2023-04-09, 12:45
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Nåt jag tror att de flesta sexarbetare har svårt för är de som direkt bara framstår som sjukt entitled. Visst är det kunden som köper en tjänst och då är man kravställaren på ett sätt men det är ju en annorlunda bransch det här och förstår man inte att providern också ställer krav -- för sin egen säkerhet och välmående!! -- så ska man inte köpa sex. IMO. Vill man ha en bra upplevelse ska man få sexarbetaren att känna sig trygg och säker och bra bemött, inte börja kräva än det ena och än det andra, pusha gränser, fråga om saker som sexarbetaren redan sagt nej till, pruta, vara dryg osv. Jag träffar som sagt inga nya kunder nu men det händer ändå att nya personer hör av sig och för ett tag sen fick jag mail från nån som skrev typ: "Hej Sokoke.Cute! När vi träffas vill jag att du gör det här och det här, har på dig det här och det här, jag utgår från att vi ses på lördag kl 23!". Öhh...? Sånt ger mig så dåliga vibes att jag aldrig skulle komma på tanken att träffa en sån person. Det är klart att jag tillmötesgår önskemål om kläder och aktiviteter på en träff men när nån direkt köra den där dryga stilen och så totalt utelämnar basic info så är det ett stoooort no no för mig.
Jaa, jag fixar inte kunder som är entitled redan i första kontakten. Nekade en sån för ett tag sedan och hans svar på det var ”oj, det förvånar mig verkligen. Hur kommer det sig?”. Om han hade varit någorlunda intelligent så hade han ju kunnat räkna ut att han ville ha tjänster som jag uttryckligen skriver att jag inte erbjuder, plus att han verkade vara allmänt krävande som person. Han avslutade också med typ ”ser fram emot att träffa dig på lördag!”. Det är ju en sak att skriva ”hoppas att vi ses!”, men att bara utgå ifrån det… 🙄
Citera
2023-04-10, 09:17
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Jaa, jag fixar inte kunder som är entitled redan i första kontakten. Nekade en sån för ett tag sedan och hans svar på det var ”oj, det förvånar mig verkligen. Hur kommer det sig?”. Om han hade varit någorlunda intelligent så hade han ju kunnat räkna ut att han ville ha tjänster som jag uttryckligen skriver att jag inte erbjuder, plus att han verkade vara allmänt krävande som person. Han avslutade också med typ ”ser fram emot att träffa dig på lördag!”. Det är ju en sak att skriva ”hoppas att vi ses!”, men att bara utgå ifrån det… 🙄
Kunder utgår och antar mycket. Å andra sidan så antar hela samhället mycket om sexarbetare och hur vi lever och verkar.

Kunder som inte kan sköta sig från början får inte komma in i min godisbutik. Aldrig. Det är inte svårt att skriva hej, jag heter, jag ser ut så här, söker detta, förslag på tid och plats. Men merparten fixar inte det och det är synd. Har ibland gett kunder en chans att rätta till sina svar men det leder sällan någon vart. Nu är jag stenhård. Skriver du bara "hej, hur mår du?" leder det till en blockering. Sällan jag blockar eller avslutar kontakt med kunder jag träffat en gång. Det ser jag som en vinst och att jag lyckats sålla bort alla idioter i tidigt skede.

Har också myntat ett nytt begrepp "avblockerings avgift" efter att kunder mailar och skriver PM på rs att jag ska avblockera dem på kik. Skrev då att de gärna får skicka en avblockerings avgift till mig på 500kr för att få ett nytt försök haha. Hittills har ingen gått med på det men de slutar i varje fall tjata och det är en vinst i sig.
Citera
2023-04-11, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillies
Kan vara svårt att balansera det där med politik men jag brukar oftast ställa nyfikna frågor kring kundens tankesätt och hålla med (helt eller delvis) i de bitar jag håller med om och fylla på med mina tankar eller prata om det ur ett annat perspektiv. Tycker det är intressant att höra om människors tankar och känslor – den biten gillar jag mycket med sexarbete.

Vad gäller diskussioner med kunder om sexköpslagen (+kopplerilagen) så upplever jag det som att de oftast har en väldigt förenklad bild av dess konsekvenser. De ser den endast från sitt eget håll och med riskerna för sig själva som utgångspunkt och tror kanske till och med att den är positiv för oss sexarbetare. Men förutom den konstanta stressen som lagen skapar så är den också basen för en mängd risker för oss, potentiellt allvarligare än kundens. Våra möjligheter att screena begränsas av lagen vilket på gruppnivå skapar en farligare arbetsmiljö för oss, våra partners kan bli åtalade för koppleri endast genom att leva ett normalt liv med oss med allt vad det innebär, våra barn kan bli omhändertagna osv. Det är inte många kunder som tänker på detta utan har endast sina egna risker i åtanke.

Det finns dock en sak som är positiv med sexköpslagen som jag ser det och det är att jag är rätt övertygad om att den driver upp våra priser rejält. Jag betraktar det som ett påslag från staten för sveda och värk. 😁
Har tänkt kommentera detta. Jag håller med! Självklart jobbigt för köpare att behöva tänka på att möjligheten finns att åtalas för brott. Men sexköpslagen ger så mycket mer konsekvenser för säljare, som riskerar hamna i farliga situationer, eller få inskränkningar i privatlivet ex gällande bostad eller vårdnaden över sina barn.

När sexköpare tror man är emot sexköpslagen för att man tycker det är viktigt de ska ha rätten att köpa sex, cringe. Det är dock en diskurs som bibehåller sexköpslagen skulle jag tro! För om man säger man är emot den sägs det man jobbar för ”torsklobbyn”, speciellt personer som är vänster säger så.

Apropå det, vet någon vilka ”torsklobbyn” är? Är de liksom som ett parti eller en förening i EU eller liknande, "Torskdemokraterna - Vi brinner för killars rätt att köpa sex!", eller vilka är de? Finns de, eller är det bara en villfarelse, en pejorativ term som används för sexarbetare när de framför åsikter, för att få dem att låta illegitima?
Senast redigerad av strangegirl 2023-04-11 kl. 08:26.
Citera
2023-04-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Apropå det, vet någon vilka ”torsklobbyn” är? Är de liksom som ett parti eller en förening i EU eller liknande, "Torskdemokraterna - Vi brinner för killars rätt att köpa sex!", eller vilka är de? Finns de, eller är det bara en villfarelse, en pejorativ term som används för sexarbetare när de framför åsikter, för att få dem att låta illegitima?

Har också alltid undrat vilka torsklobbyn faktiskt är?! Särskilt då vi sexarbetare ofta bli anklagade för att vara just torsklobbyn, när vi försöker lobba för våra rättigheter. Men finns dom? En gömd herrklubb kanske?
Citera
2023-04-11, 18:40
Medlem
Citat:
När sexköpare tror man är emot sexköpslagen för att man tycker det är viktigt de ska ha rätten att köpa sex, cringe. Det är dock en diskurs som bibehåller sexköpslagen skulle jag tro! För om man säger man är emot den sägs det man jobbar för ”torsklobbyn”, speciellt personer som är vänster säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Har också alltid undrat vilka torsklobbyn faktiskt är?! Särskilt då vi sexarbetare ofta bli anklagade för att vara just torsklobbyn, när vi försöker lobba för våra rättigheter. Men finns dom? En gömd herrklubb kanske?

Haha, same. Jag får konspirationsteorivibbar när jag hör torsklobbyn. Har man minsta insyn i svensk sexarbetarrättsrörelse så är det lätt att avfärda men jag tror som ni att det är ett effektivt sätt att tysta ner sexarbetare (åtminstone dem som på minsta sätt nyanserar industrin). Det faktum att idén om en torsklobby ändå verkar ha fått fäste i svensk mediaoffentlighet säger något om uppfattningen bland gemene man exempelvis om sexköps- och kopplerilagarnas effekter.

Sexarbetare lever med lagarna på en daglig basis på ett helt annat sätt än den snittliga sexköparen. Jag tycker det hade varit fint om det på riktigt fanns en torsklobby med sexköpare som fightades mot lagen i huvudsak FÖR VÅR SKULL. Gaah, jag hade veknat totalt, erbjudit rabatter och allt. 😁

Paolo hade chansen att stå upp för sexarbetare som grupp men han tvekade ju inte en sekund att kasta oss under bussen genom att ta den enkla vägen och upprepa standardnarrativet. Det visade ju sig i uttalanden efteråt att han egentligen inte alls hade de tankar om situationen som han uppgav i den första intervjun när han bara hade för avsikt att snabbt och smidigt bli förlåten och välkomnad in i värmen igen.

Jag tror få sexköpare på riktigt skulle stå upp för oss mot samhället. Det måste vi göra själva, även om vi blir kallade torsklobby när vi gör det. ✊🏻
Citera
2023-04-11, 21:29
Medlem
Citat:
/.../ Apropå det, vet någon vilka ”torsklobbyn” är? Är de liksom som ett parti eller en förening i EU eller liknande, "Torskdemokraterna - Vi brinner för killars rätt att köpa sex!", eller vilka är de? Finns de, eller är det bara en villfarelse, en pejorativ term som används för sexarbetare när de framför åsikter, för att få dem att låta illegitima?

Apropå "torsklobbyn" så beskriver Jo Doezema in sin bok "Sex Slaves and Discourse Masters" hur företrädare för sexarbetare blev anklagade för att i själva verket gå "sexindustrins" ärenden när sexarbetarnas organisationer kämpade för att sexarbetarnas mänskliga rättigheter skulle beaktas i diskussionen om "trafficking".

Som beskrivs i boken så bryr sig den internationella "antiprostitutionsmaffian" (bestående av den omaka alliansen mellan "kristen höger" och "radikalfeministisk vänster") egentligen inte om sexarbetares välbefinnande och de fruktade att skrivningar om sexarbetares mänskliga rättigheter i resolutioner skulle försvaga kampen mot prostitution. Därför så körde man med det fula debattknepet att anklaga sexarbetarna att egentligen vara köpta och gå torskarnas och hallickarnas ärenden!
Citera
2023-04-12, 14:11
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Är också nyfiken! Hittar inte mycket när jag googlar... kanske jobbar de i det fördolda.
Citera
2023-04-12, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Finns det verkligen så svaga "simps" som frivilligt vill vara i ett förhållande med en som njuter och frivilligt ligger med andra män än sin egen partner?!
Hur många gånger är det du skrivit exakt det inlägget i denna tråd nu? Bara nyfiken för du verkar ha tourettes. Håller inte räkningen för det raderas alltid p.g.a. OT och låg kvalitet. Som vanligt så, ditt inlägg kommer raderas inom 3... 2... 1...
Citera
2023-04-12, 21:46
Bannlyst
Torsklobbyn var något jag hörde talas om i tonåren, för några bekanta menade på Amnesty finansierades av torsklobbyn. Under samma tid hamnade jag i samtal med vänsterfolk som skulle förklara vad torsklobbyn var för något. När den extrema vänstern pratar om torsklobbyn säger de ofta det finns ekonomiska intressen som gör torsklobbyn lobbar för legalisering, men det är också ofta oklart vad de menar: bordeller eller andra tredje parter, enskilda sexarbetare, potentiella torskorganisationer, eller vad syftar de på?

Vem vet! Måste erkänna att innan jag började sexarbetare hade jag fått intrycket av att det faktiskt fanns en konkret form av lobbyism, att torskorganisationer eller företag ur sexindustrin som bordeller eller liknande skulle sitta i möten med EU-parlamentariker och människorättsorganisationer för att diskutera laglättnader osv. Men det går inte att hitta information om något sådant, bara människorättsorganisationer som skrivit om det i rapporter, samt sexarbetarorganisationer som uttrycker medlemmarnas åsikter.

Känns dumt man inte varit källkritisk och kollat om uppgifterna om torsklobbyn är riktiga, för jag brukar annars vara det, samt ha viss skepsis mot information som läggs fram på detta vis (risk finns ju det kan vara desinformation eller konspirationsteorier). Men innan man blev sexarbetare hade man väl svalt många dogmer utan att försöka nyansera, så kanske inte konstigt.

