2023-04-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Avskyr fortfarande hon Märta från förra året. Vara 30 år och inte veta hur man knullar med en kille som hon hamnat i säng med trots att det kanske inte var tänkt så från början.

Hoppas innerligt att årets par fattar att det är deras BRÖLLOPSNATT det är fråga om! En gång i livet upplevelse, att sumpa den pga petitesser är rent ut sagt skandal. Vi får väl se i nästa avsnitt hur det gick kan tänka. Men är det någon som börjar bygga kuddväggar i bingen så slänger jag ut tv:n!

Håller med. Händer det inget om man sover tillsammans finns inte rätt sorts attraktion. Bra att kolla om sex funkar mellan dem.
Citera
2023-04-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du kan ju inte på riktigt mena att detta går att jämföra med ett vanligt bröllop?
Klart att jag kan. Annars kan du ju slopa de övriga premisserna också. Varför "låtsas" att de gifter sig över huvud taget? Varför fråga dem om de vill ha varandra (har någon sagt nej framför altaret någon gång)? Varför ha en fest för släkt och vänner? Frågorna blir legio.

Vi lever i ett jämställt, emanciperat och sekulariserat samhälle 2023! Det är min fasta förhoppning att vi inte lever med en sexualmoral anno 1950 längre. Att förbli "oskuld" och hålla på sig fram till den "riktiga" bröllopsnatten kan du lämna till diverse religiösa och etniska svin.

För mig ingår det i "dealen" och själva programidén att paren skall testa att möta varandra på alla möjliga plan. I denna ingår även att de skall ha sex (vad gör annars Kalle "Kungen" Norberg där?). Okej, så de kan vänta, men vad är poängen med det? "In for a penny, in for a pound" som våra anglosaxiska vänner skulle säga. Pryda (hycklande) skogsvioler göre sig icke besvär, enligt min mening.

JAG skulle bli djupt sårad och förolämpad om min nyblivna hustru (på lek eller allvar) inte ville ha mig på vår bröllopsnatt. Frågorna dagen efter skulle bli många. Och inte skulle de bli lättare om hon senare, när hon "känt efter", ändrade sig och plötsligt ville ha sex. Varför ville hon vänta? Vad var det för attraktion som saknades inledningsvis? Har hon aldrig haft ett "one night stand" före det att vi möttes? Vad var det som fick henne att sära på benen då och inte på vår "bröllopsnatt"? Var han snyggare eller sexigare än jag? Nej tack, det där vill jag helst undvika.
Citera
2023-04-11, 10:38
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Roligt att det finns folk som vågar bjussa så mycket på sig själva som deltagarna i programmet.

Hittills så har expertpanelen en dålig historik på att få ihop par, men urvalet av sökande är förmodligen litet. Finns det några fler som har blivit ihop förutom PK-paret och Taco-paret?

Denna säsongen så kanske de lyckas bättre. Deltagarparen matchar i alla fall varandra utseendemässigt och åldersmässigt. Sedan om den personliga kemin stämmer är en annan sak.

Vet inte vilka som är PK-paret. De som hållit ihop vad jag vet är:

Sara och John
Miha och Niclas
Emil och Maxine
Taco-paret Sofia och Anton
Citera
2023-04-11, 10:51
Medlem
Abelssuns avatar
Arvid är ju minst sagt feminin för att vara militär. Jobbar han i den beridna högvakten eller? Känns lite "tjejig" på något sätt och bor hemma hos mormor. Mäklaren ser ut som en rumpnisse i sin näsa.
Citera
2023-04-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Vet inte vilka som är PK-paret. De som hållit ihop vad jag vet är:

Sara och John
Miha och Niclas
Emil och Maxine
Taco-paret Sofia och Anton

Miha och Niclas är bästa paret än så länge. De var oroligt naturliga med varandra redan från start. Skulle bli mycket överraskad om de gör slut innan döden skiljer dem åt.

De andra tre paren ovan var fina de också men de fick och får säkert fortfarande jobba mer på relationen.

I år är det svårt att sia. Framförallt undrar jag varför en tjej som Ida är singel när hon är 34? Vid ett första intryck har hon allt som en man kan önska sig. Så vad är hennes problem?
Senast redigerad av Keus 2023-04-11 kl. 11:21.
Citera
2023-04-11, 11:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Klart att jag kan. Annars kan du ju slopa de övriga premisserna också. Varför "låtsas" att de gifter sig över huvud taget? Varför fråga dem om de vill ha varandra (har någon sagt nej framför altaret någon gång)? Varför ha en fest för släkt och vänner? Frågorna blir legio.

Vi lever i ett jämställt, emanciperat och sekulariserat samhälle 2023! Det är min fasta förhoppning att vi inte lever med en sexualmoral anno 1950 längre. Att förbli "oskuld" och hålla på sig fram till den "riktiga" bröllopsnatten kan du lämna till diverse religiösa och etniska svin.

För mig ingår det i "dealen" och själva programidén att paren skall testa att möta varandra på alla möjliga plan. I denna ingår även att de skall ha sex (vad gör annars Kalle "Kungen" Norberg där?). Okej, så de kan vänta, men vad är poängen med det? "In for a penny, in for a pound" som våra anglosaxiska vänner skulle säga. Pryda (hycklande) skogsvioler göre sig icke besvär, enligt min mening.

