2023-04-10, 22:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har frågat en moderator om det är tillåtet att posta bilder i tråden och fick följande svar:
"Det är tillåtet att posta bilder, men väldigt önskvärt att man då blurrar barnen."

Så, om någon som har bilderna kan lägga ut någon av dem där hela familjen är med, samt förklarar vem som är vem, hade det underlättat för framtida diskussion i tråden.
Tack.

Fast var.fr ska barnen läggas ut här, varför? Det är barn som själva har facebook. Tycker rent utsagt det är elakt. De är offer här. Och de kommer ligga för alltid här. Jag hoppas ingen gör det.
Citera
2023-04-10, 22:07
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Kanon!
Om någon har koll på de andra två, så blir bilden komplett och kanske kan läggas till i sammanfattningen? Extra plus om detsamma görs med bilden från begravningen, där man ser en markant skillnad på Z’s vikt.

Kommer inte lägga barnens bild i sammanfattningen.

Kommer inte dela bilden från begravningen.

Man ser ingen skillnad på denna bild och begravningen på Z vikt.
Citera
2023-04-10, 22:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Och nu när du gett mig lillfingret, så tar jag hela handen och undrar om du kan lägga in födelseår i den bilden också?

Sen är jag helnöjd.

Går att räkna ut du ser ju vilket barn som är vilket om du jämför bilderna i soffan. Flickorna är ju i samma åldrar och det syns vem som inte är flicka av dem.
Citera
2023-04-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag leta tidigare efter hur det hela hade gått till när flickan kom in till sjukhuset men hitta inget förrän du skrev detta! Så det var pappan till slut..Ja föräldrarna har klart haft tid o pratat ihop sig.

Föräldrarna har väl insett att flickan är döende och att det är lindrigare straff att åka fast när hon fortfarande är i livet. Troligtv därför som de lämnar henne på sjukhuset. Döden lurade ju runt hörnet enligt läkarna, då riskerar de att bli dömda för mord.
Citera
2023-04-11, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Går att räkna ut du ser ju vilket barn som är vilket om du jämför bilderna i soffan. Flickorna är ju i samma åldrar och det syns vem som inte är flicka av dem.
För att räkna ut det, behövs bilderna du hänvisar till.
Citera
2023-04-11, 09:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Någon som är prenumerant som vill klistra in hela ?

Du har helt missat att det är förbjudet att kopiera in hela artiklar?

Fö står det inte så mycket i artikeln, detta ska vara den ”nya” info som presenteras;

”.. Nu framkommer nya uppgifter ur kammaråklagare Ingegerd Jigins utredning av fallet. I dokument som HD och Sydsvenskan tagit del av uppges föräldrarna ha hållit dottern inlåst och bunden i en tvättstuga ”till och från under december månad 2022”.
Enligt misstankarna har flickan låsts in i tvättstugan iförd blöja och inte fått tillräckligt med mat och dryck..”
Senast redigerad av MissDecibella 2023-04-11 kl. 09:05.
Citera
2023-04-11, 09:07
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du har helt missat att det är förbjudet att kopiera in hela artiklar?

Fö står det inte så mycket i artikeln, detta ska vara den ”nya” info som presenteras;

”.. Nu framkommer nya uppgifter ur kammaråklagare Ingegerd Jigins utredning av fallet. I dokument som HD och Sydsvenskan tagit del av uppges föräldrarna ha hållit dottern inlåst och bunden i en tvättstuga ”till och från under december månad 2022”.
Enligt misstankarna har flickan låsts in i tvättstugan iförd blöja och inte fått tillräckligt med mat och dryck..”
Japp det har jag helt missat/glömt, tack för påminnelsen.
Fyfan vad sjukt att de satt på henne en blöja.
Höjden av förnedring.
Usch
Citera
2023-04-11, 09:29
Medlem
Helt sjukt att man inte har sökt hjälp för att klara av situationen. Sverige som har ett starkt trygghetsnät där man hade kunnat fått stöttning utav myndigheter.

Att man väljer att sätta ett barn till livet för att enbart bringa misär och lidande.

Man önskar att nackskott fanns på straffskalan när det kommer till vissa individer alt vatten och bröd i en fuktigt källare för resten av livet.

Bring Gulag back again!
Citera
2023-04-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ingenstans skrev jag att dom ”har det toppen” med sina föräldrar?
Jag skrev att dom, vad vi vet hittills, inte har vanvårdats/farit illa på samma vis som Z, och att dom inte ville fosterhemsplaceras utan tillbaka till mamma och pappa.

Var det tydligt nog förklarat?

Även vissa barn in familjen Turpin ville tillbaka till sina föräldrar - TROTS att de fått svälta, varit fastkedjade i sina sängar, inte fått duscha, inte fått gå ut mm mm (https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/974978-syskonen-turpin-holls-insparrade-av-sina-foraldrar-i-17-ar)
Som sagt, lojaliteten till en förälder är mycket hög - och barnen kan vara helt "hjärntvättade". Det tar nog väldigt lång tid innan sanning kommer fram.
Citera
2023-04-11, 11:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Även vissa barn in familjen Turpin ville tillbaka till sina föräldrar - TROTS att de fått svälta, varit fastkedjade i sina sängar, inte fått duscha, inte fått gå ut mm mm (https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/974978-syskonen-turpin-holls-insparrade-av-sina-foraldrar-i-17-ar)
Som sagt, lojaliteten till en förälder är mycket hög - och barnen kan vara helt "hjärntvättade". Det tar nog väldigt lång tid innan sanning kommer fram.

Och därför skrev jag ju också ”..vad vi vet hittills, inte har vanvårdats/farit illa på samma vis som Z..”?

Så jag hänger inte riktigt med i vad du menar med ditt inlägg?
Citera
2023-04-11, 11:21
Medlem
Citat:
Och därför skrev jag ju också ”..vad vi vet hittills, inte har vanvårdats/farit illa på samma vis som Z..”?

Så jag hänger inte riktigt med i vad du menar med ditt inlägg?

Vad jag menar är helt enkelt att det kan vara så att fler barn farit illa, men att det inte är säkert att de törs berätta pga lojalitet mot vårdhavarna

Jag hade varit mycket tveksam i att lämna tillbaka barn i en familj där man nästan tagit död på ett - inte genom misstag, men genom vilje. Vem vet vilket barn som står näst i tur...
Citera
2023-04-11, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Helt sjukt att man inte har sökt hjälp för att klara av situationen. Sverige som har ett starkt trygghetsnät där man hade kunnat fått stöttning utav myndigheter.

Att man väljer att sätta ett barn till livet för att enbart bringa misär och lidande.

Man önskar att nackskott fanns på straffskalan när det kommer till vissa individer alt vatten och bröd i en fuktigt källare för resten av livet.

Bring Gulag back again!

De hade sökt avlastning för V. Vad gäller Z, har jag ett svagt minne av att de ville att hon/han skulle bli omhändertagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in