Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Jag förstår vad du vill säga och kanske har du rätt. - Kan du tänka dig att det räckte med att J var fysiskt överlägsen, nykter och utan skador som 0,5 cm djup huvudskada och ett troligt finger i ögat? Överfallet kom dessutom överraskande.
Tänka mig att J ströp T utan M s hjälp? Nej, det kan jag faktiskt inte. Tro mig, jag ser hellre M som oskyldig till mordet än skyldig. Men jag har vridit och vänt på varenda möjlighet för att kunna utesluta M utan att lyvkas.
Jag har ganska bra koll på vad som krävs av en gm för att lyckas strypa någon. Hur jobbigt det är rent fysiskt att bemästra en annan människa under flera minuter som kämpar med allt den har. Det är nästintill omöjligt för en kvinna att strypa en annan kvinna framifrån med sina händer. Och dom få gångerna dom lyckas har dom rivsår på händer, armar, bröst och hals. Det är dom kroppsdelar som offret kommer åt med sina händer som blir skadade helt enkelt.
Strypning orsakar oftast inte kvävning, utan det leder oftast till att att blodtillförseln till hjärnan stängs av. Hade inte dödsorsaken varit kvävning hade jag inte varit så säker på att M var behjälplig. Det tar lång tid att dö av kvävning och sparkljuden vittnar om en utdragen kamp där T var vid medvetande flera minuter. Det där hade inte J klarat själv.