2023-04-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja du har rett i at det finnes en del voldsfilmer med drapsmenn som lurer politiet. Men er temmelig sikker på at filmen Gone Girl har noe med saken å gjøre - om TH står bak eller ikke. Tenk om z-z-z’ s teori stemmer? Da ble vertfall jeg grundig lurt.

Men tenker at du har rett i at den/de som står bak er en «villeder» og har kanskje villedet noen før?

Burde politiet se etter personer som beviselig har villedet noen før for å sjekke om de kan ha en relasjon til TH?
En ide
Fetad: Jeg tenker at det kan hende at teorien stemmer og at politiet kan ha forstått det. Se nederste avsnitt i sitatet under.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk
Hva tenker du om følgende uttalelse fra TH? Veileding (+ eventuelt lek med politiet)?
04.10.2020. "Han hadde også liten forståelse for at noen skulle ønske å kidnappe Anne-Elisabeth."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-i-avhor-familiemedlem-hapet-anne-elisabeth-var-blitt-lurt-av-religios-sekt/s/12-95-3424025838

Hvis TH hadde ønsket at politiet skulle tro på hypotesen kidnapping for penger, så hadde vel ikke TH sagt dette? Eller kanskje jeg tenker helt feil.

Edit:
Kanskje TH overdrev sin veiledning med å få politiet til å tro på hypotesen frivillig forsvinning, og at politiet dermed forsto akkurat hva som hadde foregått? : ("det skulle se ut som en frivillig forsvinning samtidig som det var TH som planla plottet". I et slikt tilfelle ville det være sannsynlig å lage et trusselbrev som var mistenkelig (slik at politiet ikke skulle tro på hypotesen "kidnapping for penger") og å forsøke å lede politiet til å tro på hypotesen "frivillig forsvinning".)
Citera
2023-04-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ja du har rett i at det finnes en del voldsfilmer med drapsmenn som lurer politiet. Men er temmelig sikker på at filmen Gone Girl har noe med saken å gjøre - om TH står bak eller ikke. Tenk om z-z-z’ s teori stemmer? Da ble vertfall jeg grundig lurt.

Men tenker at du har rett i at den/de som står bak er en «villeder» og har kanskje villedet noen før?

Burde politiet se etter personer som beviselig har villedet noen før for å sjekke om de kan ha en relasjon til TH?
En ide

Noe sier meg at de allerede har en slik på blokka. Eller forsåvidt to da. Kanskje til og med tre faktisk.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-12 kl. 13:45. Anledning: Tillegger
Citera
2023-04-12, 13:43
Medlem
Spørsmålet om TH har villedet er ikke akkurat ukjent. Det er jo lenge siden politiet skiftet hovedhypotese.
Citera
2023-04-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noe sier meg at de allerede har en slik på blokka. Eller forsåvidt to da.
TH + en til, eller TH + to til?
Citera
2023-04-12, 13:45
Medlem
Citat:
TH + en til, eller TH + to til?

Rettet nå. TH og to til.
Citera
2023-04-12, 13:48
Medlem
Citat:
Takk Hvem er de to?

De som bistod han i drapet på hans kone. Nullene.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-12 kl. 13:49. Anledning: Tillegger
Citera
2023-04-12, 13:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nettopp, hybris. Det jeg stiller spørsmål rundt er hvor langt han kan ha dratt det i troen på sin egen intelligens og fortreffelighet.
Kan han ha begått tabber i sin overiver etter bekreftelse på sin egen fortreffelighet som kan lede til en løsning på saken eller funn av Fru Hagens levninger?

La oss si TH er hettemannen og valget falt på en jakke av merke Missing Link bevisst. Da snakker vi om en helt spesiell drapsmann med noen helt særegne egenskaper som definitivt liker denne form for «masturberering» i hue som jeg nettopp har vært inne på.
Synes også Hettemannen er litt interessant. Personen går jo der i et tidsrom som kan passe med at noen gikk tilbake / eller mot S4 etter at telefonen ble lagt på bordet.

Men grunnen til at jeg ikke klarer å plassere TH som hettemannen er på grunn av hva Minnimus skrev her i tråden. Minnimus mente at Hettemannen var en lav person.

Hvordan kan du overbevise meg om at Hettemannen er TH hvis du prøver så godt du kan?
Citera
2023-04-12, 13:54
Medlem
Citat:
De som bistod han i drapet på hans kone. Nullene.
Jeg forstår. Tror du at politiet vet hvem de er ettersom du skrev "Noe sier meg at de allerede har en slik på blokka. Eller forsåvidt to da."?

Jeg tenker at de personene har sikkert ordnet seg med "alibi". Tenker du i så fall at politiet greier å slå fast at de personenes "alibi" ikke er alibi?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 13:58.
Citera
2023-04-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hovedteori: Anne-Elisabeth fraktet bort i bil

Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen ble fraktet bort i bil 31. oktober i fjor.

– Jeg kan bekrefte at dette er en hovedteori, sier Brøske.

https://www.nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

Politiets hovedteori: Anne-Elisabeth fraktet bort i bil

Politiet mener nemlig at Anne-Elisabeth Hagen ble fraktet bort i bil dagen hun

forsvant, den 31. oktober i fjor.

Politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt bekrefter til NRK onsdag ettermiddag at det er politiets hovedteori.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-hovedteori-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil/s/12-95-3423801970

Disse to artiklene er daterte 19. juni 2019. Altså, dager før politiet skiftet hovedhypotese, fra en mulig bortføring og til drap.

Antagelsen om at AE er blitt fraktet vekk i bil, åpner for to muligheter.

En, ingen fremmede GM i S4 + fraktet vekk i bil = Tom Hagen må selv ha fraktet vekk AE med bil denne dagen.

Videre, åpner det spørsmål om når tid på døgnet denne frakten skal ha foregått.

Vi vet at politiet har hatt et stort bilprosjekt. Som vi ikke har hørt noe mer om. Men sist dette var tema, så hadde man ikke funnet noen sannsynlig mistenkelig bil som kan ha fraktet AE vekk.

Ingen mistenkelig bil åpner igjen for at levningene kan ha blitt skjult i S4. (Mener en av årets påskekrimmer handlet om et lik som ble funnet skjult i en pipe. Så det skjer. At lik blir skjult i bygninger, gjerne på åstedet. Politiet kan bli nødt til å slå opp gulv og slå ned vegger i S4. Om ikke annet så for å forsikre seg om at AE ikke er blitt skjult der.)

Uansett, poenget er, at da politiet offentliggjorde at forsvinningen blir etterforsket som drap, så forstår alle at Tom Hagen er mistenkt.

Når politiet offentliggjør informasjon som kaster sterk mistanke mot Tom Hagen, så må de samtidig også gi annen info som balanserer saken litt, for å unngå forhåndsdømming av Tom Hagen.

Uansett hva politiet måtte mene om hvor AE er blitt skjult, så har politiet etterforskningsplikt for alle spor som peker i en eller annen retning, uansett hvor.

Informasjon som kommer frem via etterforskningsplikten, bidrar til å "balansere" saken ved at mistankene mot siktede Tom Hagen ikke blir eneste informasjon som tilflyter mediene, men blir blandet sammen med både ekte spor og villedning.

Så kan vi sitte her og gjette da. Hva er ekte spor, hva er villedning, hva er ekte etterforskningsresultater så langt, hva er politiets mediestrategi og hva er Hagens og Holdens mediestrategi.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette er noe av det siste politiet har formidlet om saken:
Politiet har fortsatt to hovedhypoteser i saken, som begge fortsatt etterforskes fullt ut. Forsøk på bortføring som gikk galt eller et drap fingert som en bortføring.

Som sagt, politiet må av hensyn til regelverket som skal sikre rettferdig rettergang, altså unngå forhåndsdømming, fremholde en mulig bortføring som alternativ løsning.

Selv om politiet skulle ha lyktes med å bevise, eller sannsynliggjøre utover enhver rimelig tvil, at det ikke finnes mistenkelige biler som kan ha bortført AE i tidsrommet ca 09:00 til ca 13:30, altså i det tidsrommet Tom Hagen har alibi for, så er ikke dette noe politiet kan offentliggjøre. Da vil de forhåndsdømme Tom Hagen.

Hvis du ikke forstår disse innlysende sammenhengene, så kan ikke jeg hjelpe deg.
Citera
2023-04-12, 13:59
Medlem
Citat:
Synes også Hettemannen er litt interessant. Personen går jo der i et tidsrom som kan passe med at noen gikk tilbake / eller mot S4 etter at telefonen ble lagt på bordet.

Men grunnen til at jeg ikke klarer å plassere TH som hettemannen er på grunn av hva Minnimus skrev her i tråden. Minnimus mente at Hettemannen var en lav person.

Hvordan kan du overbevise meg om at Hettemannen er TH hvis du prøver så godt du kan?

Hvordan kom du på tanken om at jeg skulle være i behov av å prøve overbevise deg om noe som helst i forhold til hvorvidt TH er hettemannen eller ikke?
Eventuell fisking etter vil ikke gi noe napp her. Her tar vi ikke agnet. Eventuelle forsøk på smøring vil ha eksakt samme effekt. Altså ingen effekt overhodet.
Citera
2023-04-12, 14:04
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Tror du at politiet vet hvem de er ettersom du skrev "Noe sier meg at de allerede har en slik på blokka. Eller forsåvidt to da."?

Jeg tenker at de personene har sikkert ordnet seg med "alibi". Tenker du i så fall at politiet greier å slå fast at de personenes "alibi" ikke er alibi?

At de har sørget for hverandres alibi er en tanke hos meg. Hvorvidt politiet kan klare å slå fast dette? Alt er mulig, selv det som kan fremstå som helt umulig i utgangspunktet.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-12 kl. 14:05. Anledning: Rette
Citera
2023-04-12, 14:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvordan kom du på tanken om at jeg skulle være i behov av å prøve overbevise deg om noe som helst i forhold til hvorvidt TH er hettemannen eller ikke?
Eventuell fisking etter vil ikke gi noe napp her. Her tar vi ikke agnet. Eventuelle forsøk på smøring vil ha eksakt samme effekt. Altså ingen effekt overhodet.
Beklager. Har litt klisterhjerne og husker en del detaljer godt, også hva Minnimus skrev.

Skal ikke ødelegge for teorien din, men som et godt ment tips for å klare å overbevise dem som leser tråden om at TH er Hettemannen så hadde det vært interresant om du kunne kommet med noe for å overbevise.

En analyse angående høyde på Hettemannen sammenlignet mot TH’s høyde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in