2023-04-12, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Angående den ryska Wagner-soldaten som halshögg den Ukrainska soldaten :

Medvedev har identifisert Wagner-soldater Den antatte Wagner-avhopperen Andrej Medvedev har identifisert tidligere leiesoldatkolleger i videoen der en ukrainsk krigsfange synes å få hodet skåret av med kniv, ifølge menneskerettsaktivist Vladimir Osetsjkin.
Medvedev, som flyktet til Norge i vinter og nå sitter fengslet i Sverige, har fått videoen tilsendt fra menneskerettsorganisasjonen Gulagu.net, sier Osetsjkin. (NTB)

https://www.nrk.no/nyheter/medvedev-har-identifisert-wagner-soldater-1.16371598

Skall bli intressant detta..
Citera
2023-04-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ett undantag från denna regel är faktiskt rysk-japanska kriget, där japanerna hade något fler förluster. Samtidigt räknas det kriget till Rysslands största militära fiaskon så förluster i manskap är inte allt som räknas.

Det går naturligtvis alltid att hitta enstaka undantag från alla regler. Men regeln i sig är glasklar: när Ryssland är i krig med någon så har Ryssland alltid större förluster än motståndaren. Undantag finns, men de är så extremt få att man kan bortse från dem.
Citera
2023-04-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump.., jag tror aldrig en tilltänkt amerikansk prezz-kandidat har gjort mig så besviken som honom. Jag höll på honom i valet. Idag säger jag att det var tur att det istället blev Biden som blev "skeppare" över den skutan.

Finns ingen ånger, inget "-Jag hade fel i min bedömning om Putin.". Denna "resa"..angående Putin och hans motiv, att "man tog fel" om honom har många tagit sen när kriget körde igång.

Så även jag.

Pinsamt av Trump. Det var Ryssland som hade skäl till att spränga en av två ledningar, nämligen den man hadef örbundit sig att skicka gas i. Många 100-tals miljarder som Ryssland slapp betala för i en internationell domstol för kontraktsbrott när de nu kan hävda Force Majeure.
Citera
2023-04-13, 00:36
Medlem
Haha, så här går det till när ryssarna röstar i parlamentet
De kan lika bra vara utan det
https://twitter.com/i/status/1646257463899848708
Citera
2023-04-13, 00:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Vad tror ni om läckan då? Har USA en läcka eller är detta något man släppt själva för att sätta hjärnspöken i huvudet på Ryssland?

Är långt ifrån söker, men lutar nog åt att det är en riktig läcka? Eller?

Jag säger : Fokusera på vad som sker, inte vad som sägs.., eller skvallras..

(Struntprat förkommer ifrån bägge sidor. Det som är hemligt, kommer att hållas hemligt.)
Citera
2023-04-13, 00:40
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Vad tror ni om läckan då? Har USA en läcka eller är detta något man släppt själva för att sätta hjärnspöken i huvudet på Ryssland?

Är långt ifrån söker, men lutar nog åt att det är en riktig läcka? Eller?
Allt tyder på att vissa dokument har läckts, sen har de passerat ryzka propagandaverket som gjort löjeväckande ändringar i materialet.
Citera
2023-04-13, 00:42
Avslutad
Vet inte om detta länkats tidigare men det verkar som en av de fångar som rekryterades av wagner och som sen fått komma hem har nu åtalats för att ha mördat en äldre kvinna bara dagar efter han kom tillbaka från kriget. Var väl bara en tidsfråga.

https://edition.cnn.com/2023/03/31/europe/wagner-convict-fighter-detained-after-return-intl/index.html

Undra hur ryssar reagerar på denna nyhet
Citera
2023-04-13, 00:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vet inte om detta länkats tidigare men det verkar som en av de fångar som rekryterades av wagner och som sen fått komma hem har nu åtalats för att ha mördat en äldre kvinna bara dagar efter han kom tillbaka från kriget. Var väl bara en tidsfråga.

https://edition.cnn.com/2023/03/31/europe/wagner-convict-fighter-detained-after-return-intl/index.html

Undra hur ryssar reagerar på denna nyhet
Dom bryr sig föga, får förmodligen inte veta nåt heller.
En av svensk medias älsklingsfrågor är våld och mord i USA , reportage och inslag nästan dagligen.
Faktum är att ryssland har nästan dubbelt så mycket dödligt våld relativt sett!!
smaka på den!
Citera
2023-04-13, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dom bryr sig föga, får förmodligen inte veta nåt heller.
En av svensk medias älsklingsfrågor är våld och mord i USA , reportage och inslag nästan dagligen.
Faktum är att ryssland har nästan dubbelt så mycket dödligt våld relativt sett!!
smaka på den!

Ja det var som fan. Det visste jag inte tills nu. Faktiskt rejält förvånad.

Murder rate per capita i länderna

Ryssland: 7.33 per 100k
USA: 6.52 per 100k
Citera
2023-04-13, 01:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Statistiken jag har tillgång till säger

USA 4.96
Ryssland. 8.22

Source. UN
Och jag är tämligen övertygad om att ryzzen ljuger om sina siffror, det är nog värre.
Det här bör man veta när alla ryzzvänner börjar lalla om det onda väst och hur stora problem vi har med våld osv,
medans i ryzzland! där fixar diktatorn så det blir fred och lugn och ro!!
Senast redigerad av GustavAnder 2023-04-13 kl. 01:16.
Citera
2023-04-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Statistiken jag har tillgång till säger

USA 4.96
Ryssland. 8.22

Source. UN
Och jag är tämligen övertygad om att ryzzen ljuger om sina siffror, det är nog värre.
Det här bör man veta när alla ryzzvänner börjar lalla om det onda väst och hur stora problem vi har med våld osv,
medans i ryzzland! där fixar diktatorn så det blir fred och lugn och ro!!

De moderna delarna av Ryssland (Moskva och St Petersburg) är nog att jämföra med västliga metropoler gällande allmän kriminalitet bland befolkningen. Däremot så är de mindre städerna och samhällena ett mindre helvete sett ur en modern människas ögon. Alkohol- och drogrelaterat våld och allmän misär är utbrett och normaliserat. Ryssland är ett jävligt hårt samhälle att växa upp och leva i. Det är ett samhälle som skapar individer som halshugger, plundrar och våldtar. Det kommer ta generationer för Ryssen att ta sig ur den sjuka spiral de hamnat i.
Citera
2023-04-13, 04:55
Medlem
Teus avatar
Citat:

Oh precious. Om du minns när alla hånade den svenska regering efter den gått ut och titulerat sig som den första feministiska regeringen så kanske det är av intresse att veta att den första biten av händelseförloppet och det som drev den svenska regeringen till att göra vad den gjorde som aldrig nämns var att Ryssland precis avkriminaliserat våld i förhållande och har sedan dess rankats som topp 5 värsta landet att leva i som kvinna tillsammans med underbara utopiska samhällen som Sydafrika, Yemen, Afghanistan och Iran.

Det råder inga som helst tvivel om att Ryssland är ett bakvänt skitland och det är föga förvånande att det är Putler och Ryssland som agerar som barbarer. Halshuggningar, Våldtäkter m.m. är något jag kallt väntat mig från Mogolerna.
Senast redigerad av Teu 2023-04-13 kl. 04:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in