2023-04-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
läs sista raden i länken från inlägget du svarade på nu högt för dig själv ett par gånger och om du fortfarande inte kan se hur idiotisk en person som skrev det är så har du bevisat för alltid att det inte finns något hopp för dig och du anklagar andra för att ljuga hehehe
Nå gidder ikke jeg lete i dine gamle poster på jakt etter off topic

Så dypt synker jeg ikke....
Citera
2023-04-11, 00:24
Medlem
Citat:
så smart är du inte...
men i själva verket är det inlägget det värsta jag sett och du anklagar andra, din syn är helt klart densamma som TH var rädd för att polisen skulle säga att han var, rasist...
At du vil ha sharia i Sverige får du stå for, men det er ikke rasisme å være mot.

Dette synes jeg du skal ta i en annen tråd.

Denne handler om kidnappingen av AEH, så hvis du må gå i andre tråder for å finne noe å tjafse om så er du tomhendt!
Citera
2023-04-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ser det ja. Rasisme, eller hat mot folkegruppe, blir stående.

Mens hateren sitter i sin egen tråd og beskytter konedrapsmannen Tom Hagen.

Rett og slett kvalmende hva den mannen tillater seg.

Legger med et lite sitat fra Hateren her. For ordens skyld, Hateren er Trådstarteren, altså Norrrrmannn1.
Det der er tatt ut av kontekst!

Jeg forteller en muslim hvorfor muslimer blir mistenkt når det skjer terror og spør han hva han tror skjer om terroren fortsetter.

Ikke noe du behøver å akke deg over - du har mer enn nok med deg selv og hvordan du omtaler familien til BO
Citera
2023-04-11, 00:31
Medlem
Citat:
åh du klagar på att folk ljuger när de inte bryr sig om att svara dig medan du själv låtsas bete dig som en idiot är vad jag bevisade nu, så klart att det är sjukt, men du är trådstartaren så det är nog bra att du är beter sig så
Ja, AEF är offret här, något som helt klart glöms bort av dig och dina....
Er det fælt for deg at jeg spurte om hvor de 50 minuttene kom fra??

Jeg føler meg omringet av tullinger her!
Citera
2023-04-11, 00:47
Medlem
Citat:
åh bara för att avsluta spelet med superidioten som kan sluta ljuga och anklaga folk för idioter...
och då kan vi lika gärna skicka några goda tankar till AEF innan natten kommer...

Er med på den.

Og legger til, måtte drapsmannen snart bli tatt og få en rettferdig straff for sine ugjerninger. Måtte drapsmannen peke ut skjulestedet for levningene av AE, og sørge for at hun får en anstendig begravelse.

Det vil gi mange en slags fred.
Citera
2023-04-11, 00:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Er med på den.

Og legger til, måtte drapsmannen snart bli tatt og få en rettferdig straff for sine ugjerninger. Måtte drapsmannen peke ut skjulestedet for levningene av AE, og sørge for at hun får en anstendig begravelse.

Det vil gi mange en slags fred.

Jag håller helt med dig om det, det är trots allt det som är viktigt här
Citera
2023-04-11, 06:34
Medlem
Citat:
Måtte drapsmannen peke ut skjulestedet for levningene av AE,

AEH ligger trolig i bunnen av en av fjordene på et veldig dypt sted. Men hvilken det er kan man tenke på.
Citera
2023-04-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Så du løy når du beskyldte meg for å påstå at TH var uskyldig?

Si meg - snakker du noen gang sant?

Jeg lyver aldri, det greier du best selv. Uansett hva du, og en del andre her på forumet, serverer av ville og urealistiske påstander, er det heldigvis, helt uavhengig av dette, en fasit på dette dramaet: TH vil før eller siden bli tiltalt for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH, og han vil bli dømt for sine ugjerninger🧐
Citera
2023-04-11, 10:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at vi trenger flere nyhetssaker med flere detaljer. Men dessverre tror jeg at det vil ta lang tid før det blir publisert noen nyheter om saken som inneholder noe nevneverdig nytt.

