2023-04-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er det ikke!
Dette er opplysninger som er fremlagt for retten og selvfølgelig ikke løgn fra politiets side, for en tåpelig påstand!

Dette er informasjon som har tilflytt pressen, og som ikke er lagt frem for retten!

Altså, mediestrategi.

Du roter så fælt og baller sammen alt mulig rart nå.

Det finnes ingen offisielle politikilder på informasjonen fra helseappen som har nevnt i mediene.

Og du, ditt sauhau !, greier å blande sammen hva avisene skriver, med hva som er lagt frem i retten.
Senast redigerad av kornblomst 2023-04-09 kl. 12:31.
Citera
2023-04-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at det er en fordel for TH at mobilens app viser at noen i huset i Sv4 la mobilen på bordet kl 10.07?

Ville dette ha vært en fordel for TH hvis han er skyldig?
Hvis TH er skyldig, kunne 10.07-bevegelsen eventuelt ha vært avtalt med en medhjelper.

Hvis TH er skyldig, er det sannsynlig at han visste at AEs mobil hadde en app som registrerte slike bevegelser? Hvis ja; ville det være en fordel for TH å bevise at noen/GM var i huset kl 10.07?
Den appen beviser at noen andre enn TH var i S4 - punktum!

Med det i betraktning så kan vi i dag ikke si at TH har med dette og gjøre.
Da må vedkommende som var i S4 være engasjert av TH og når vi ikke vet hvem det er kan vi ikke si om TH står bak, veldig enkelt.

Men du kan godt tro det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
MB virker som ett normalt menneske, med normale interesser. Hvor mange "normale mennesker" tror du er villig til å dekke over for Norgeshistoriens mest omtalte mord på ett helt uskyldig menneske, for så å leve med sannheten i bokhodet hele resten av livet? De fleste som prøver, vil få sammenbrudd og traumer etter hvert. Dersom MB vet at hu har forklart seg falskt, så vil hu også for alltid måtte leve med uvissheten om selv å bli pågrepet. Så har vi dette med stemmeforfalskning osv.. Har ingen tro på dette. MB ville ha oppdaget det utover samtalen. Det ene er kansje at stemmen var lik, men hva skulle de snakke om så lenge.. Jeg tror AE sankket med MB. Men samtalen med sønnen er av ett annet kaliber..
En eldre dame som plutselig i møte med flere av politiets skarpeste psykopater skal holde på den løgnen, tvilsomt.
Citera
2023-04-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er informasjon som har tilflytt pressen, og som ikke er lagt frem for retten!

Altså, mediestrategi.

Du roter så fælt og baller sammen alt mulig rart nå.

Det finnes ingen offisielle politikilder på informasjonen fra helseappen som har nevnt i mediene.

Og du, ditt sauhau !, greier å blande sammen hva avisene skriver, og hva som er lagt frem i retten.
Hva kom politiet med til retten når de skulle ha han varetektsfengslet?
Hvis det hadde vært den minste tvil rundt alibiet ville det vært tatt opp og TH fengslet.

Lyve og holde ting hemmelig for retten er ikke mediestrategi, det er tøv igjen fra deg.

Utrolig hva du finner på for å klistre dette til TH, helt uten grunnlag.

Drevet av hat.
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2023-04-09 kl. 12:28.
Citera
2023-04-09, 12:27
Medlem
Citat:
Hva kom politiet med til retten når de skulle ha han varetektsfengslet?

De kom med konkrete beviser, skjorte, dna på sandal, osv osv.

Har du ikke fulgt med?
Citera
2023-04-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at det er en fordel for TH at mobilens app viser at noen i huset i Sv4 la mobilen på bordet kl 10.07?

Ville dette ha vært en fordel for TH hvis han er skyldig?
Hvis TH er skyldig, kunne 10.07-bevegelsen eventuelt ha vært avtalt med en medhjelper.

Hvis TH er skyldig, er det sannsynlig at han visste at AEs mobil hadde en app som registrerte slike bevegelser? Hvis ja; ville det være en fordel for TH å bevise at noen/GM var i huset kl 10.07?

Hvis TH er skyldig:
Jeg tenker på at det kan være mulighet for at medhjelperen i huset laget disse bevegelsene (fall i trapp + mobil lagt på bord) for å vise politiet at GM/medhjelper brukte unormalt lang tid i huset. Hvorfor? Fordi medhjelperen ønsket å kaste mistanke mot TH.

Det samme kan ha skjedd hvis TH er uskyldig; altså GM i huset ønsket at politiet skulle reagere på at GM brukte mistenkelig lang tid i huset og GM ønsket at politiet skulle tro at TH og THs medhjelper var GM.
Citera
2023-04-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, man skulle tro at pågripelsen og offentliggjøring av siktelsen var nøye forberedt, både teknisk, taktisk og juridisk. Likevel er inntrykket utad at politiet hadde en dårlig sak. Det er vanskelig å forstå.

Enkelte har antydet at de gikk til aksjon fordi de ikke kunne holde siktelsen hemmelig lenger, og at
de kalkulerte med risikoen for at de ikke fikk medhold i fengsling.

Jeg er ikke inne i juss, men jeg kan tenke meg at det av taktiske og juridiske årsaker er vanskelig
å holde en person hemmelig siktet over lang tid. Ikke minst fordi saken er så alvorlig og har såpass
stor offentlig interesse. Siktelsen ble vel tatt ut allerede i juli 2019, så her snakker vi om ti måneder
der en drapssiktet ikke har hatt muligheter for innsyn i det som jo er svært alvorlige anklager.
Katta måtte ut av sekken. Da måtte de også gå til pågripelse, i og med siktelsens alvorlighetsgrad.

