Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-11, 08:37
Medlem
Erik är störtförälskad i Amanda som duperar honom för att fortsätta sitta säkert. Hon kommer blåsa honom big time. Tjejen spelar smart och styr hela laget
2023-04-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Fabian pussade Amanda på kinden under vinstvrålen, var det samtycke?
Det såg ut som det var med glädje över vinsten bara men ändå naturligtvis olämpligt/gränslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
Nej, enligt säkra källor (vänner till mig) så går Fabian runt i Göteborg och försöker att ragga upp mycket yngre tjejer. En äcklig slemgubbe.
Det stämmer säkert han säger ju i privata presentationen att han är med i Robinson bland annat för att kunna träffa kvinnor lättare.

Det som är lite märkligt är bara att när man hör han resonera och umgås med de andra tycker jag han gör det vettigt faktiskt så lite förvånande att han "flippar" när det gäller andra saker. Jag tänker då inte bara att han om tjejer utan att han påstår sig vara kung i laget bla bla
2023-04-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Robinsons i särklass mest patetiska deltagare någonsin måste vara den helt korkade, lättstötta narcissisten Zeki (presenterad som frisör ifrån Södertälje).
En patetisk figur som ser till att idiotförklara sig själv utan att ens inse detta.🤣

Alltså jag har börjat gilla Zeki, han är rätt rolig haha lite som han "Patatis" is Farmen för några år sen haha. Han är fett jobbig men tror mycket är spel för galleriet (ja han är säkerligen smygis, typ hela Södertälje kryllar med smygisar och deras fruar vet om det men de bryr sig inte så mycket, hellre att männen har sex med nån annan man än att de riskerar göra en annan kvinna med barn.)
2023-04-11, 09:18
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det såg ut som det var med glädje över vinsten bara men ändå naturligtvis olämpligt/gränslöst.

Det stämmer säkert han säger ju i privata presentationen att han är med i Robinson bland annat för att kunna träffa kvinnor lättare.

Det som är lite märkligt är bara att när man hör han resonera och umgås med de andra tycker jag han gör det vettigt faktiskt så lite förvånande att han "flippar" när det gäller andra saker. Jag tänker då inte bara att han om tjejer utan att han påstår sig vara kung i laget bla bla

Håller med. Han är oftast vettig och normal i livet på ön och sedan fullständigt gränslös i syncar och intervjuer.

Så frågan är om han egentligen kalkylerad och vettig eller jobbigt gränslös återstår att besvaras för min del. Det kommer visa sig tänker jag.

Zeki, hopplös från dag 1, kommer snart lämna Robinson, kanske i läggmatch eller att han ger upp. Han har förstått nu vilket haveri till insats i Robinson han stått för och att det inte går att reparera.
Senast redigerad av greta75 2023-04-11 kl. 09:21.
2023-04-11, 09:32
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Känns nästan mer och mer som att Marcus är castad av produktionen.
Ja, annars hade han ju varit med redan från dag 1. Han är säkert med för att Oskar inte ska få all uppmärksamhet i rollen som "Årets vildmarksöverlevnadskunniga". Båda var förmodligen lika duktiga på att framhäva sina survival skills i ansökan.

Och när båda är ungefär lika dryga och loka goda besserwissrar så tänkte castarna att det här kan bli bra tv. Alltså Mastiffs syn på vad bra tv är.
Senast redigerad av DoktorNo 2023-04-11 kl. 09:37.
2023-04-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Erik är störtförälskad i Amanda som duperar honom för att fortsätta sitta säkert. Hon kommer blåsa honom big time. Tjejen spelar smart och styr hela laget
Amanda är kung.
2023-04-11, 11:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hade han gjort det ifall hon var ful & grotesk? han är ju trots allt tjejtjusare, då är ju han den sista som ska göra det, det är han och bögar som ska frånhålla sig

Snoppen skulle vridits om där om hon inte vore så jävla glad
2023-04-11, 12:49
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Fabian verkar vara en mycket obildad människa. Han gaggar om att Lazarus skulle ha varit profet och kallar Amanda i samband med Erik för Athena, alltså vishetens gudinna. Sannolikt har han bluddrat ihop henne med Afrodite.
2023-04-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hade han gjort det ifall hon var ful & grotesk? han är ju trots allt tjejtjusare
Nej sant

Sedan har jag kanske fel men tjejtjusare förknippar jag med någon som är framgångsrik bland damerna och det vet vi ju inte om han är

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
å frågan är om han egentligen kalkylerad och vettig eller jobbigt gränslös återstår att besvaras för min del. Det kommer visa sig tänker jag.