Kommer vel bare noen drypp om tidligere etterforskningsskritt, tenker jeg, slik som med
"Operasjon Frank" og overvåkningen av TH. Med mindre de kommer med etterlysninger
av f.eks. id-bruk og slikt.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var det slik at TEH kom til Sv4 før TH ringte nødtelefonen, og at TEH dro fra Sv4 mens TH snakket med politiet i nødsamtalen?

Når ble Tassen og selen vasket?
Var Tassen med da TEH møtte politiet på forsvinningsdagen? Var Tassen med da TH og barna kom til hotellet den dagen?

TEH ankom S4 under THs samtale med politiet, og fikk kun lest et par linjer av trusselbrevet
før TH tok det med seg for å møte politiet. Tassen er ikke nevnt annet enn at han ble funnet
i finstuen.
Citera
2023-04-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
AEH ligger trolig i bunnen av en av fjordene på et veldig dypt sted. Men hvilken det er kan man tenke på.

Okey. Hvor har du dette fra?
Citera
2023-04-11, 11:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Mens GM var opptatt av å vaske ned utvalgte steder i S4 for å fjerne egne spor, så var det visst samtidig viktig å la mobilen bli liggende igjen på det lille bordet til slutt, slik at politiet og etterforskningen kunne få servert dataloggen og gjøre sine grundige undersøkelser av alle bevegelsene.
Dette med mobilen tror jeg er en feil vurdering. Grunnen til at telefonen ble liggende igjen var enkelt og greit fordi den ikke kunne tas med. Da kunne politet spore den. (tror det er temmelig innlysende)

Ergo telefonen måtte bli liggende igjen i S4.

At personen som la telefonen igjen i S4 tenke på at bevegelsene kunne spores i ettertid er også mindre sannsynlig. (nybrotsarbeid betyr banebrytende arbeid eller pionerarbeid, dvs dette hadde politet ikke gjort før)

Dette fører til at jeg tror telefonen bare skulle bli funnet på TH’s side av bordet og at bevegelsene frem til kl 10.07 ikke var del av en plan.

«Raske skritt» rett i forkant av kl 10.07 (som nevnt i en Nrk-artikkel) kan tyde på at personen i S4 viste at TH skulle ringe hjelm etter ca 1 time, derfor hastverk rett før kl 10.07.

Et tredje poeng er at det er svært sjeldent at offerets telefon blir benyttet av gjerningspersoner i en krimsak. En GM som angriper vil sjeldent tenke på telefonen og vil nok helst unngå å ta i den. At telefonen beveget seg raskere enn vanlig kan være fordi de kun hadde 1 time på seg.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
For samtidig som GM var opptatt med vasking av huset, iscenesettelse av en kidnapping og andre gjøremål i S4 som tok sin tid, så var det visst samtidig veldig viktig for GM å holde mobilen til AE i bevegelse kontinuerlig i over 50 minutter under den helt sentrale timen av saken.

I grunnen var GM opptatt av mange underlige ting i S4. Det var visst mye å holde styr på, ikke bare mobilen og vaskingen, men også iscenesettelsen av kidnappingsrigget med strips, taperull og stillebenet med trusselbrevet og ringene til AE. Dette med ringene er en sak for seg selv, for det å få av ringene må ha vært en tidkrevende jobb. AE hadde nemlig problemer med å få av seg ringene, så dette er ikke noe noen andre bare enkelt kunne få av. Men GM tok seg visst tid til det også, i tillegg til å kle av AE og lage slepespor som GM av ulike grunner unnlot å vaske bort. Rengjøringen var med andre ord meget selektiv. Men Tassens etterlatenskaper i 2. etasje ble nok oversett. Imidlertid tok GM seg også tid til å "fange" valpen, forflytte og låse den inn i en av stuene - uten å avsette et eneste skospor under hundejakten. Men GM passet kanskje på å gjøre en totalrengjøringen av gulvene i det uoversiktelige huset helt til slutt - med unntak av entréen - av alle steder. Entréen som var det sentrale åstedet ble "glemt". Her var det plutselig ikke så nøye om både sprox-spor, slepespor og striks ble etterlatt til politiets undersøkelser.
Ja enig i iscenesettelse av kidnappingsrigg men tidsmessig kunne strips, teiprull og trusselbrev blitt lagt ut på få sekunder. Da blir det mye tid igjen. Det som kunne tatt lengre tid var iscenesettelse av draps spor (og samtidig forklare raske skritt mot slutten)

