2023-04-11, 23:12
Medlem
DeValeras avatar
9. Jag har talat om två stater. Dessa staters guvernörer har i efterföljande följd innehaft det högsta ämbetet i landet under en period.
Citera
2023-04-11, 23:34
Avstängd
TheComebackKids avatar
Upptagen med bollen (hur fan ska Arsenal slå City 26/4... ) men ska kika tillbaka, här tänker man ju på Carter och Reagan, så kör frågan "bakifrån"...
Citera
2023-04-11, 23:46
Medlem
Jerusalem? Sternligan, Den vandrande juden osv?
Citera
2023-04-11, 23:50
Avstängd
TheComebackKids avatar
Too clever for me.... Kalifornien... Georgia... Varulvar...Credence... nollställd...
Citera
2023-04-11, 23:52
Avstängd
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
9. Jag har talat om två stater. Dessa staters guvernörer har i efterföljande följd innehaft det högsta ämbetet i landet under en period.

...Texarkana..?????????????

Ja ja - "Bush och Bill" Texas och Arkansas ligger ju lite närmre än Reagans Kalifornien och Carters Georgia..... fattar ännu inte varulvsleaden eller vad det är???
Senast redigerad av TheComebackKid 2023-04-11 kl. 23:55.
Citera
2023-04-11, 23:59
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid

Ja ja - "Bush och Bill" Texas och Arkansas ligger ju lite närmre än Reagans Kalifornien och Carters Georgia..... fattar ännu inte varulvsleaden eller vad det är???

Varulvsgrejen är nog ”Texarkana Moonlight Murders” Scary grej..
Citera
2023-04-12, 01:58
Avstängd
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Varulvsgrejen är nog ”Texarkana Moonlight Murders” Scary grej..

Så är det såklart, skummade inte ens Wiki om staden ifråga ska jag erkänna.
Citera
2023-04-12, 06:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Texarkana är rätt svar! Du vinner skivan Creedence-skivan "Willy and the poor boys" som innehåller låten Cotton Fields, samt R.E.M skiva från 1991 "Out of time" som innehåller låten "Texarkana", ett av mina favoritspår från denna skiva. Nu lämnar vi denna håla med monster och seriemördare och hoppas att TheComebackKid tar oss till något trevligare ställe.

1. Cotton Fields som har gjorts i flera versioner, den kanske mest kända här i Sverige med Creedence Clearwater Revival, i låten sjungs "It was down in Louisiana
Just about a mile from Texarkana
In them old cotton fields back home" Textraden stämmer inte med verkligheten, förvissa ligger Texarkana nära Louisana, men inte så nära.

2. Låten "Texarkana" från R.E.M skiva Out of time

3. I staden/byn Fouke straxt söder om Texarkana (i Arkansas delen) har ett monster setts som påminner mycket om Bigfoot:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fouke_Monster

4. Seriemördare på 40-talet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Texarkana_Moonlight_Murders

Guvernörerna som blev presidenter är förstås Arkansas Bill Clinton och Texas George Bush d.y. George Bush d.ä. var förvissa bosatt i Texas men född och uppvuxen i New England.
Citera
2023-04-12, 11:31
Avstängd
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Texarkana är rätt svar! Du vinner skivan Creedence-skivan "Willy and the poor boys" som innehåller låten Cotton Fields, samt R.E.M skiva från 1991 "Out of time" som innehåller låten "Texarkana", ett av mina favoritspår från denna skiva. Nu lämnar vi denna håla med monster och seriemördare och hoppas att TheComebackKid tar oss till något trevligare ställe.

1. Cotton Fields som har gjorts i flera versioner, den kanske mest kända här i Sverige med Creedence Clearwater Revival, i låten sjungs "It was down in Louisiana
Just about a mile from Texarkana
In them old cotton fields back home" Textraden stämmer inte med verkligheten, förvissa ligger Texarkana nära Louisana, men inte så nära.

2. Låten "Texarkana" från R.E.M skiva Out of time

3. I staden/byn Fouke straxt söder om Texarkana (i Arkansas delen) har ett monster setts som påminner mycket om Bigfoot:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fouke_Monster

4. Seriemördare på 40-talet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Texarkana_Moonlight_Murders

Guvernörerna som blev presidenter är förstås Arkansas Bill Clinton och Texas George Bush d.y. George Bush d.ä. var förvissa bosatt i Texas men född och uppvuxen i New England.

Thanx!

1) Typ av stålkonstruktion på det lokala språket har givit namn åt något som många förknippar landet ifråga med.

2) Staden riskerar att handgripligen sjunka ner ordentligt.

3) F n landets trea.

4) En av ovan är en sportledtråd.
Citera
2023-04-12, 18:06
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Thanx!

1) Typ av stålkonstruktion på det lokala språket har givit namn åt något som många förknippar landet ifråga med.

2) Staden riskerar att handgripligen sjunka ner ordentligt.

3) F n landets trea.

4) En av ovan är en sportledtråd.

Mexico City sjunker i takt med att grundvattnet under staden förbrukas och Club América ligger för närvarande trea i ligan. Men stålkonstruktionen begriper jag inte.
Citera
2023-04-12, 18:30
Avstängd
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Mexico City sjunker i takt med att grundvattnet under staden förbrukas och Club América ligger för närvarande trea i ligan. Men stålkonstruktionen begriper jag inte.

Fel kontinent, många kuststäder sjunker, Venedig, New York, Gamla Stan! Men tänk på...

2b) ...att begreppet kan användas i betydligt bredare mening.
Citera
2023-04-12, 22:06
Avstängd
TheComebackKids avatar
Högtryck i quiztrådarna i kväll... ...fotbollen (som i mitt fall) som drar??? Vilket f ö är en...

2c) ...adekvat ledtråd.

EDIT; Äh!!!! Så jäkla dött att vi slänger på en till;

1b) En sorts "gastronomisk ledtråd" kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in