2023-03-18, 15:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, men ATH i krypto är ju bara ett totalt påhittat värde. Inte som ett aktievärde t.ex som är kopplat till företagets vinst.
Detta stämmer väldigt väl, se mitt ovanstående inlägg. Vi pratar alltså om helt fiktiva värderingar. Det är t ex därför det är otroligt korkat att korta bitcoin på någon exchange.
Citera
2023-03-18, 15:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Detta stämmer väldigt väl, se mitt ovanstående inlägg. Vi pratar alltså om helt fiktiva värderingar. Det är t ex därför det är otroligt korkat att korta bitcoin på någon exchange.
Exakt, man ska inte ha med krypto att göra alls, det har året 2022 bevisat. Själv är jag helt övertygad om att hela marknaden är totalt riggad, och bara de stora spelarna kammar hem allt. T.ex SBF och andra höjdare inom krypto. Naturligtvis kan man "haka på" de stora och tjäna pengar. Men det är ju totalt slumpmässigt och lite skurkaktigt och jag föredrar logik.
Citera
2023-03-18, 15:40
Medlem
Citat:
Jo, men ATH i krypto är ju bara ett totalt påhittat värde. Inte som ett aktievärde t.ex som är kopplat till företagets vinst. Så ATH är ett totalt meningslöst värde för krypto, och egentligen alla valutor. Utom mentalt. Och i GREED-läge som du har så är allt bra. I FEAR, som du möjligen upplevde på 16000 men troligen inte så är ingenting möjligt.

Bitcoins potentiella värde är betydligt högre än nuvarande ATH, så jag håller med om att just nuvarande ATH främst är av psykologisk betydelse.

Det som talar mest för att bitcoin kan ligga högre om tre månader är en narrativförändring. Under flera år har ett idiotiskt narrativ dominerat, som bygger på att bitcoin är ett slags techaktie. Eftersom marknaden till stor del består av okunniga människor som mest tittar på diverse korrelationer, så har detta befäst en irrationell korrelation till just techaktier.

Den senaste veckan har detta narrativ fått konkurrens av det rationella narrativet, som hela tiden har funnnits men utan att påverka prisutvecklingen på kort sikt, som ser bitcoin som ett skydd mot och ett alternativ till banker och fiat och som ett slags digitalt guld.

Om detta narrativ hålls vitalt kan det leda till en hausse under kommande månader, förutsatt att problemen med först bankerna och sedan fiatvalutorna framskrider.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-03-18 kl. 16:01.
Citera
2023-03-18, 15:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoins potentiella värde är betydligt högre än nuvarande ATH, så jag håller med om att just nuvarande ATH mest är av psykologisk betydelse.

Det som talar mest för att bitcoin kan ligga högre om tre månader är en narrativförändring. Under flera år har ett idiotiskt narrativ dominerat, som bygger på att bitcoin är ett slags techaktie. Eftersom marknaden till stor del består av okunniga människor som mest tittar på diverse korrelationer, så har detta befäst en irrationell korrelation till just techaktier.

Den senaste veckan har detta narrativ fått konkurrens av det rationella narrativet, som hela tiden har funnnits men utan att påverka prisutvecklingen på kort sikt, som ser bitcoin som ett skydd mot och ett alternativ till banker och fiat och som ett slags digitalt guld.

Om detta narrativ hålls vitalt kan det leda till en kraftig hausse under kommande månader, förutsatt att problemen med först bankerna och sedan fiatvalutorna framskrider.
Diit nya narrativ faller när kursen går upp eller ner 10-20% på en vecka beroende på en bankkris som inte är kopplad till krypto. Jag hade köpt BTC för länge sedan om kursen var stabil.

Bara att du kan släppa det gamla narrativet så otroligt enkelt är misstänkt.

Men stablecoins är totalt meningslösa vilket circle och UCDC visade förra veckan. Så tyvörr, en stabil BTC kopplad mot äkta guld, då kanske jag hoppat på.
Citera
2023-03-18, 15:53
Medlem
Citat:
Diit nya narrativ faller när kursen går upp eller ner 10-20% på en vecka beroende på en bankkris som inte är kopplad till krypto.

Bara att du kan släppa det gamla narrativet så otroligt enkelt är misstänkt.

Jag hade köpt BTC för länge sedan om kursen var stabil.

Men stablecoins är totalt meningslösa vilket circle och UCDC visade förra veckan. Så tyvörr, en stabil BTC kopplad mot äkta gul, då kanske jag hoppat på.

Jag har aldrig köpt techaktie-narrativet.

Bitcoin har stabil penningmängd. Dollarpriset däremot bestäms av marknaden.

Att du ens nämner stablecoins eller idén att BTC ska kopplas till något annat (guld) visar att du har en resa kvar att göra innan du har förstått vad bitcoin är för något och varför den är viktig och så pass högt värderad.