Tycker det är tråkigt att torsklobbyn är ett vedertaget begrepp hur som, för det leder till en bagatellisering av åsikter från sexarbetare.
Citera
2023-04-13, 11:05
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Word! Service från sexarbetare är inte som annan service, för vi ställer krav på den vi ger service, där ringar du in något. Sex bygger ju på samspel, alltid, även när det ges som en service. Mitt enda krav är att köparen är tydlig och vänlig när den tar kontakt, funkar bra för att sålla ut schyssta köpare tycker jag.

Den där förfrågan var inte trevlig, order till Sokoke. Skulle inte heller tackat ja till den. Vet inte hur man skulle ge bra service till personen, skulle nog känts awkward att ses.

Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika

Ja men exakt så, det räcker med att vara schysst och tydlig i den första kontakten men när nån direkt börjar dryga sig och hålla på så känns det ju så onajs. Som du säger strangegirl, så handlar ju sex om ett samspel och i den här branschen så är det ju viktigt att BÅDA parter känner sig trygga. En del kunder verkar inte alls fatta det utan fokar bara på sin egen säkerhet (vill inte åka fast el bli rånade) och förstår inte alls att ensamma frilansare är ganska så utsatta.

Kommer ihåg nån dåre jag hade kontakt med för några år sen. Jag bad honom följa mina bokningsrutiner och fick svaret att han "inte tror på bokningsrutiner". Nähäpp men då kan inte vi göra affärer.

Jag har en kompis som nyligen börjat med sexarbete och det är ganska så intressant hur många idioter det är som kontaktar henne eftersom hon är ny på marknaden och de tror att de ska kunna lura och utnyttja henne på olika sätt. Hon har lagt massvis av tid på chattande töntar, folk som försöker förhandla om priset osv. Men hon är lär komma in i det efter ett tag.
Citera
2023-04-13, 22:31
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ja men exakt så, det räcker med att vara schysst och tydlig i den första kontakten men när nån direkt börjar dryga sig och hålla på så känns det ju så onajs. Som du säger strangegirl, så handlar ju sex om ett samspel och i den här branschen så är det ju viktigt att BÅDA parter känner sig trygga. En del kunder verkar inte alls fatta det utan fokar bara på sin egen säkerhet (vill inte åka fast el bli rånade) och förstår inte alls att ensamma frilansare är ganska så utsatta.

Kommer ihåg nån dåre jag hade kontakt med för några år sen. Jag bad honom följa mina bokningsrutiner och fick svaret att han "inte tror på bokningsrutiner". Nähäpp men då kan inte vi göra affärer.

Jag har en kompis som nyligen börjat med sexarbete och det är ganska så intressant hur många idioter det är som kontaktar henne eftersom hon är ny på marknaden och de tror att de ska kunna lura och utnyttja henne på olika sätt. Hon har lagt massvis av tid på chattande töntar, folk som försöker förhandla om priset osv. Men hon är lär komma in i det efter ett tag.
Saknar inte att vara ny. Var det värsta och man klev på många minor. Kanske kan du länka din vän till denna tråd så kan hon få bra råd och tips.

Träffade en supertrevlig kund idag. Han följde bokningsrutiner, betalade förskott då det var en resa på 1,5h. Vi möttes upp, hade det stela snacket man har i början innan de kläcker ur sig "Ska vi gå till sovrummet". Det var superbra och supersmidigt. Var inte alls lika nervös som jag brukar vara med nya kunder. Men har var superlugn och snäll. Kändes som jag var i trygga händer.
Citera
2023-04-13, 22:53
Medlem
Citat:

Som kund tycker jag att det är rätt mysigt och mera avslappnat att träffas i hemmiljö vare sig det är hemma hos mig eller hemma hos tjejen. Men några gånger när jag har varit hem till en tjej så har jag tänkt på hur hon har kunnat veta att jag är en bra och pålitlig kille. Jag menar, vid en träff hemma så lämnar ju tjejen de facto ut sin identitet. Men det kan hända att jag blivit "screenad" utan att jag märkt det eller uppträtt på ett förtroendeingivande sätt (men psykopater ska ju vara skickliga på att uppträda förtroendeingivande).

Citat:

En tjej som jag kände och som började som eskort när hon var rätt ung fick rådet av en del äldre och erfarna eskorter att runda av åldern uppåt eftersom det finns "torskar" som siktar in sig på unga och oerfarna eskorter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in