2023-04-11, 23:58
Medlem
lolakola123s avatar
Jag är en tjej i unga tjugorsåldern. Utseendemässigt ligger jag nog runt medel. Kort, lite överviktig (under fem kilos övervikt, syns inte jättetydligt när jag har kläder), kurvig kroppsform (timglas, bröst & höfter, smalare midja), långt blont hår, sött ansikte med näpna drag symmetriskt osv. Naturlig look, inget som sticker ut. Märker att killar/män kollar på mig (var fulare förut och då kollade de inte alls på samma sätt). Som person är jag lite egen men relativt socialt tränad. Är introvert i grunden men har inga större problem med kallprat (även om det tar emot inombords och det ofta känns som jag säger fel/konstiga saker), när jag känner mig mer bekväm håller jag gärna låda och anses som rolig, ärlig och pratsam. Jag känner mig konstig men tolkas normal utåt (som jag förstått det).

Min fråga är då hur mina chanser ser ut när det kommer till killar. Hittills i mitt liv har jag inte haft några större framgångar inom det området. När jag pratar med mina killkompisar om det är deras svar typ "jag fattar inte hur du kan ha svårt att hitta någon du ser bra ut och är skön". Jag har inga problem med att ta första steget, men vill väldigt ogärna göra någon obekväm. Tycker även det är svårt att veta om någon är intresserad av mig. Vill inte utsätta en kille för ett raggningsförsök om han inte har något intresse av mig och blir obekväm/känner sig trängd. Jag dras till mer lugna, trygga och lite nördiga killar. Jag pluggar i en studentstad med många killar och många som utåt sett passar in på den beskrivningen. När jag är ute skulle jag gärna vilja våga ragga på den typen av killar, men backar ofta då jag inte vill göra de obekväma (de själva är ofta ganska reserverade). Ska jag våga? Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
Senast redigerad av lolakola123 2023-04-12 kl. 00:00.
Citera
2023-04-12, 00:14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolakola123
Jag är en tjej i unga tjugorsåldern. Utseendemässigt ligger jag nog runt medel. Kort, lite överviktig (under fem kilos övervikt, syns inte jättetydligt när jag har kläder), kurvig kroppsform (timglas, bröst & höfter, smalare midja), långt blont hår, sött ansikte med näpna drag symmetriskt osv. Naturlig look, inget som sticker ut. Märker att killar/män kollar på mig (var fulare förut och då kollade de inte alls på samma sätt). Som person är jag lite egen men relativt socialt tränad. Är introvert i grunden men har inga större problem med kallprat (även om det tar emot inombords och det ofta känns som jag säger fel/konstiga saker), när jag känner mig mer bekväm håller jag gärna låda och anses som rolig, ärlig och pratsam. Jag känner mig konstig men tolkas normal utåt (som jag förstått det).

Min fråga är då hur mina chanser ser ut när det kommer till killar. Hittills i mitt liv har jag inte haft några större framgångar inom det området. När jag pratar med mina killkompisar om det är deras svar typ "jag fattar inte hur du kan ha svårt att hitta någon du ser bra ut och är skön". Jag har inga problem med att ta första steget, men vill väldigt ogärna göra någon obekväm. Tycker även det är svårt att veta om någon är intresserad av mig. Vill inte utsätta en kille för ett raggningsförsök om han inte har något intresse av mig och blir obekväm/känner sig trängd. Jag dras till mer lugna, trygga och lite nördiga killar. Jag pluggar i en studentstad med många killar och många som utåt sett passar in på den beskrivningen. När jag är ute skulle jag gärna vilja våga ragga på den typen av killar, men backar ofta då jag inte vill göra de obekväma (de själva är ofta ganska reserverade). Ska jag våga? Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
Vad är ett raggningsförsök menar du?
beskriv hur du tänker dig det.
Citera
2023-04-12, 00:23
Medlem
frdks avatar
Alltid bättre för dig att visa intresse än inte, främst för din egen skull, du får den du vill ha och inte den som vill ha dig

Killar som VERKLINGEN gillar dig är ofta för blyg för att visa det utan hintar som bäst och försöker bli din kompis i ett tafatt försök att närma sig, då måste du hjälpa ta steget om du gillar killen tillbaka. (I en normal värld ska kvinnor bara behöva svara på inviter men nu lever vi i en metrosexuell era där jämnställdhet och frigörelse hindrar de klassiska rollerna)
De som är framåt och showar in sig är lika lätt borta som de kom (players förblir players) du är mycket bättre off med en du själv väljer, eller låter han tro han väljer dig

