2023-04-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg lyver aldri, det greier du best selv. Uansett hva du, og en del andre her på forumet, serverer av ville og urealistiske påstander, er det heldigvis, helt uavhengig av dette, en fasit på dette dramaet: TH vil før eller siden bli tiltalt for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH, og han vil bli dømt for sine ugjerninger🧐
Dette er det du beskylder meg for:

Citat:
Det som fremstår som den mest fjerne påstanden så langt, etter alt som er kommet frem og dokumentert i denne saken, er din påstand om at TH ikke har noe å gjøre med denne saken, og at han er helt uskyldig. Hvordan det er mulig å komme frem til en slik konklusjon er helt uforståelig😳 TH er skyldig i siktelsen(drap eller medvirkning til drap på sin kone), det jobbes intenst med å bygge en tiltale, og rettssak og dom vil komme når alle brikker er på plass🧐
Jeg kan ikke huske å ha påstått det!

Det er normal folkeskikk å begrunne slike påstander og hvis det er sant bør det være veldig enkelt å finne en link.

Du har fra før påstått at du skulle vitne i rettsak mot TH i fjor, så troverdigheten din er ikke høy.

Du kan prøve å heve den med å finne en link.
Citera
2023-04-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
AEH må være et sted siden det er veldig, veldig vanskelig å finne henne og da skjønte jeg at hun kunne være i en av Norges fjorder og på et dypt sted.

Forstår ikke hvordan du skjønte det.. Hu kan like gjærne være gravd ned i jorda, støypt inn i betong etc.. En må annta at hun er død, men ej heller dette finnes det bevis for.
Citera
2023-04-11, 13:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Forstår ikke hvordan du skjønte det.. Hu kan like gjærne være gravd ned i jorda, støypt inn i betong etc.. En må annta at hun er død, men ej heller dette finnes det bevis for.

Er hun dumpet i vann holder jeg fremdeles en knapp på gjeddespekket dypt ferskvann med mudderbunn.
Dem er det mange av, ikke så veldig lang kjøretur fra Fjellhamar.
Jeg tenker sjansen for å finne henne uansett er mikroskopisk.
Citera
2023-04-11, 14:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er hun dumpet i vann holder jeg fremdeles en knapp på gjeddespekket dypt ferskvann med mudderbunn.
Tenker at sjansene for å finne henne er mikroskopiske fordi svært mange ble lurt av plottet. Har fortsatt et håp om at de som står bak ikke satte i gang alt dette bare for å drepe henne, men basert på media er nok sjansene for å finne henne svært liten, ergo vil man kanskje aldri få svar på hva som skjedde med henne.

Skal jeg se inn i krystallkulen og tippe hva som vil skje i fremtiden så er svaret dessverre enkelt:

Saken blir en coldcase og alle siktelsene blir frafalt. (etter en en viss tid)

Grunnen til dette er fordi det skjedde et Gone Girl plott. Derfor vil ikke politet finne flere bevis/indisier. Dette er også grunnen til at etterforskningsledelsen gikk av forrige sommer og grunnen til at krimpodden har sluttet å dekke saken.

Hvis ikke brikken «hytteturen er en gåte» blir løst så tviler jeg på at saken blir løst dessverre.
Citera
2023-04-11, 14:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Grunnen til dette er fordi det skjedde et Gone Girl plott. Derfor vil ikke politet finne flere bevis/indisier. Dette er også grunnen til at etterforskningsledelsen gikk av forrige sommer og grunnen til at krimpodden har sluttet å dekke saken.

Hvis ikke brikken «hytteturen er en gåte» blir løst så tviler jeg på at saken blir løst dessverre.

Hvordan passer bæsjen på toalettet inn i GG-plottet?
Noe hun selv fant på, eller ble hun manipulert til å gjøre det, tror du?
Citera
2023-04-11, 14:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Har skrevet om det før. Noen spor skulle vaskes og andre spor skulle åpenlyst tyde på at noe kriminelt hadde skjedd - slik som i filmen Gone Girl.

Hva om du Svertediket forteller hvordan alle brikkene henger sammen i et plott inkludert gåten om hytteturen.
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-11 kl. 14:56.
Citera
2023-04-11, 14:55
Medlem
Citat:

Å kline noe avføring rundt omkring etter seg selv er en ting, men hvordan klarer man lage troverdige slepespor. Lar man seg dra rundt i møkka?
Citera
2023-04-11, 15:00
Medlem
Citat:

Sjansen er der den. Man er i behov av å ha en tanke om hvem som transporterte henne vekk, når det ble utført, i hvilken type kjøredoning (Volkswagen amarok pickup, trolig single cab, hett tips herfra), tid til rådighet og tanker rundt i hvilke områder fører og denne ikke ville vekke nevneverdig oppmerksomhet.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-11 kl. 15:05. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-11, 15:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Å kline noe avføring rundt omkring etter seg selv er en ting, men hvordan klarer man lage troverdige slepespor. Lar man seg dra rundt i møkka?
To personer klarer dette. Å stage spor for å sette politiet på villspor er ikke en ny ide.
Å stage blodspor i trapp kan enkelt gjøres med et stikk i fingeren. Å vaske disse sporene etterpå slik at de ikke skulle være synlige er heller ingen problem.