JAG skulle bli djupt sårad och förolämpad om min nyblivna hustru (på lek eller allvar) inte ville ha mig på vår bröllopsnatt. Frågorna dagen efter skulle bli många. Och inte skulle de bli lättare om hon senare, när hon "känt efter", ändrade sig och plötsligt ville ha sex. Varför ville hon vänta? Vad var det för attraktion som saknades inledningsvis? Har hon aldrig haft ett "one night stand" före det att vi möttes? Vad var det som fick henne att sära på benen då och inte på vår "bröllopsnatt"? Var han snyggare eller sexigare än jag? Nej tack, det där vill jag helst undvika.
OK, men jag ser inte riktigt vad det har med detta att göra? Dom har faktiskt inte valt varandra. Glöm inte det. I alla andra fall så gör man ett val. Dom har bara valt att vara med här och hoppas på det bäst. Det man snarare kan fråga sig är att somliga inte riktigt borde varit här alls och inte verkade riktigt förberedda. Som Märtha tex..som du nämnde. Man måste nog ha en viss typ av personlighet för att detta ska fungera i många fall från början.

Ang. bröllopet och festen så är det väl skit samma? Det är ju betalt och fixat redan av SVT så det är väl bara att köra. Alla vet ju ändå vad det är frågan om. Tror inte dom kan säga nej heller då utan att begå avtalsbrott antagligen.
Citera
2023-04-11, 11:33
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han är gerontofil och mormorn var ju uppenbart kåt på honom. Pussade honom och hade sig(vilken normal, svensk mormor/farmor gör det med sina vuxna barnbarn?). Hon låter honom säkert betala hyra i natura.

Inte helt osannolikt iallafall med tanke på att han jobbar inom militären. Det finns inte en enda normal människa dem leden. Alla yrkesmilitärer är störda. Utan undantag. Han är dessutom officer och nivån av störning ökar i takt med rangen.

Och ovanstående stycke, i kombination med att hans fru är ful(grundkriterien att mannen är högre på utseendeskalan än kvinnan är därmed uppfylld), gör att han är den enda av killarna som har en chans.
Att hon är ful är inte ett problem för vår militärofficer, så länge hon underkastar sig honom totalt sexuellt - och gör det med entusiasm! Har hon fortfarande ett leende på läpparna den dag Arvid tittar djävulskt på henne och viftar med ett paket laxermedel, ja då har vi en vinnare
Sackta i backarna kulturstrateg, återigen, i dom flestas 'mäns' ögon (inte mina dock) så är Ida 35 inte ful, men återkom gärna rörande Stina 31's kranieform & benstruktur (kvinnors ben ska ju som sagt vara långa & slanka )

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
I år är det svårt att sia. Framförallt undrar jag varför en tjej som Ida är singel när hon är 34? Vid ett första intryck har hon allt som en man kan önska sig. Så vad är hennes problem?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-11 kl. 12:09.
Citera
2023-04-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag har bara hittat det ena parets efternamn:

Alla fullständiga namn finns på svtplay under "medverkande". https://www.svtplay.se/video/jMdpx37/gift-vid-forsta-ogonkastet/1-matchningen?info=visa

Där dom med understreck är programledare.

MEDVERKANDE
Arvid Pettersson
Ida Lind
Fredrik Lindberg
Stina Thunberg
Alexander Sjöstrand
Lina Tomikas
Fredric Bohm
Maria Farm
Kalle Norwald
Caroline Axelsson
Agust Örn Helgason
Citera
2023-04-11, 11:44
Medlem
Citera
2023-04-11, 12:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Håller med. Händer det inget om man sover tillsammans finns inte rätt sorts attraktion. Bra att kolla om sex funkar mellan dem.
Du menar att man ska vakna mitt i natten med värkande pick & bultande vagina, eller vakna med att man sitter & rider ranka på honom i sömnen, eller så var man inte kompatibla
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-11 kl. 12:16.
Citera
2023-04-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Miha och Niclas är bästa paret än så länge. De var oroligt naturliga med varandra redan från start. Skulle bli mycket överraskad om de gör slut innan döden skiljer dem åt.

De andra tre paren ovan var fina de också men de fick och får säkert fortfarande jobba mer på relationen.

Du hittar nog delar av anledningen i hennes beskrivning i vad hon letar efter:

Vill hitta en modern kommunikativ man men också en passionerad älskare.
”Han ska liksom kunna rädda mig och bara vara min store starke Tarzan”

Alltså klassikern med en man som är modern och samtidigt macho....
Citera
2023-04-11, 12:13
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Fredrik och Stina - årets trainwreck?

100%… om jag har fel ska jag äta upp min hatt. De kan lika gärna avbryta direkt utan att gifta sig.

Annars tror jag mest på Alexander och Lina. Följt av vänster-paret och sedan Militären och Mäklaren som jag tror kommer funka i början men sen har de för höga kravbilder.
Senast redigerad av dLn_sthlm 2023-04-11 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in