Sett gjennom Gone Girl hypotesen var det ingen problem verken å få av AEH klærne eller ringene fordi hun gjorde det selv. At det ble nevnt «ring» og ikke «ringer» i krypterte e-poster kan også tyde på at person som la igjen trusselbrev og forfattet krypterte e-poster ikke hadde fått med seg detaljen om to ringer nettopp fordi AEH tok av dem selv. (kan også være en skrivemåte, men er en teori)

Sett gjennom denne hypotesen ble hytteturen planlagt for å få TH til å dra hjem tidligere enn vanlig og den ble utsatt i SMS for å sette forklaringen hans i tvil.

I filmen Gone Girl kom Nick også hjem tidligere enn vanlig og han oppdaget synlige spor i huset på at noe kriminelt hadde skjedd med Amy. Dette førte til at han trodde hun hadde blitt kidnappet.

Men Amy hadde i tillegg til synlige spor plantet blod-spor i huset som hun vasket. Dette førte til at politiet fant dem gjennom nærmere åstedsundersøkelse. Dette førte til at politet mistenke Nick for å ha drept Amy og for å ha skjult draps-sporene ved å vakse dem bort etter at han kom hjem tidligere enn vanlig.

I tiden før forsvinningen ble venninner fortalt om ekteskapsproblemer slik at de skulle huske det og fortelle politiet om dem. Plottet skjedde på bryllupsdagen, ingen alarmsystem tilkoblet, plottet måtte skje i hjemmet deres rett etter at ektemannen dro på jobb, ektemannen måtte dra hjem tidligere enn vanlig og åsted måtte vaskes «like dårlig som ektemannen pleier å gjøre det".

Ellers er det temmelig mange flere merkelige brikker som husnøkkel borte, at AEH valgte selv å ikke dra på jobb den dagen, spesielt tidslinje, ingen tegn til innbrudd osv osv. Synes ikke det er vanskelig å plassere dette i Gone Girl hypotesen. Det som er vanskelig å si er hva som er den endelige løsningen på teorien.

Det er flere ulike løsninger basert på et Gone Girl plott:
1. Noen hjalp henne å flykte
2. Hun ble manipulert/lurt av noen som hadde hevntanker mot TH
3. Det skjedde en annerledes kidnapping der offer ble svindlet/lurt

Ås observasjon kan passe med enkelte av løsningene men det kan også hende hun ble fraktet på en anne måte uavhengig av hva som eventuelt skjedde.

——

Fra media:
«Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver hun at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham»

Året før forsvinningen virket alt normalt, men i tiden før forsvinningen ble noe endret:

«I tiden før forsvinningen merket vi at Anne-Elisabeth var bekymret. Men vi vet ikke hva konkret som var årsaken til det, sier et vennepar til Nettavisen, som også har forklart seg for politiet.»

Når noen er bekymret for noe er det vanligvis en grunn til det. Jeg tror hun viste noe som måtte holdes skjult og at hun gruet seg til det. En brikke som jeg dessverre tenker tyder i retning av at noen utnyttet eller manipulere henne. Noen var litt vel ivrige med å få henne med på en forsvinning, ergo det var ikke AEH selv som var pådriver og planlegger av plottet - sett gjennom denne teorien.
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-11 kl. 12:12.
Citera
2023-04-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Okey. Hvor har du dette fra?

AEH må være et sted siden det er veldig, veldig vanskelig å finne henne og da skjønte jeg at hun kunne være i en av Norges fjorder og på et dypt sted.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in