Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-08, 22:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
TB är en bra gratispodd för oss som följer fotbollena värld, men det är just det, en gratispodd, att betala ett abonnemang finns inte överhuvudtaget på kartan för mig, då kan jag lika gärna vara utan!

Lycka till som en säger!
När de startade så var det inte samma konkurrens. Jag hade nog kunnat tänka mig att betala för when we were kings. Vissa avsnitt där helt enkelt fantastiskt bra och ett måste att lyssna. Tutto balutto är mer att hålla sig uppdaterad när man pendlar eller är på gymmet. Men man klarar sig helt klart utan den.
Citera
2023-04-12, 17:20
Medlem
Dom slutar alltså med reklam och säljer sig som horor för att gusten inte får göra reklam för nått annat än cmore och att det är för tidkrävande att jaga sponsorer för wilbacher. Men jaga sponsorer till wilbachers "syster" podd tutto svenska har han tid med. Vilka jävla hycklare, önskar dom verkligen all olycka. Fuck off
Citera
2023-04-12, 18:14
Medlem
Bara jag som fortfarande får upp avsnitten i Podcaster?
Senast redigerad av efterskalvet 2023-04-12 kl. 18:16.
Citera
2023-04-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Bara jag som fortfarande får upp avsnitten i Podcaster?
Dom drar till PodMe 17 april. Så du borde kunna få tag i avsnitt fram tills dess.

Rekommenderar fotbollsmorgon. Lyssnar nu på den och Tuttosvenskan.

Fotbollsmorgon är 1000 ggr mer behaglig att se på om man kör youtube. Tuttosvenskan är katastrof på youtube. Filmar en person åt gången, sen sitter dom inzoomade på samma person som sen sitter tyst medan någon pratar... man vill ha en bättre överblick.
Citera
2023-04-14, 07:40
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Filmar en person åt gången, sen sitter dom inzoomade på samma person som sen sitter tyst medan någon pratar... man vill ha en bättre överblick.
Aldrig upplevt att dom visar bara en person som då inte snackar, blir det möjligtvis så när man kollar via mobilen? Jag kollar på pc och där är det ju multicam hela tiden typ.
Senast redigerad av RedRoc 2023-04-14 kl. 07:43.
Citera
2023-04-14, 15:45
Medlem
Ambivalens_s avatar
Tuttosvenskan har alltid varit svårt att titta på då de haft provocerande dålig ljussättning. Är väl endast Freddie Arnesson som lyckas se bra ut med den ljussättningen/kamerainställningarna. Dock ska sägas att det har sakta blivit lite bättre, även om det kan förbättras ytterligare. Tips från en hobbyist på ämnet.

1. De kör "hårt ljus" (liten ljuskälla utan något diffuserande filter) ovanifrån från ena sidan, vilket gör att pannan, ena axeln, och eventuell flint blir fullständigt överexponerad (kritvit utan detaljer). Den överexponerade sidan blänker på ett sätt som får det att skära sig i ögonen och övriga delar av bilden blir istället underexponerande och allmänt deppiga. Istället borde de köra ett mer "soft" ljus (större ljuskälla med diffusor). Nu vet jag inte hur mycket plats de har men paraply är en billig lösning om det får plats (https://www.cyberphoto.se/foto-video...alvtransparent). Har de ont om plats kan de köpa nåt LED-set som inkluderar diffussionsplattor, och använda flera sådana för en jämnare exponering.

2. Någonting i kombinationen ljus+kamerainställning gör att typ alla ser helt röda ut i ansiktet. Jag är inget proffs i ljussättning, men min första gissning är att det har med underexponeringen att göra. Så fixar det fel #1 och jämnar till exponeringen så kommer panelen antagligen se mindre ut som tomater. Annars kan det vara något med kamerainställningen, att saturation är för hög eller att de behöver göra någon white balance-justering, eller helt enkelt minska på rött. Men gissar det bara är exponeringen som sagt.

Förut var även kamerapositionen osmickrande genom att placeras alldeles för högt upp, och så hade de en totalt överexponerad ljusskylt i bakgrunden, men de har iaf löst dem två grejerna. Annars får de göra ett studiebesök hos Fotbollsmorgon och kolla vilket ljus de använder, var den placeras.

Podme-kontraktet borde fan lösa detta, och det behöver ses över en gång så är det fixat. AVGÅ.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2023-04-14 kl. 16:03.
Citera
2023-04-14, 15:46
Medlem
Hirvis avatar
Jag brukar lyssna på Tutto ibland när jag lagar mat eller gymmar för att det är bra att ha i bakgrunden.
Tycker tyvärr Podme mest har skräp, så kommer likt många andra inte följa med över.
Men lite tråkigt är det ju.
Citera
2023-04-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Tuttosvenskan har alltid varit svårt att titta på då de haft provocerande dålig ljussättning. Är väl endast Freddie Arnesson som lyckas se bra ut med den ljussättningen/kamerainställningarna. Dock ska sägas att det har sakta blivit lite bättre, även om det kan förbättras ytterligare. Tips från en hobbyist på ämnet.

1. De kör "hårt ljus" (liten ljuskälla utan något diffuserande filter) ovanifrån från ena sidan, vilket gör att pannan, ena axeln, och eventuell flint blir fullständigt överexponerad (kritvit utan detaljer). Den överexponerade sidan blänker på ett sätt som får det att skära sig i ögonen och övriga delar av bilden blir istället underexponerande och allmänt deppiga. Istället borde de köra ett mer "soft" ljus (större ljuskälla med diffusor). Nu vet jag inte hur mycket plats de har men paraply är en billig lösning om det får plats (https://www.cyberphoto.se/foto-video...alvtransparent). Har de ont om plats kan de köpa nåt LED-set som inkluderar diffussionsplattor, och använda flera sådana för en jämnare exponering.

