Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerMouse
louis vuitton finns på arcetyp för 2500:- 100G bara det säger rätt mycket om kvalitén.
Men samma platta fanns förra sommaren och såg inte ut som den som snurrar nu.
Är det ljus eller mörk?

Kom över Louis Vuitton för ett tag sedan, ljust och ingen vidare kvalite.
Citera
2023-03-31, 14:25
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacerMouse
louis vuitton finns på arcetyp för 2500:- 100G bara det säger rätt mycket om kvalitén.
Men samma platta fanns förra sommaren och såg inte ut som den som snurrar nu.
Är det ljus eller mörk?

Den ser ut att vara åt det ljusare håller.

100g för 2500kr?? Det låter som skit hasch
Citera
2023-04-11, 07:44
Medlem
Vill inte låta negativ men allt ni pratar om i denna tråden är olika sorter commercial, och ofta är det samma sort med olika klistermärken. Röker ni inget annat? Finns bättre hash på Archetyp om ni inte kan få tag på det irl. Just nu finns det 90u (micron) från Smugglers Farm (inrikes) och det finns andra sorter med som är över commercial. När ni testat 120u-neråt så kommer ni aldrig vilja röka commercial hash igen.
Citera
2023-04-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Vill inte låta negativ men allt ni pratar om i denna tråden är olika sorter commercial, och ofta är det samma sort med olika klistermärken. Röker ni inget annat? Finns bättre hash på Archetyp om ni inte kan få tag på det irl. Just nu finns det 90u (micron) från Smugglers Farm (inrikes) och det finns andra sorter med som är över commercial. När ni testat 120u-neråt så kommer ni aldrig vilja röka commercial hash igen.
Nja, hur vet du att dom är commercial - har du rökt varenda sort som postats här? Självklart florerar det en hel del standard-hasch, men finns även guldkorn därute. Bara för att ett hasch är tex 90u betyder det inte att det är ett nice high? Allt hänger på strainsen som använts till haschet. Självklart är det ett ”finare” hasch, men det betyder inte att kicken passar alla bättre. Många inkl jag själv gillar inte det sönderpressade THC-värdet som många sorter har nuförtiden, utan vill ha lite mer ”allround/old-school” kick - vilket du oftast har större chans att få när du röker ett hasch/rosin med större micron-spann.

Edit:
Tex så fick jag tag på ett riktigt fint hasch sist, ljust mjukt poröst - jättefint. Stank om det. Man behövde knappt lägga nåt för o bli stukad, men sen så hände det inte så mycket mer - hur mkt man än la så kom man inte över den där nivån. Då kan jag föredra ett hasch som är ”sämre” kvalle men som slår mer så som jag gillar. Alla strains/hasch är olika. Bara för det är klassat som top notch behöver det inte passa just dig
Senast redigerad av splir0n 2023-04-11 kl. 18:19.
Citera
2023-04-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Nja, hur vet du att dom är commercial - har du rökt varenda sort som postats här? Självklart florerar det en hel del standard-hasch, men finns även guldkorn därute. Bara för att ett hasch är tex 90u betyder det inte att det är ett nice high? Allt hänger på strainsen som använts till haschet. Självklart är det ett ”finare” hasch, men det betyder inte att kicken passar alla bättre. Många inkl jag själv gillar inte det sönderpressade THC-värdet som många sorter har nuförtiden, utan vill ha lite mer ”allround/old-school” kick - vilket du oftast har större chans att få när du röker ett hasch/rosin med större micron-spann.

Edit:
Tex så fick jag tag på ett riktigt fint hasch sist, ljust mjukt poröst - jättefint. Stank om det. Man behövde knappt lägga nåt för o bli stukad, men sen så hände det inte så mycket mer - hur mkt man än la så kom man inte över den där nivån. Då kan jag föredra ett hasch som är ”sämre” kvalle men som slår mer så som jag gillar. Alla strains/hasch är olika. Bara för det är klassat som top notch behöver det inte passa just dig

Jo 99% av allt hash som nämnts här är commercial, det kommer nästan bara in commercial i Sverige och lite Semi Dry under sista åren. Klart att det har och göra med strains med men har inte rökt något dåligt 120-73u, en stor skillnad och tror fler hade gjort som jag och hoppat över commercial skiten för all framtid.

Överlag är smaken inte bra på commercial, testa t.ex en sort från Anonymuz Farmz och jämför smaken och doften med vanligt, så stor skillnad att det är löjligt.

Svenska marknaden är skit trist! Finns bra hash och gräs i hela EU men när ska de som importerar vakna upp? Vi är så efter i detta landet, men det som är tragiskt är att folk tror att dom röker bra hash/gräs men det dom röker är commercial hash & weed.

Men det måste komma igång snart med bra gräs och hash, särskilt när Tyskland legaliserar så kommer det flöda.
Citera
2023-04-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n

Edit:

Det mesta är bankat med skit, testa att rena sitt hash så får ni se hur det ändrar sig i konsistens m,m
Sist hade jag pokeblunt (stavning) riktigt sandigt hash, efter en tvätt så vart det hårt som sten och slår inget, det lämnade en fettig yta i glaset, undra va det va, mat olja kanske :/
Även smaken försvann, och det var något jag tänkte på först att shit va det luktar kraftigt, så det är tillsatt terps med :/
Citera
2023-04-12, 09:23
Medlem
Nasa?
Citera
2023-04-12, 09:27
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks

Commercial? är de det som alltid smakar och luktar samma och alltid samma bänga? Röker bara den gröna därför jag e lite nobb på detta.
Citera
2023-04-12, 19:58
Medlem
FrostensBarns avatar
Svampbob stämpel, hiss eller diss?
Citera
2023-04-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Svampbob stämpel, hiss eller diss?
Vanligt standard röka. Absolut inge top men inte heller de sämsta
Citera
2023-04-13, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Commercial? är de det som alltid smakar och luktar samma och alltid samma bänga? Röker bara den gröna därför jag e lite nobb på detta.

Det är det som finns i Sverige, nästan allt hasch är commercial plattor. Brukar vara ljust, brukar inte bubbla så bra, ofta trist doft och smak om man jämför med högre klass.

Men börjar sakta komma in lite bättre och kommer bli vanligare i framtiden, dom som importerar Cannabis till Sverige gör ett dåligt jobb, man tjänar lika mycket eller mer på Dry Sift/Filtrerad. Vi är så efter här hemma som med allt annat.
Citera
2023-04-13, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Den ser ut att vara åt det ljusare håller.

100g för 2500kr?? Det låter som skit hasch

Måste vara gammalt eller nån HHC/D8 kanske? Man får inte 100g (färsk Commercial Hasch) för 2500kr i Sverige så det är nog gammalt eller nån HHC hasch? Har bara hört om billiga kg från Spanien som innehåller HHC och eller D8, har aldrig sett det så vet inte om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in