Citat:
Visst, men det är inte tillämpbart i detta fall. Vi pratar inte ekonomi, vi pratar andelen invandrare i okvalificerade arbeten.
Man är inte sann vänster om man vill behålla en underklass. Det vill kapitalister.
Du har ännu inte visat några källor till det du påstår. Visa mig källa på att inga svenskar vill ha skitjobb, samt ditt magstarka uttalande om att 80 % av busschaufförerna skulle vara invandrare. Som om busschaufför vore ett skitjobb, förresten.
Man är inte sann vänster om man vill behålla en underklass. Det vill kapitalister.
Du har ännu inte visat några källor till det du påstår. Visa mig källa på att inga svenskar vill ha skitjobb, samt ditt magstarka uttalande om att 80 % av busschaufförerna skulle vara invandrare. Som om busschaufför vore ett skitjobb, förresten.
Citat:
Det är det visst eftersom jag pratar om städer där behov finns för att invandrare tar dessa jobb. Som Stockholm exempelvis. Pga all urbanisering
Visst, men det är inte tillämpbart i detta fall. Vi pratar inte ekonomi, vi pratar andelen invandrare i okvalificerade arbeten.
Citat:
I så fall är precis alla kapitalister förutom några ärkekommunister på vänsterkanten som har någon promille i röster.
Citat:
Ska du göra det här en lek med källor helt plötsligt? Då kan vi lika gärna lägga ner diskussionforum om allt bara handlar om kukmätar-käll-tävling.
Så du menar att det krävs källa för att bevisa att en svensk som utbildat sig inte vill ta jobb som städare?
Ja busschaufför är på sätt och vis ett skitjobb eftersom det inte är ett kvalificerat yrke. Och svenskar jobbar endast med kvalificerade yrken. Särskilt den nya generationen.