Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Sista, ja. Hon går mot badrummet för att hon mår illa, stöter på J som hon växlar några ord med; hon frågar var T är och säger att hon är hungrig.
J går ner och M går tillbaka till sängen och hämtar upp mobilen vars hälsoapp aktiveras i samband med att hon lyfter den och börjar gå mot badrummet igen. Aktivering påbörjas 02:43. Går ihop med J:s samtal med grannen, de pratar i c:a 2 minuter (02:42-02:44). J går åter upp till lägenheten för att hämta sin och T:s mobil, hon talar samtidigt om för M att hon får skjuts av grannen till Donken.
När J lämnar lägenheten är kl 02:46. Grannen säger att det tar ett par minuter innan J kommer ner, han tar på sig ytterkläder under tiden, sedan lämnar de lägenhetshuset tillsammans och åker mot Donken.
Vi utgår från M:s app - när stiger hon upp och går mot badrummet - 02:41?
Enligt Rullman sker mordet vid 02:30 och den tidsuppgiften antar jag är ganska exakt. Inom 5-6 min är T avliden. Det innebär att hon har 5 minuter på sig att lägga ut lakanet, dra ut T ur badrummet till hallen, täcka över henne och dra ut kroppen som är invirad i lakanet ytterligare 3 m till vindsförrådet strax bakom ytterdörren. De momenten utför hon på långt under 5 minuter; ett lakan, rulla in, dra lakanet några m.
Städningen tog hon tag i dagen därpå, det fanns nog heller inga vätskor att torka upp.
02:19 gick M till badrummet och såg då J och T sitta i köket. När hon gick tillbaka till sängen satt T kvar i köket. - Hur många minuter satt hon i badrummet? Om vi gissar på 3 minuter så är hon tillbaka i sängen 02:23.
Inom 7 minuter påbörjas överfallet.
Nu diffar historien. Menar du att hon uppger att hon går till badrummet 2 gånger runt 02:40-tiden? Det var nyheter för mig. Och varför vänder hon i hallen, går tillbaka till sängen och hämtar upp telefonen om hon sedan inte använder den? Det finns ju ingen aktivitet som t ex sociala medier registrerad på telefonen.
Om T är avliden kl 02:35-02:36 i badrummet, totalt genomblöt efter att musklerna släppt och hon kissat ner sig, och J redan kl 02:41 har lägenheten presentabel och kroppen undanröjd då är det OS i mord. Den tidslinjen är inte att leka med!
Låt oss se vad J ska klara på 5 min:
Hon ska torka upp i badrummet, hämta ett lakan, vira in kroppen, dra ut kropp i lakan genom dörren, öppna en annan dörr, dra in kroppen, torka upp det blöta spåret i hallen (för kroppen är definitivt så genomblöt att det går igenom ett lakan), leta upp Ts nycklar i hennes väska och hennes telefon och sen stå där oberörd i hallen när Maja kommer upp från sin sömn.
Vad bygger du det på att det inte skulle funnits vätskor? Varför skulle J ljuga om det? Eller passar det inte om i din tidslinje?