handen eller slår och bestämmer - vid oförätt.
Citera
2023-04-14, 13:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det tror jag absolut. Dock tror jag inte att hon tyckte att det var ok, även om hon var närvarande och kanske höll utkik. Om J sagt åt henne att tända på, tror jag faktiskt att hon skulle vägrat.
Citera
2023-04-14, 13:12
Medlem
SloppySecondss avatar
"Kakmonstret" - Johanna har inte ätstörningar eller någon som vet om det kan stämma (jag gissar, alltså inte fakta)
Citera
2023-04-14, 13:14
Medlem
Faller domen idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här