2023-04-12, 08:33
Medlem
Verkar smartare att föra en politik som stimulerar nativiteten än att ta in en massa folk från tredje världen.
Citera
2023-04-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Dags för den gamla idioten att dö.
Han kan i alla fall glädja sig över att han var med och förstörde landet.

Håller med till fullo.
Citera
2023-04-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Var har du fått fram information om de boendes religiösa tillhörighet?
Ingen med muslimskt namn. Visst kan någon av dem vara muslim ändå men det är föga troligt då man oftast byter namn till något arabiskt då man konverterar.
Citera
2023-04-12, 08:36
Medlem
Ratads avatar
Westerberg lägger jag i samma korg som Reinfeldt, Bildt, Sahlin och Stenevi.

Vad som än ordbajsas ur käften på dem kan man utgå från att det ligger en efterbliven, projicerande eller medberoende tanke bakom.

Har Mygelberg några funderingar på hur mycket vi hade sparat om vi inte hade en massa utanförskap som måste vaktas eller städas upp efter?

Och vad gäller den där torftigt återvunna "vi är alla invandrare" betyder inte ett jävla skit. Ja, vem fan är inte det? Jag är antagligen mycket svartmuskigare och babbigare än Westerdryg och klarar av att existera i möblerade rum, behöver inga sagoböcker eller leva ut någon form av kränkthet och har jobbat med omsorg.
Senast redigerad av Ratad 2023-04-12 kl. 08:38.
Citera
2023-04-12, 08:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Verkar smartare att föra en politik som stimulerar nativiteten än att ta in en massa folk från tredje världen.
Speciellt om en stor del är män (eller baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn).
Citera
2023-04-12, 08:43
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Vad som än ordbajsas ur käften på dem kan man utgå från att det ligger en efterbliven, projicerande eller medberoende tanke bakom.

Har Mygelberg några funderingar på hur mycket vi hade sparat om vi inte hade en massa utanförskap som måste vaktas eller städas upp efter?

Och vad gäller den där torftigt återvunna "vi är alla invandrare" betyder inte ett jävla skit. Ja, vem fan är inte det? Jag är antagligen mycket svartmuskigare och babbigare än Westerdryg och klarar av att existera i möblerade rum, behöver inga sagoböcker eller leva ut någon form av kränkthet och har jobbat med omsorg.

Westerberg är inte efterbliven utan enbart ondskefull. Av någon anledning så vill han att svenskar ska bli en minoritet i Sverige.
Citera
2023-04-12, 08:45
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical

Jag har tänkt denna tanke så många gånger. Men ingen västerländsk politiker har haft det som förslag någonsin. Tvärtom egentligen. Alla politiska beslut och riktlinjer hämmar barnafödandet istället. Feminism och HBTQXY t ex.

Men det finns ett undantag i Europa faktiskt, nämligen Ungern. Orban vill att ungrare skaffar fler barn. Det uttalandet blev inte populärt bland politikerna i väst.
Citera
2023-04-12, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Eller hur. De är på safari i förorten om de måste någon gång när det är valår pga publicitet och då skyddade av livvakter och press.
Westerberg fattar inte han är för gammal. Han pratar liberal teori utan att ha sett kriget på marken en enda dag i sitt liv.

Det är svårt att bli en större förlorare, men han och hans generation vet inte när de ska hålla käft och släppa fram yngre, de lärde sig ingenting av the silent generation.

Hela boomergenerationens gnyende om sina ideal kommer vara hela vägen till kistan till sista andetaget stackars losers.
Citera
2023-04-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Förre FP-ledaren Bengt Westerberg skriver på DN Kulturdebatt under rubriken
"Dags för paradigmskifte i invandringsdebatten"
https://www.dn.se/kultur/bengt-westerberg-dags-for-paradigmskifte-i-invandringsdebatten/

Där framför han en gammal käpphäst, att Sverige skulle varit sämre utan invandring.

Nu är ju mannen nästan 80 år gammal, så man får väl ursäkta honom för att in i det sista försvara den politik han stod för i sina aktiva dagar. Men det finns några påståenden som jag tycker vi kunde analysera.

BW härleder det till inlandsisens tillbakadragande och att ingen fanns här före det. Hur relevant är detta påstående i dagens invandrings-debatt?

"
BW gör en härledning: "En trolig effekt av en mindre befolkning hade varit att samhällets service i viktiga avseenden hade blivit sämre." Finns det över huvud taget något bevis på det han påstår? Pakistan, Bangladesh, Syrien och Gaza är exempel på länder med gigantisk befolkningsökning. Kan man ta dessa som exempel på framgång?
Alla EU-länder i Östeuropa + Balkan + Grekland och Italien hör till länder med minskande befolkning. Så även t.ex. Kina. Så vitt jag vet är länderna i Östeuropa de som ökat sitt välstånd snabbast. Och även Kina går bra sett över de senaste 20-30-50 åren.

Har BW rätt att med minskande befolkning skulle det inte finnas någon som tar hand om de äldre, eller skulle massor av personalresurser frigöras som idag sysslar med att hantera invandringen, och som bland annat just kunde vårda äldre (socialarbetare, speciallärare, fångvaktare, poliser)? Och är det så att de invandrade inte blir Alzheimersjuka eller avstår vård när de blir äldre?