Sen ha ingen panik, prova dejta många och lär känna folks olika sidor. Framförallt hitta egenskaper som du ser dig gilla i framtiden, och vilka som inte är det.
Citera
2023-04-12, 00:24
Medlem
lolakola123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad är ett raggningsförsök menar du?
beskriv hur du tänker dig det.
ragga kanske är fel ord men gå fram och prata med sen om det finns stämning har jag inga problem med att avancera, det är den där första kontakten jag är osäker kring.
Citera
2023-04-12, 00:25
Medlem
Det hade nog varit värre om du var en man. Killar tar inte illa upp av raggningsförsök på det sätt som tjejer ibland kan göra.
Citera
2023-04-12, 00:29
Medlem
Raktinyllets avatar
Killar blir inte obekväma om tjejer raggar på oss, tror majoriteten skulle uppskatta det väldigt mycket. Många killar vågar inte ta kontakt med tjejer av olika anledningar. Så om du tar initiativet att inleda en konversation har du helt klart en fördel mot andra tjejer som bara sitter och väntar på att drömprinsen ska komma fram
Citera
2023-04-12, 00:31
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Till att börja med.

Stäng ner alla dejtingappar för all framtid. Män charmar man genom att prata med dem. Genom att visa sin charm som kvinna vilket endast går genom riktig fysisk kontakt i riktiga livet. Inte genom att skriva meddelanden till dem på en skärm.

Ja det här tipset brukar jag mest ge till killar som är incels.

Men här kommer mitt lilla tips.

Prova att bli vän med 1.000 killar.

Var rak och tydlig med att du är
intresserad av dem och ser dem som en lämplig kandidat att bli tillsammans med.

Ha inte sex med dem och kyss dem inte.

Berätta att du träffar fler män och försöker hitta den rätte.

Ge killen en kram och en puss på kinden på varje träff.

Var alltid rak och tydlig på varje träff att du är intresserad av honom men att du träffar fler och försöker hitta den rätte. Men att just killen du är med nu är en väldigt bra kandidat och allt går åt rätt håll.

Fortsätt tills du hittar den rätte.

Tror tipset kanske funkar bättre för killar men du kan ju prova.

Ps. Ett annat tips som är lite mer långsiktigt och kanske kräver
lite mer av en själv när det
gäller tålamod och annat i livet är att bara träffa gentlemen.
Lycka till Ds.
Senast redigerad av FlyboySeven 2023-04-12 kl. 00:38.
Citera
2023-04-12, 00:36
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
ragga kanske är fel ord men gå fram och prata med sen om det finns stämning har jag inga problem med att avancera, det är den där första kontakten jag är osäker kring.
Den måste du ju ta. du kan ju inte stanna innan.
Ingen tar illa upp om man bara går fram och småpratar.
det är naturligt.
bara det inte är för påfluget.
På hundra försök får du 10 som går bra och tre som leder vidare.
kanske?
Plus att du blir härdad.
Du måste TRÄNA!
Citera
2023-04-12, 00:42
Medlem
F.Hansens avatar
Dina odds är typ 99% success.
Citera
2023-04-12, 01:36
Medlem
ThExanors avatar

Cool brutta. Om du är sugen på att träna kan du ha det bra med mig..

Annars tycker jag du har ett resonligt sinne vars färdighet ligger i linje med vad som då "skulle/vore" efterfrågat.

Jag tycker du kan skriva en lista, eller nej tre. Om dig, om detta samt om "partner" / önskad..
Då får du svart på vitt vad som erfordras.. samt om du inte kommer finna vad söker i denne.. och vad du "bör åstadkomma utifrån eget bevåg??"
Citera
2023-04-12, 02:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Rent spontant vill jag nästan tro att du trollar med ett sånt här inlägg på FB. Men okej, om du är allvarlig: de lugna, trygga och nördiga killarna kommer att tacka Gud och alla himlens änglar för att en sådan som du dyker på dem. Eftersom de aldrig skulle ha vågat göra en framstöt själva. De som är reserverade är de som är mest kräsna, och jag tror att du är precis vad de behöver. :-) Lycka till!
Citera
2023-04-12, 02:18
Medlem
Du är helt körd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem