2023-04-11, 21:18
Medlem
I hästvärlden ger man rapsolja till hästar för att dom ska öka i vikt
1 dl rapsolja är lika mycket som 1 kg havre

Du lär skita ihjäl dig
Citera
2023-04-12, 01:04
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Gymrutinen för latmaskar.
Först 45 minuter diskogym beståendes utav bänkpress i smithmaskinen och tre flaxningar med curl baren på alldeles för hög vikt. Form? Vad är det?
Ben får absolut inte användas för då blir det för jobbigt och smärtsamt. Plus att det viktigaste är att lägga tiden och kraften där det behövs, biccar och bröst såklart!

Sedan styrs det hemåt för att dricka en shaker bestående av 3 dl whey 80 (100 är för dyrt) och pissljummet vatten för brutalt proteinintag som man spetsar med 1dl raps för det är bulk nu. Året runt är det bulk. Kvantitet är alltid viktigare än kvalitet. Dessutom så ser man alltid rippad ut i gymsharklinnet så några kilo extra gör inget.
Dricker inte mitt whey80 med vatten kör på 2,5dl raps och maltodextrin, för det är bulk nu.

Skönt inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
I hästvärlden ger man rapsolja till hästar för att dom ska öka i vikt
1 dl rapsolja är lika mycket som 1 kg havre

Du lär skita ihjäl dig
Tänka sig! Vet du vad man gett till nötboskap? Jag har redan sagt att jag tål 1dl (faktiskt mer) så det är inte en garanti att alla tolererar likadana mängder.

Jag har ätit 2700kcal chips och godis under kvällen, det är troligtvis bättre att ha ett mindset för träning och dricka min deciliter olja och sen vanlig mat och fortsätta träna så snappar jag upp bättre sätt med tiden. Jag har ju ställt frågan och fått bra svar. Ni som känner en hardgainer vet hur det kommer sig att jag fick idén till att börja med.
Citera
2023-04-12, 01:13
Medlem
F.Hansens avatar
Låter jättebra om ditt mål är att bli ett fetto.
Citera
2023-04-12, 15:06
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Låter jättebra om ditt mål är att bli ett fetto.
Jag har fått en initial hypertrofi utan att kunna uppfatta något utöver marginell ökning av kroppsfett. Jag hoppas att 850kcal extra i dieten inte gör mig till ett fetto.

Vart får de i tråden sin uppfattning av att det är så illa? Om vi jämför det med att äta väldigt mycket mat på 2 måltider som totalt innehåller samma mängd under en bulk så kan jag föreställa mig att det skulle låta mer "Good job, keep eating".
Citera
2023-04-12, 17:16
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzDaddy
Jag har fått en initial hypertrofi utan att kunna uppfatta något utöver marginell ökning av kroppsfett. Jag hoppas att 850kcal extra i dieten inte gör mig till ett fetto.

Vart får de i tråden sin uppfattning av att det är så illa? Om vi jämför det med att äta väldigt mycket mat på 2 måltider som totalt innehåller samma mängd under en bulk så kan jag föreställa mig att det skulle låta mer "Good job, keep eating".

Det är just grejjen att du väljer fett för att öka kcal. Detta lär inte vara så nyttigt i längden.
Citera
2023-04-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Gymrutinen för latmaskar.
Först 45 minuter diskogym beståendes utav bänkpress i smithmaskinen och tre flaxningar med curl baren på alldeles för hög vikt. Form? Vad är det?
Ben får absolut inte användas för då blir det för jobbigt och smärtsamt. Plus att det viktigaste är att lägga tiden och kraften där det behövs, biccar och bröst såklart!

Sedan styrs det hemåt för att dricka en shaker bestående av 3 dl whey 80 (100 är för dyrt) och pissljummet vatten för brutalt proteinintag som man spetsar med 1dl raps för det är bulk nu. Året runt är det bulk. Kvantitet är alltid viktigare än kvalitet. Dessutom så ser man alltid rippad ut i gymsharklinnet så några kilo extra gör inget.
Haha..
Att läsa dessa trådar har blivit ett rent nöje..
Brist på skratt saknas inte..
Citera
2023-04-12, 23:23
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är just grejjen att du väljer fett för att öka kcal. Detta lär inte vara så nyttigt i längden.
Så hur mycket fett behöver man på en dag?
Utgå ifrån att jag även äter mat.
Citera
2023-04-13, 00:49
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Så hur mycket fett behöver man på en dag?
Utgå ifrån att jag även äter mat.

Max 1 g per Kg kroppsvikt.
Citera
2023-04-13, 09:26
Medlem
Kolhydrater gör mer nytta i tränings sammanhang än fett (förutsatt att du får i dig tillräckligt med fett såklart)

- Hade jag varit dig, hade jag åtminstone delat 50/50 på dem ~850 överskottskalorierna mellan kolhydrater och fett.

Som andra nämner, finns det bättre alternativ än rapsolja när det kommer till fett.
Citera
2023-04-13, 23:41
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttaget
Kolhydrater gör mer nytta i tränings sammanhang än fett (förutsatt att du får i dig tillräckligt med fett såklart)

- Hade jag varit dig, hade jag åtminstone delat 50/50 på dem ~850 överskottskalorierna mellan kolhydrater och fett.

Som andra nämner, finns det bättre alternativ än rapsolja när det kommer till fett.
Great. Frukter/bär eller kan jag dricka nermald havre? Potatis och ris ingår redan i vad jag äter.
Citera
2023-04-13, 23:55
Medlem
Citat:
Great. Frukter/bär eller kan jag dricka nermald havre? Potatis och ris ingår redan i vad jag äter.

Frukt och bär är bra,

Sockret i dessa är dock till större del fruktos, som måste gå genom levern. Levern kan generellt hålla runt 100g kolhydrater (glykogen) > när levern är "full" så lagras dessa extra kalorier i fettceller istället.

Vissa menar att vid en planerad bulk, så är det bättre att äta mestadels stärkelserika kolhydrater som exempelvis ris, potatis, bröd och pasta, då dessa kolhydrater kan lagras (och används) som energi direkt i/ av musklerna. Musklerna kan hålla runt 300-400g kolhydrater (glykogen), mängd muskelmassa är avgörande om hur mycket förstås.

Allt det ovanstående är dock inte en rekommendation om att inte äta frukt och bär, men att ~450 kalorier av ditt överskott skulle komma från frukt och bär kanske inte är det mest optimala.
Citera
2023-04-14, 00:38
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttaget
Frukt och bär är bra,

Sockret i dessa är dock till större del fruktos, som måste gå genom levern. Levern kan generellt hålla runt 100g kolhydrater (glykogen) > när levern är "full" så lagras dessa extra kalorier i fettceller istället.

Vissa menar att vid en planerad bulk, så är det bättre att äta mestadels stärkelserika kolhydrater som exempelvis ris, potatis, bröd och pasta, då dessa kolhydrater kan lagras (och används) som energi direkt i/ av musklerna. Musklerna kan hålla runt 300-400g kolhydrater (glykogen), mängd muskelmassa är avgörande om hur mycket förstås.

Allt det ovanstående är dock inte en rekommendation om att inte äta frukt och bär, men att ~450 kalorier av ditt överskott skulle komma från frukt och bär kanske inte är det mest optimala.
That's PhD stuff! Så det är därför fruktos-liknande socker som det överviktiga gillar blir till fett?

Så det du säger är egentligen att äta mer än vad jag är kapabel? Låter knepigt men jag kan öva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in