Det er ihvertfall den mest logiske forklaringen jeg kan komme på.

Vi vet at bevisene var kvalitetessikret av britisk spesialpoliti.

Så, hva slags krumspring Holden fant på, vet jeg ikke. Men, Holden fant noe som avskar de viktigste bevisene mot TH.

Dette vil komme frem etter hvert. Jeg er spent på oppklaringen her.
Citera
2023-04-09, 12:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Den appen beviser at noen andre enn TH var i S4 - punktum!

Appen beviser vel strengt tatt ingen verdens ting, så lenge man ikke kan koble den til en gitt person.
Alt vi vet er at det antas at noen andre enn telefonens eier plasserte den på bordet kl. 10.07.
Citera
2023-04-09, 12:34
Medlem
Citat:
Appen beviser vel strengt tatt ingen verdens ting, så lenge man ikke kan koble den til en gitt person.
Alt vi vet er at det antas at noen andre enn telefonens eier plasserte den på bordet kl. 10.07.
....noen andre enn TH...
Citera
2023-04-09, 12:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vi vet at bevisene var kvalitetessikret av britisk spesialpoliti.

Så, hva slags krumspring Holden fant på, vet jeg ikke. Men, Holden fant noe som avskar de viktigste bevisene mot TH.

Dette vil komme frem etter hvert. Jeg er spent på oppklaringen her.

Ja, det ble skrevet om britisk "superpoliti".
Det står dessverre lite om bevisenes karakter. Kan det dreie seg om digitale spor?
Presedens for bruk av bevegelsesdata kom vel først i Bertheussen-saken.
Kan det tenkes at noe slikt kan være årsaken til at to av lagdommerne
ikke fant grunn til å godta fengsling? Altså mangel på juridisk praksis?
Citera
2023-04-09, 12:46
Medlem
Mens GM var opptatt av å vaske ned utvalgte steder i S4 for å fjerne egne spor, så var det visst samtidig viktig å la mobilen bli liggende igjen på det lille bordet til slutt, slik at politiet og etterforskningen kunne få servert dataloggen og gjøre sine grundige undersøkelser av alle bevegelsene.

For samtidig som GM var opptatt med vasking av huset, iscenesettelse av en kidnapping og andre gjøremål i S4 som tok sin tid, så var det visst samtidig veldig viktig for GM å holde mobilen til AE i bevegelse kontinuerlig i over 50 minutter under den helt sentrale timen av saken.

I grunnen var GM opptatt av mange underlige ting i S4. Det var visst mye å holde styr på, ikke bare mobilen og vaskingen, men også iscenesettelsen av kidnappingsrigget med strips, taperull og stillebenet med trusselbrevet og ringene til AE. Dette med ringene er en sak for seg selv, for det å få av ringene må ha vært en tidkrevende jobb. AE hadde nemlig problemer med å få av seg ringene, så dette er ikke noe noen andre bare enkelt kunne få av. Men GM tok seg visst tid til det også, i tillegg til å kle av AE og lage slepespor som GM av ulike grunner unnlot å vaske bort. Rengjøringen var med andre ord meget selektiv. Men Tassens etterlatenskaper i 2. etasje ble nok oversett. Imidlertid tok GM seg også tid til å "fange" valpen, forflytte og låse den inn i en av stuene - uten å avsette et eneste skospor under hundejakten. Men GM passet kanskje på å gjøre en totalrengjøringen av gulvene i det uoversiktelige huset helt til slutt - med unntak av entréen - av alle steder. Entréen som var det sentrale åstedet ble "glemt". Her var det plutselig ikke så nøye om både sprox-spor, slepespor og striks ble etterlatt til politiets undersøkelser.
Citera
2023-04-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, det ble skrevet om britisk "superpoliti".
Det står dessverre lite om bevisenes karakter. Kan det dreie seg om digitale spor?
Presedens for bruk av bevegelsesdata kom vel først i Bertheussen-saken.
Kan det tenkes at noe slikt kan være årsaken til at to av lagdommerne
ikke fant grunn til å godta fengsling? Altså mangel på juridisk praksis?
De hadde stor mistanke men ingen bevis.
Hvis du ser på hva de hadde med seg så falt det helt fra hverandre.

Telefonen som selv slettet numre.
DNA i sitt eget hjem, på steder som ikke er relevante.
Det var "kanskje vasket"

Helt tydelig at de ville ha han i varetekt for å sette press på han for å fremkalle en sprekk.
Citera
2023-04-09, 12:50
Medlem
Citat:
De kom med konkrete beviser, skjorte, dna på sandal, osv osv.

Har du ikke fulgt med?

Det er stor sjangs for at kona har sitt dna på min skjorte også, i tilleg har jeg nok mitt dna på hennes sko. Små blodfragmenter fra hele min familie tror jeg også finnes over hele huset vårt. Får ikke håpe det tilstøter henne noe, da kan jeg ligge dårliog an.

Nej, jeg vet ikke. Min magefølelse er at saken har kjørt seg fast på politiets side, samtidig som politiet har spilt ut sine beste kort. Jeg tror etterforslkingen settes til side, intill evt noe nytt dukker opp. Desverre. En av politiets mange tabber i denne saken var at de gav blaffen i Ås bilen. At de ikke finner den i beslaglagt video matriale gjør bilen enda mere mistenkt. Samme gjelder bilen over plena og de to Futurum mennene.

Jeg kan velge å stole på magefølelsen, eller jeg kan stole på Troverdig. Jeg velger det første.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in