En tumregel är att man behöver lägga hundra timmar någorlunda seriösa studier i ämnet innan man börjar greppa det. Men det beror väl lite på vad man har för förkunskaper. Om man redan har förstått varför fiatsystemet är ohållbart, banksystemet är ett bedrägeri etcetera kanske det räcker med tio-tjugo timmars intensiva studier
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-03-18 kl. 15:59.
Citera
2023-03-18, 15:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag har aldrig köpt techaktie-narrativet.

Bitcoin har stabil penningmängd. Dollarpriset däremot bestäms av marknaden.

Att du ens nämner stablecoins eller idén att BTC ska kopplas till något annat (guld) visar att du har en resa kvar att göra innan du har förstått vad bitcoin är för något.

En tumregel är att man behöver lägga hundra timmar någorlunda seriösa studier i ämnet innan man börjar greppa det. Men det beror väl lite på vad man har för förkunskaper. Om man redan har förstått varför fiatsystemet är ohållbart, banksystemet är ett bedrägeri etcetera kanske det räcker med tio-tjugo timmar.
Nej, jag tänker inte lägga ner 100 timmar på mina investeringar, jag är ledsen.

Ändå rätt kul hur du tror att "studier i ämnet krypto" skulle stoppat en uppenbar fraud som FTX. Det är uppenbart att bedragare och naiva aningslösa greed-människor flockas kring krypto. En dålig mix, det visade 2022.
Citera
2023-03-18, 15:57
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker inte lägga ner 100 timmar på mina investeringar, jag är ledsen.

Ändå rätt kul hur du tror att "studier i ämnet krypto" skulle stoppat en uppenbar fraud som FTX. Det är uppenbart att bedragare och naiva aningslösa flockas kring krypto. En dålig mix, det visade 2022.

FTX?

Du har som sagt mycket kvar att lära om detta. Men det är helt frivilligt, både att lära sig om och att placera i bitcoin.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-03-18 kl. 16:00.
Citera
2023-03-18, 16:17
Medlem
Whiskyladdares avatar
Vet någon vad som händer angående SBF? Är han fortfarande kvar utomlands eller i Usa?

Hörde ifrån Coffezilla att Usa nu stämmer krypto promotarna på youtube som bara gjorde det för att dom fick betalt av Sbf/Ftx? Så allt är deras fel nu?!?

Med andra ord gjorde inte Brady och O'leary något fel längre?

Så extremt tyst om detta... SBF verkar ha lobbyat huset extremt bra....
Citera
2023-03-18, 16:45
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Vet någon vad som händer angående SBF? Är han fortfarande kvar utomlands eller i Usa?

Hörde ifrån Coffezilla att Usa nu stämmer krypto promotarna på youtube som bara gjorde det för att dom fick betalt av Sbf/Ftx? Så allt är deras fel nu?!?

Med andra ord gjorde inte Brady och O'leary något fel längre?

Så extremt tyst om detta... SBF verkar ha lobbyat huset extremt bra....
Han sitter i husarrest hos sina föräldrar fram till rättegången i oktober.
Citera
2023-03-18, 17:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du verkar inte tåla kritik av andra då du är så jävla skitnödig det ska gå ner så sluta med att avslöja dina känslor är mitt tips.
Ingen aning om vad du just försökte förmedla.

Citat:
Enda anledningen till att bitcoin och ethereum gått upp starkt sista veckan beror på att man flytt kapital från fiat bankerna.
Tar du bort denna vecka så har Bitcoin ändå gått upp 35% sedan vadet som Lund-NoGo-zone (inte jag) startade i december. Så nej...

Citat:
När detta lugnar sig och stabiliserar sig kommer det ske en återgång och vi kommer se bitcoin nere på $15K igen och lägre, det är flera som säger det, det är luft i uppgången just nu och kommer falla som en sten, bara sitta och vänta ut.
Alla är fria att ha åsikter. Det intressanta är dock åsikter som har vettigt resonemang som backar upp dem.
Brukar jämföra er som genom åren kört "vänta bara så får du se" med Jehovas Vittnen som lovat att "slutet är nära" i hundratals år...
Citera
2023-04-12, 20:26
Medlem
Leastons avatar
BANKRUPT CRYPTO EXCHANGE FTX HAS RECOVERED $7.3 BLN IN ASSETS -ATTORNEY
FTX WILL CONSIDER RE-STARTING IS CRYPTO EXCHANGE IN SECOND QUARTER -FTX ATTORNEY
https://twitter.com/DeItaone/status/1646203878390611987?s=20

Vet inte riktigt vad det betyder...
Citera
2023-04-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
BANKRUPT CRYPTO EXCHANGE FTX HAS RECOVERED $7.3 BLN IN ASSETS -ATTORNEY
FTX WILL CONSIDER RE-STARTING IS CRYPTO EXCHANGE IN SECOND QUARTER -FTX ATTORNEY
https://twitter.com/DeItaone/status/1646203878390611987?s=20

Vet inte riktigt vad det betyder...

1) Om det är tillräckligt "hela" så är det nog bättre att öppna upp igen under nytt management. Bullish för alla som får tillbaka sina pengar igen.
2) kebbabis få stå med dumstruten igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in