Är det just de yrkena som svenskarna inte klarar av att utföra, och skulle svensken vägra utföra dem om invandrare inte fanns att tillgå? I så fall: Hur klarade vi oss tidigare?

Citat på temat invandrare och brottslighet, vilket BW intge förnekar:

Är det sant? Är man flykting när man tar tåget över från Danmark eller Tyskland? Eller blandar BW ihop flyktingar och migranter?

Slutligen: Är den nya medvetenheten något som föranleder ett paradigmskifte, eller skulle BWs önskade narrativ vara en återgång till de senaste 30 årens historiebeskrivning?

Bra skrivet. Jag har lite inside om brottsligheten. Det har alltid varit invandrargrupper som styrt majoriteten av narkotika handeln. Före 2010 så var det svenskar som till största delen skötte dom sista två leden med försäljning till missbrukare i hemmet eller på gatan. Efter USA,s olagliga krig mot Irak och mordet på Saddam Hussein så följde Syrien och ISIS, med konsekvensen att narkotika från länderna öster om Irak som alltid smugglats via "Sidenvägen" fick byta rutt och gå till Östafrika och över den Afrikanska kontinenten till Västafrika. Där ett antal länder är en destinationsfördelare för heroin och Hasch från Asien och även kokain från Sydamerika. I och med det tillsammans med den stora invandringen 2010-2021 så tog dom invandrande Västafrikanerna över den delen i distributionskedjan som svenskar skötte och som är den som syns för "vanliga" svenskar.
Heroinet är över 60% billigare och starkare än innan. All narkotika har gått ner i pris utom marijuana dom senaste 10 åren. Men dom gamla brottsorganisationerna finns kvar och har fått en ny konkurrent. Det är roten till alla skjutningar.
Romer (Zigenare från olika länder) Italienarna och Grekerna och Jugoslaver som kom både som arbetskraftsinvandring på 50 o 60 talen och dom som kom med Jugoslaviens fall på 90 talet finns fortfarande kvar. (Muslimska invandrare från främre Asien är inte en så särskilt stor aktör i Sverige. Narkotika och alkohol är "haram"=förbjudet enligt Islam. Men alla är ju inte så religiösa) Den enda narkotika som svenskar till stor del styr, tillverkar och importerar är Amfetamin. Sveriges nationaldrog efter alkohol. (Cannabis räknar jag inte som narkotika.) Jag började med amfetamin och speciellt heroin i mitten på 70 talet. Så jag har sett hela händelsekedjan. Den enda brottslighet jag inte har koll på är bidragsbedrägerier och den ekonomiska brottsligheten som banker och affärsmän och sådana som BW gör. Jag köpte bl a mitt hasch, i slutet av 1900 talet, från samma langare som sålde till dåvarande socialdemokratiska justitieministern gjorde och träffade honom där. Han köpte 2 x 300 gram/år för eget bruk. Enda sättet att få till en kännbar minskning av importerad narkotika, är att häva den diplomatiska immuniteten. Men det hittar nya vägar rätt snabbt.
Citera
2023-04-12, 08:55
Medlem
TheKhurgans avatar
Han och alla hans gelikar missar som vanligt poängen.
För 15-20 år sedan var Sverige ett attraktivt land att flytta till, på grund av vår starka välfärd, låga kriminalitet, högt ansedda lärosäten och väl fungerande infrastruktur.
Det drog till sig högutbildade människor och folk som ville bo i ett högfungerande samhälle. Folk som var intresserade av friluftsliv och såg värdet av allemansrätten.

Med den typen av invandring stärker man ju ett land, genom att "importera" nytt tänk, färdigutbildade människor och väl fungerande individer.

När vi istället importerar våldsbenägna analfabeter med en IQ på 45, så händer precis raka motsatsen. Samhället degenereras och välfärden kollapsar. Utbildningsnivån i landet sänks, kriminaliteten ökar, parallellsamhällen uppstår, religion får plötsligt en central roll igen efter att ha varit ett sekulärt samhälle under lång tid.

Detta i sin tur leder till att alla de som tidigare flyttade till Sverige på grund av alla bra saker jag räknade upp, kommer nu att söka sig någon annanstans.

TLDR
Det är en jävla skillnad på invandrare och invandrare. En civilingenjör från Storbritannien kan omöjligt jämföras med en inavlad somalier som varken kan läsa eller skriva.
Den ena hjälper till att bygga upp ett land, den andre drar ner det i avgrunden.
Men det fattar inte vänstermänniskor.
Citera
2023-04-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tänk att DN ger mediautrymme till sagoberättandet; när ska dom ge upp sina lögnmegafoner?

I vissa grupper anses det okej att ljuga.
En sorts satanism/egoism.
Men som man sår får man skörda.
Citera
2023-04-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Är det sant? Är man flykting när man tar tåget över från Danmark eller Tyskland? Eller blandar BW ihop flyktingar och migranter?
Att man inte kan, eller snarare inte vill skilja på migranter och flyktingar är väl uppenbart. Har alltid tyckt det är märkligt att sk flyktingar kan åka till hemlandet på semester, skicka flickor dit för att bli lemlästade och hämta kusiner att gifta sig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in