2023-04-13, 22:18
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Den som lever får se hur det slutar. Jag är inte helt insatt i exakt hur stora områden ryssland kontrollerar, samt vart de önskvärda gränserna för Ryssland sträcker sig. Men en sak är säker när man ser hur skitnödiga zeleynskyj, nato och eu är, att det inte går bra.

Men jag kommer inte lägga krut på att försöka bevisa det för dig eller ovanstående skribenter som blivit hjärntvättade och tror på någon magisk våroffensiv från kiev . Jag låter nederlaget sjunka in hos er i lugn o ro, ni är just nu I förnekelsestadiumet och har enormt tunnelseende, då tjänar det inget till att försöka lägga fram verkligheten. Ukr. Är slut, omvärlden håller liv i detta men även den solidariteten har sina begränsningar. Vinner "fel" president i ett visst land så bör zeleynskyj ha sina resväskor packade och sitt flygplan fulltankat och startklart.

Härligt att du känner sådant behov av att berätta om verkligheten i Ukraina för oss 👍
Synd att du inte kan länka till denna sanning. För inte sitter du och ljuger?
Här på FB!👍
Världens centrum för påverkan.
Nu blev du viktig 🤣🤣
Det är ju nästan som om man börjar tro att Moskva inte sjönk. Att Kherson inte återtogs. Att Bahkmut har fallit, för månader sedan.
Ja, Kiev föll redan första veckan. Minns det som igår.
Kahrkiv gav upp på några timmar.
Alla dessa nacister som man tagit. Zelensky var väl förklädd nacist?

Skönt med killar som dig, så att man förstår vilken begåvningsreserv vi har.
Senast redigerad av attog 2023-04-13 kl. 22:25.
Citera
2023-04-13, 22:19
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Okej, vi får se hur väl eller illa din text åldras. En sak är säker, jag ska skriva till dig när bakhmut väl har fallit. Du kan göra likadant om Ukraina lyckas försvara den.

Slava
Russia
Var läste du att jag skrev att Ukraina aldrig kommer tappa Bakhmut?
Är du rekryterad av Wagner eller vad är det med dig?
Citera
2023-04-13, 22:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Okej, vi får se hur väl eller illa din text åldras. En sak är säker, jag ska skriva till dig när bakhmut väl har fallit. Du kan göra likadant om Ukraina lyckas försvara den.

Slava
Russia

..och vad skulle ske om Bakhmut faller, är kriget slut då ?
Citera
2023-04-13, 22:27
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt så är målet att ta ca20% av det som idag anses vara Ukraina. Hursomhelst är det stora ytor till att börja med, Ukraina är Europas andra största land (bortsett från ryssland) så du får räkna och göra matematiken själv. Det finns mycket naturresurser i området, då syftar jag bla. På den bördiga jorden. Finns många fler goda anledningar till varför det är fördelaktigt att få dessa områden men jag låter dig klura på det i lugn och ro

Jag har klurat på det i över ett år och bara sett elände och isolering som resultat. Det är ju inte så att Ryssland hade ont om naturresurser innan, inte där skon klämmer liksom.
Citera
2023-04-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det blev ett jävla rabalder från förtvivlade anhöriga i rysk media när Moskva blev en ubåt.
Varför? Jo delvis för att det var "riktiga", ordentliga ryssar och inte några simpla uralfyllon som dog.

Dags för ryzka robotskeppet 799 som avlossat många robotar mot Kiev nu?

Dags för nästa rabalder när den också förvandlas till ubåt? Varför inte inatt?
Snabbrättegång, så slipper det gå via HAAG/ICC.
Senast redigerad av Antistalk 2023-04-13 kl. 22:33.
Citera
2023-04-13, 22:31
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Apropå ingenting alls undrar jag lite lätt hur det går framåt med den ryzka våroffensiven. Inget nytt på västfronten?

Om det tattarcirkusen uppvisade jan-mars ens var offensiv så gick/går den inge vidare. Åt helvete, till och med. Återstår att se om UAF lyckas bättre med sin. Många siar om Maj, Juni någon gång. Fram tills dess så kommer kommer gränsstolparna nog stå sig relativt statiskt.
Citera
2023-04-13, 22:34
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
..och vad skulle ske om Bakhmut faller, är kriget slut då ?
Nej, nej. Absolut inget kommer att ske när Ukraina förlorar bakhmut den är ju bara "30% av lund" som någon skrev tidigare. Men om du läste vad jag svarade så har storleken på staden ingen betydelse, det väsentliga är hur mycket båda sidorna satsar där och givetvis hur stora förlusterna blir.

Är det så svårt att förstå?
Citera
2023-04-13, 22:39
Medlem
attogs avatar
Citat:
Nej, nej. Absolut inget kommer att ske när Ukraina förlorar bakhmut den är ju bara "30% av lund" som någon skrev tidigare. Men om du läste vad jag svarade så har storleken på staden ingen betydelse, det väsentliga är hur mycket båda sidorna satsar där och givetvis hur stora förlusterna blir.

Det är rätt underbart hur mycket ryssar har offrat i Bahkmut, för kunna visa upp ett vunnet slag.
Skulle gissa att Ukraina har kanske 5000 döda och skadade.
Ryssland ligger på 35000 döda och skadade.
Pyrrhusseger har fått ett ansikte i ryss-land.
Citera
2023-04-13, 22:40
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter. "Germany approves request to send Polish jets to Ukraine within a day"

https://www.youtube.com/watch?v=j0_MUk-3b4Y
Citera
2023-04-13, 22:40
Medlem
Citat:

Varför tror du att Ryssland har mindre förluster när de anfaller där UA ägnat år åt att gräva och förstärka?
Citera
2023-04-13, 22:41
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag har klurat på det i över ett år och bara sett elände och isolering som resultat. Det är ju inte så att Ryssland hade ont om naturresurser innan, inte där skon klämmer liksom.
Det är inte enbart naturresurser det handlar om, jag skrev att det finns flera andra anledningar. Jag kan inte presentera alla fördelar med att få kontroll över dessa områden och kreml har säkert 100 andra anledningar som varken du eller jag vet om. Oavsett vad så finns det stora fördelar med att kontrollera dessa områden sett ur ett långt perspektiv.

Du får givetvis fortsätta att klura i flera år till gällande fördel/nackdel att ha dessa områden. Låt det inte drabba din sömn åtminstone
Citera
2023-04-13, 22:44
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
simpla uralfyllon

Fliker in med bilddefinition https://twitter.com/OldSoldier999/status/1646599194663178240/photo/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in