Hadde ikke hatt en teori om dette hvis ikke de andre brikkene var til stede.
Citera
2023-04-11, 15:10
Medlem
[quote=Svartediket|84118057Jeg tenker sjansen for å finne henne uansett er mikroskopisk.[/QUOTE]

Enig. Jwg tenker også at en evt tiltale er milevis unna. Men hvem veit, mulig polisn sitter på noe.. Men i så fall bør de snart begynne å bruke det.
Citera
2023-04-11, 15:22
Medlem
Citat:
Kommer vel bare noen drypp om tidligere etterforskningsskritt, tenker jeg, slik som med
"Operasjon Frank" og overvåkningen av TH. Med mindre de kommer med etterlysninger
av f.eks. id-bruk og slikt.

TEH ankom S4 under THs samtale med politiet, og fikk kun lest et par linjer av trusselbrevet
før TH tok det med seg for å møte politiet. Tassen er ikke nevnt annet enn at han ble funnet
i finstuen.
Takk

"Først flere måneder etter forsvinningen, vinteren 2019, tok politiet kontakt via telefon og forklarte at de ville gjennomføre DNA-undersøkelser av hunden og selen den pleide å bruke.
Det sier en person nær Hagen-familien som passet på hunden etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant til NRK.
– Jeg sa vi kommer gjerne, men spurte om det var noe poeng siden både hunden og selen var vasket. Til slutt sa de at hvis det var nødvendig, kom de tilbake til oss. Men etter dette har vi ikke hørt noe. Derfor ble det aldri undersøkt, etter det vi vet, sier personen som passet hunden."
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Sjansen er der den. Man er i behov av å ha en tanke om hvem som transporterte henne vekk, når det ble utført, i hvilken type kjøredoning (Volkswagen amarok pickup, trolig single cab, hett tips herfra), tid til rådighet og tanker rundt i hvilke områder fører og denne ikke ville vekke nevneverdig oppmerksomhet.
Kankje AE ble fraktet kun et lite steinkast fra Sv4 i et kjøretøy som ble kjørt til en garasje el.l. i nærområdet og at GM deretter plasserte AE i et annet kjøretøy før han kjørte videre? Kanskje sistnevnte kjøretur eventuelt ble foretatt i GMs egen bil samtidig som han hadde en "uskyldig" grunn for å kjøre den strekningen? ("Uskyldig" grunn som f.eks å kjøre til jobb, på hytta, til arbeidsoppdrag som håndtverker)?

Bil nr 1 kan kanskje ha vært en bil som til forveksling så ut som THs bil, slik at ingen naboer ville bite seg merke i at den bilen kjørte fra Sv4 (og de derfor ikke ville husket den observasjonen mange dager/uker senere når de ble bedt om å prøve å huske sine observasjoner fra forsvinningsdagen)?

Hvis det var slik, så kanskje bil nr 1 det første stykket ble kjørt samme vei som TH bruker å kjøre til jobb, for deretter å bli kjørt ned en stikkvei el.l. til en usjenert garasje el.l. og deretter bilbytte.
Forslag til eiendommer med garasjer el.l. i nærområdet som passer inn i dette?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-11 kl. 15:35.
Citera
2023-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
To personer klarer dette. Å stage spor for å sette politiet på villspor er ikke en ny ide.
Å stage blodspor i trapp kan enkelt gjøres med et stikk i fingeren. Å vaske disse sporene etterpå slik at de ikke skulle være synlige er heller ingen problem.

Hadde ikke hatt en teori om dette hvis ikke de andre brikkene var til stede.

Hva to personer kan klare er en ting. Ikke at jeg lar meg overbevise om at de klarer lage troverdige slepespor på denne måten. Men hvorfor skulle de skulle få opp i hue at å spare på avføring fra et toalettbesøk, deretter kline det rundt på Fru Hagen og at hun skulle la seg slepe av en annen mot utgangsdøra fra et toalettrom var en smart greie i dette? Det finnes tydelig ikke grenser for hva man kan produsere for å få alle brikker til å passe i et egenregissert GG manus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in