2. Någonting i kombinationen ljus+kamerainställning gör att typ alla ser helt röda ut i ansiktet. Jag är inget proffs i ljussättning, men min första gissning är att det har med underexponeringen att göra. Så fixar det fel #1 och jämnar till exponeringen så kommer panelen antagligen se mindre ut som tomater. Annars kan det vara något med kamerainställningen, att saturation är för hög eller att de behöver göra någon white balance-justering, eller helt enkelt minska på rött. Men gissar det bara är exponeringen som sagt.

Förut var även kamerapositionen osmickrande genom att placeras alldeles för högt upp, och så hade de en totalt överexponerad ljusskylt i bakgrunden, men de har iaf löst dem två grejerna. Annars får de göra ett studiebesök hos Fotbollsmorgon och kolla vilket ljus de använder, var den placeras.

Podme-kontraktet borde fan lösa detta, och det behöver ses över en gång så är det fixat. AVGÅ.

#2 haha så sant. Svanemar blir grisrosa i färgen hahaha.
Citera
2023-04-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Aldrig upplevt att dom visar bara en person som då inte snackar, blir det möjligtvis så när man kollar via mobilen? Jag kollar på pc och där är det ju multicam hela tiden typ.
Kollar på min 65 tummare från Samsung, spelar ingen roll. Kolla på senaste "#179 My little Ponne". Börjar direkt med det jag nämner. Fokus på Svanemars ansikte när andra pratar.

Kanske är bättre live. Jag såg multicam en gång när det var live. Har sett minst 15 stycken i efterhand på Youtube. Har aldrig sett multicam då, tyvärr.
Citera
2023-04-17, 09:51
Medlem
Wilbacher har storhetsvansinne - ger sig ut för att vara tränare åt sitt dotter lag i Hammarby. Det är en akademi verksamhet där inga föräldrar är tränare.
Det han däremot gör är att styra Hela flickakademin (inte bara sin dotter lag) med sina podd pengar. Han bestämmer och styr över alla lag och ledare och beter sig som han äger Hammarby IP - vilket han nog känner att han gör eftersom han dikterar villkoren för alla lag.
I och med hans pengar får dottern en plats där andra behöver kvalificera sig in.
Han styr även över andra lag o köper in sin dotters lag i utlandscuper där andra redan är anmälda men ledningen törs inte gå emot och unga tjejers fotbollsutbildning och utveckling drabbas då Wilbachers ska prioriteras.
Det har skrivits mycket om att ungdoms hockeyn i Sverige styrs av rika föräldrar - men inget om detta. Men här styr en person över hela Hammarbys flickakademi på ett obehagligt sätt och ledningen törs/kan/vill inte stå upp mot detta och för sunda värderingar och ledarskap.
En sorglig och tragisk figur som låtsas bry sig om tjejers fotbollsutveckling men mutar till sig utrymme o plats med sina pengar.
Senast redigerad av annabos 2023-04-17 kl. 10:00. Anledning: skickade iväg för snabbt
Citera
2023-04-20, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabos
Wilbacher har storhetsvansinne - ger sig ut för att vara tränare åt sitt dotter lag i Hammarby. Det är en akademi verksamhet där inga föräldrar är tränare.
Det han däremot gör är att styra Hela flickakademin (inte bara sin dotter lag) med sina podd pengar. Han bestämmer och styr över alla lag och ledare och beter sig som han äger Hammarby IP - vilket han nog känner att han gör eftersom han dikterar villkoren för alla lag.
I och med hans pengar får dottern en plats där andra behöver kvalificera sig in.
Han styr även över andra lag o köper in sin dotters lag i utlandscuper där andra redan är anmälda men ledningen törs inte gå emot och unga tjejers fotbollsutbildning och utveckling drabbas då Wilbachers ska prioriteras.
Det har skrivits mycket om att ungdoms hockeyn i Sverige styrs av rika föräldrar - men inget om detta. Men här styr en person över hela Hammarbys flickakademi på ett obehagligt sätt och ledningen törs/kan/vill inte stå upp mot detta och för sunda värderingar och ledarskap.
En sorglig och tragisk figur som låtsas bry sig om tjejers fotbollsutveckling men mutar till sig utrymme o plats med sina pengar.

Han kommer aldrig bli någon stor inom tv-industrin. Alltid bara vara gustens side-kick i en podd.
Citera
2023-04-20, 08:25
Medlem
Podme-dealen kan man nog betrakta som poddarnas saudiarabien (før att anvænda fotbollstermer). Jag tror inte deras motivation var den bæsta efter att wilbacher dragit igång massa andra podprojekt, och Gusten nu fått en større roll i TV.

Ser en viss desperation på deras twitter nu nær de retweetar precis all positiv respons de får. och stændigt førsøker ursækta bytet øver til podme med genomskinliga førklaringar.

Kanske ær jag lite bitter, jag njøt faktiskt fortfarande av podden, trots reklam, men jag vægrar gå øver til en plattform som har låser ute andra plattformar.

Tippar att de kør på till 1000 avsnitt (eller vad de nu ær kontraktsbundna till i podme-dealen) och sen lægger ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in