Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Du kan ju inte på riktigt mena att detta går att jämföra med ett vanligt bröllop?
Klart att jag kan. Annars kan du ju slopa de övriga premisserna också. Varför "låtsas" att de gifter sig över huvud taget? Varför fråga dem om de vill ha varandra (har någon sagt nej framför altaret någon gång)? Varför ha en fest för släkt och vänner? Frågorna blir legio.
Vi lever i ett jämställt, emanciperat och sekulariserat samhälle 2023! Det är min fasta förhoppning att vi inte lever med en sexualmoral anno 1950 längre. Att förbli "oskuld" och hålla på sig fram till den "riktiga" bröllopsnatten kan du lämna till diverse religiösa och etniska svin.
För mig ingår det i "dealen" och själva programidén att paren skall testa att möta varandra på alla möjliga plan. I denna ingår även att de skall ha sex (vad gör annars Kalle "Kungen" Norberg där?). Okej, så de kan vänta, men vad är poängen med det? "In for a penny, in for a pound" som våra anglosaxiska vänner skulle säga. Pryda (hycklande) skogsvioler göre sig icke besvär, enligt min mening.
JAG skulle bli djupt sårad och förolämpad om min nyblivna hustru (på lek eller allvar) inte ville ha mig på vår bröllopsnatt. Frågorna dagen efter skulle bli många. Och inte skulle de bli lättare om hon senare, när hon "känt efter", ändrade sig och plötsligt ville ha sex. Varför ville hon vänta? Vad var det för attraktion som saknades inledningsvis? Har hon aldrig haft ett "one night stand" före det att vi möttes? Vad var det som fick henne att sära på benen då och inte på vår "bröllopsnatt"? Var han snyggare eller sexigare än jag? Nej tack, det där vill jag helst undvika.