2023-04-12, 10:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Dessa diagnoser kan bero på den misshandel som barnet utsätts för av den störda föräldern. Mycket grymt att ge upp om sitt eget barn.

Är inte ADHD medfött? Vadå grymt förresten du skrev ju själv att "den mest manipulativa" får vårdnaden. Mannen måste ju känna "ja nu har jag gjort vad jag kan fuck this shit".
Citera
2023-04-12, 10:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Nej, det brukar de inte alls det. Som sagt, vissa döljer det jävligt väl. Varför är det så svårt att begripa?

Ditt förhållningssätt är vanligt, det sitter långt inne att erkänna att signalerna gick att se redan tidigt i relationen, då kan man känna sig dum. Absolut är vissa mycket skickliga manipulatörer, och alla har inte förmåga och kunskap att se signalerna. Förmågan brukar däremot finnas efter en första upplevelse. Nu orkar jag inte upprepa mig mer.
Citera
2023-04-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är inte ADHD medfött? Vadå grymt förresten du skrev ju själv att "den mest manipulativa" får vårdnaden. Mannen måste ju känna "ja nu har jag gjort vad jag kan fuck this shit".
Jag tror inte på alla hypade diagnoser, många symptom på ptsd kan tolkas som ADHD, ett nervsystem som går i överväxel.

Man kan alltid forstsätta kämpa, den manipulative komme förhoppningsvis trampa i klaveret och då har man som chans. Om inte annat så kan du säga när barnet blivit tillräckligt stort att du aldrig gav upp.
Citera
2023-04-12, 10:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Ja helt rätt. Dock är det kvinnor mestadels som rent statistiskt sett tar ansvar för att inte bli med barn. Detta är inte ok. Det är ett GEMENSAMT ansvar

Ja, män är märkligt nog väldigt ointresserade av huruvida de blir pappor eller inte, eller att säkerställa att deras barn ska få en bra mamma. Noll ansvarstagande.
Citera
2023-04-12, 10:39
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Exet var nog den som gav ordet narcissist ett ansikte.

Delad vårdnad men blockat nummer till henne och även hennes moder (äpplet faller inte långt ifrån trädet).

En kamp för att hon inte ska förstöra barnets psyke totalt och ständigt negativ energi för fokus är JAG JAG JAG och aldrig utan egen vinning såklart.

Ibland har man nästan tänkt ge upp och avsäga sig barnet (vilket aldrig skulle inträffa dock) alternativt vara beredd på en livstidsdom men tack och lov så finns det en stor hög sk bevismaterial som har samlats på hög som familjerätten och soc kan få del av inom överskådlig framtid.

Synd att man inte genomskådade fasaden från början men lätt att vara efterklok...

Idag "lever" en annan "lycklig" person med apan, men som ett blint får ser en del inte helheten, tyvärr.

/det blinda ex-fåret
Citera
2023-04-12, 10:39
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja, män är märkligt nog väldigt ointresserade av huruvida de blir pappor eller inte, eller att säkerställa att deras barn ska få en bra mamma. Noll ansvarstagande.

Kvinnor är ofta väldigt elaka mot snälla män.
Citera
2023-04-12, 10:45
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Kan du visa upp någon slags statistik här?
Citera
2023-04-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Dessa diagnoser kan bero på den misshandel som barnet utsätts för av den störda föräldern. Mycket grymt att ge upp om sitt eget barn.

Adhd är till mycket hög grad ärftligt. Man får inte adhd för att man blir slagen, vilket också utreds när man blir diagnostiserad.
Citera
2023-04-12, 10:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Kan du visa upp någon slags statistik här?

Nej tyvärr inte det är mer en magkänsla.
Citera
2023-04-12, 10:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Skitfolk brukar dras till människor de kan styra, kontrollera och utnyttja. Detta är en könsoberoende egenskap.

Könsfokuset är oerhört tröttsamt, hur orkar folk.
Citera
2023-04-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Adhd är till mycket hög grad ärftligt. Man får inte adhd för att man blir slagen, vilket också utreds när man blir diagnostiserad.
Därom tvistar de lärde

https://psykologtidningen.se/2018/03/19/dags-att-erkanna-trauma-som-orsak-till-adhd-beteende/

Nu är det också många som strömmar till vården för att de blivit feldiagnosticerade med ADHD och nu vill bli av med den stämpeln.
Citera
2023-04-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ditt förhållningssätt är vanligt, det sitter långt inne att erkänna att signalerna gick att se redan tidigt i relationen, då kan man känna sig dum. Absolut är vissa mycket skickliga manipulatörer, och alla har inte förmåga och kunskap att se signalerna. Förmågan brukar däremot finnas efter en första upplevelse. Nu orkar jag inte upprepa mig mer.
Jag pratar inte om mig utan om många olika fall, som visar på att du har fel. Men visst, sitt du där och inbilla dig att du har rätt och alla andra fel, jag skiter i vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in