Pschzofren vid tillfället var han
knappast. Perinsoighetsstörd och benz tror jag förklara r det bra. Har han fått någon mer djupt mer befäst sjukdom idag? Eller störning?eips, antisocial, schizoid?
Pschzofren vid tillfället var han
knappast. Perinsoighetsstörd och benz tror jag förklara r det bra. Har han fått någon mer djupt mer befäst sjukdom idag? Eller störning?eips, antisocial, schizoid?
Så vitt jag kan förstå dömdes Mijailo Mijailović tillslut i HD till livstids fängelse.
Var idag kontakt med Örebro tingsrätt för att läsa senaste domen om ev. tidsbestämt straff.
Dom svara: Hej påträffar inget mål på nämnd person?
Hur är det egentligen, sitter Mijailovic på rättspyk?
Någon som har info om hans vistelse på anstalt eller rättspyk?
Så vitt jag kan förstå dömdes Mijailo Mijailović tillslut i HD till livstids fängelse.
Var idag kontakt med Örebro tingsrätt för att läsa senaste domen om ev. tidsbestämt straff.
Dom svara: Hej påträffar inget mål på nämnd person?
Hur är det egentligen, sitter Mijailovic på rättspyk?
Någon som har info om hans vistelse på anstalt eller rättspyk?
Stor och kraftig lär han vara, men ut i friheten ska han inte. Det är ett för sig alldeles för allvarligt brott, och dessutom verkar han inte ha alla friska på brädet...
Mycket intressant, nya uppgifter framträder gällande Mijailo Mijailovićs motiv till mordet.
Har också sett och håller med om att den är intressant men det är några saker jag vill ha svar på. Var det enligt Mijailo Mijailović en ren slump att han stötte på just Anna och just på NK? Vad gjorde han innan mordet? I programmet uppger han att motivet är att
Anna är en representant för det samhälle han vill straffa för sina misslyckanden.
Det insinuerar att han kunde valt vilken politiker som helst. Om han då valde Anna på ren slump så känns det troligt att han väntat kring UD och Rosenbad under dagen så att en enligt han lämplig politiker går förbi och att han följer efter denne tills det uppstår ett läge för att begå mordet. Om detta inte skulle vara vad han gjorde så är det mycket som känns skumt med hur medvetet han går runt på videoövervakningen på NK som om han letade efter någon.
Det kan finnas andra rimliga förklaringar men jag hade ändå gärna velat veta hans förehavanden innan han mördar Anna. Om jag har missat något i tråden eller i programmet som förklarar något av detta så låt mig gärna veta.
Någon som har tillgång till det "Försvunna förhöret" med Mijailovic i sin helhet? Syftar då på förhöret från 2011/2012 som nämns i slutet på avsnitt fyra i den senaste dokumentären på svt play.
Har också sett och håller med om att den är intressant men det är några saker jag vill ha svar på. Var det enligt Mijailo Mijailović en ren slump att han stötte på just Anna och just på NK? Vad gjorde han innan mordet? I programmet uppger han att motivet är att
Anna är en representant för det samhälle han vill straffa för sina misslyckanden.
Det insinuerar att han kunde valt vilken politiker som helst. Om han då valde Anna på ren slump så känns det troligt att han väntat kring UD och Rosenbad under dagen så att en enligt han lämplig politiker går förbi och att han följer efter denne tills det uppstår ett läge för att begå mordet. Om detta inte skulle vara vad han gjorde så är det mycket som känns skumt med hur medvetet han går runt på videoövervakningen på NK som om han letade efter någon.
Det kan finnas andra rimliga förklaringar men jag hade ändå gärna velat veta hans förehavanden innan han mördar Anna. Om jag har missat något i tråden eller i programmet som förklarar något av detta så låt mig gärna veta.
oo
Finns väl inte mer info än att det var slumpmässigt
Spenderade några veckor på rättspsyk tillsammans med Mijailo hösten 2021.
Då satt han på sankt sigfrids sjukhus i Växjö och hade gjort det i 7 år enligt egen utsaga.
Storväxt kille med kort hår, flint, lite längre skägg. Han såg ut att vara i rätt dåligt skick, väldigt blek. Alltid efter måltiderna brukade han traska runt inne på den lilla avdelningen i raskt tempo. På kvällarna eller under dagen brukade han prata lite och fråga om man skulle se filmen på tv senare eller om man sett den innan. Rätt lågmäld av sig. Han trivdes bra på avdelningen sa han och rekommenderade mig att försöka få vård istället för fängelse, men nä fy fan för att vara instängd på en så liten yta med 5 andra dårar och 4 personal. Tveksam till att han skulle ha några direkta diagnoser med tanke på att han fungerade väl där han var.
Många frågor återstår kring mordet på Anna Lindh. Varför drev Mijailo runt, tillsynes letandes efter någon, om hans förklaring att han bara råkade få syn på henne skulle stämma? Vem var mannen i den kamofluagegröna jackan? Varför fanns det inga övervakningskameror från plan 1 där mordet inträffade?
Tycker mycket talar för att det inte alls var en tokstolle som gjorde det här utan något direkt motiv. Det var snarare planerat och utfört av någon säkerhetstjänst. Sedan lyckades man framea en psykstörd snubbe för mordet. Samma sak försökte man göra vid Palmemordet, men där lyckades man inte. Det är MO för säkerhetstjänsterna att agera på det sättet när man vill röja någon makthavare ur vägen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!