Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Statistiken jag har tillgång till säger
USA 4.96
Ryssland. 8.22
Source. UN
Och jag är tämligen övertygad om att ryzzen ljuger om sina siffror, det är nog värre.
Det här bör man veta när alla ryzzvänner börjar lalla om det onda väst och hur stora problem vi har med våld osv,
medans i ryzzland! där fixar diktatorn så det blir fred och lugn och ro!!
Inte alls säkert Ryssland ljuger med vilja eller för den delen USA. Att mäta dödligt våld är komplicerat. Till ex Tyskland skulle har cirka 30 procent fler fall om de mätte som vi gör i Sverige. Men vi kan utgå från att Ryssland har höga siffror utifrån
1 Hög alkoholkonsumtion
2 Brutalt land genom sin historia. Sovjet unionen, inbördeskrig och krig
3 i princip lagligt att misshandla (ringa) kvinnor i Ryssland,
4 Våldsam stat.
Den ryska mordfrekvensen har sjunkit de senaste 20åren. Jag kan tänka mig att det stämmer av två skäl. Och du redovisar troligen en för hög siffra.
1 Lägre alkoholkonsumtion
2 Bättre ekonomiskt
Det är säkert fortfarande hög och kommer troligen gå upp då man kommer ha en massa ptsd skadade män i samhället som har lärt sig lösa problem med våld i Ukraina. Dessutom försämras ekonomin och det leder till stress inom familjer. Jag tror att många fler kvinnor kommer misshandlas och dödas i framtiden.
Vi kommer troligen se liknande problem i Ukraina - Förhoppningsvis färre.
Angående UN siffror så är till ex de svenska siffrorna troligen för höga. Då Sverige har en bredare definition av Mordstatistik. Sverige kallar det dödligt våld. Då vi även har misshandel som ledde till vållande till annans död.