Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
Migrationsverket tillåter bara anhöriginvandring för arbetskraft ifall de tjänar minst 31000 i månaden.
Den enskilda kan inte ta del av välfärden förrän 2 + år
Tänker du på asylsökande?
Har du källa på detta?
Jag vet att SD har initierat en höjning och av ett inkomstkrav på 31000 kronor i månaden och att några av regeringspartierna har ställts sig bakom detta. Men har detta klubbats igenom ännu i riksdagen?
Ja, där fick du åtminstone en anledning till att visa SD aktning och respekt.
Tidigare har lägsta lön för att få uppehållstillstånd för arbete legat runt 14000 kronor i månaden, en lön som knappt inte går att leva på i Sverige om man inte har en sovsäck vid sin arbetsplats eller lever flera stycken i en etta.
Ett problem med uppehållstillstånd grundat på arbete är att många av kontrakten inte stämmer med verkligheten , att lönesumman som stått på kontrakten inte är vad som ges till arbetstagaren. Det har inte funnits någon kontrollfunktion för att se till att arbetstagaren får den rättmätiga lönen.
Ett annat sätt har varit att använda systemet för att sälja arbetskontrakt som uppehållstillstånd. Detta förutsåg jag redan när lagen klubbades igenom och självklart har jag fått rätt på den punkten.