Zeki, hopplös från dag 1, kommer snart lämna Robinson, kanske i läggmatch eller att han ger upp. Han har förstått nu vilket haveri till insats i Robinson han stått för och att det inte går att reparera.
Han kanske bara spelar teater för att göra rolig tv men tror inte det. Kanske hade han när han var i 20-30 års åldern lätt för tjejer men inte fattat att han är äldre nu? Men han blir bara kåtare och kåtare tror jag för varje dag på ön.

Han följer inte Maslows behovstrappa...
2023-04-11, 15:16
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
mån 10/4
R
Återigen visar Oskar att han utan tvekan är en av de skickligaste på överlevnad som någonsin deltagit i Robinson. Ja om inte rent av den allra skickligaste. Att göra en flugkastlina av material från djungeln och sen också få fisk med den! Finns det någon överhuvudtaget som gör om det?

Marcus då, gör han några framsteg? Han verkar ha släppt taget om Oskar iaf och försöker sig nu med den andre med överlevnadskunskaper, Dennis. Inte heller hos honom faller hans påhäng i god jord.

Som sagt, Marcus en wannabe Oskar/Dennis
Du har aldrig funderat på varför produktionen inte har visat när Oskar fått fisken? Senaste gången då gick han i vattnet mot stranden med fisk i handen, kastspöet bar han inte på. Vilket verkar som att produktionen har gett Oskar fisk.

En annan händelse, giftdramat:
1 De gick långt in i djungeln och visste exakt var Taro-växten fanns.
2 Bara Fabian hade skor på sig och erbjöd att gräva med spaden. Marcus grävde själv med spaden, det gick mycket lätt då han inte behövde använda fötterna på spaden. (Ett tecken på att någon ett tag innan som planterat växten där.)
4 Produktionen har klippt bort positiva scener som har med detta att göra.

Ett tecken på att produktionen är inblandad och de fick direktiv att gå till platsen där växten grävdes upp. Då det är en liten yta i Robinson där får röra sig fritt. Vill man röra sig utanför den fria zonen, då måste få godkänd av produktionen.
Verkar som produktionen ville skapa drama och konflikter, men det vart inga konflikter.

Oskar klipps/vinklas som en bättre person än Marcus, eller Marcus klipps/vinklas som en sämre person än Oskar Poängen är att Oskar och Marcus är lika bra eller dåliga. Välj själv.
2023-04-11, 16:02
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Du har aldrig funderat på varför produktionen inte har visat när Oskar fått fisken? Senaste gången då gick han i vattnet mot stranden med fisk i handen, kastspöet bar han inte på. Vilket verkar som att produktionen har gett Oskar fisk.

En annan händelse, giftdramat:
1 De gick långt in i djungeln och visste exakt var Taro-växten fanns.
2 Bara Fabian hade skor på sig och erbjöd att gräva med spaden. Marcus grävde själv med spaden, det gick mycket lätt då han inte behövde använda fötterna på spaden. (Ett tecken på att någon ett tag innan som planterat växten där.)
4 Produktionen har klippt bort positiva scener som har med detta att göra.

Ett tecken på att produktionen är inblandad och de fick direktiv att gå till platsen där växten grävdes upp. Då det är en liten yta i Robinson där får röra sig fritt. Vill man röra sig utanför den fria zonen, då måste få godkänd av produktionen.
Verkar som produktionen ville skapa drama och konflikter, men det vart inga konflikter.

Oskar klipps/vinklas som en bättre person än Marcus, eller Marcus klipps/vinklas som en sämre person än Oskar Poängen är att Oskar och Marcus är lika bra eller dåliga. Välj själv.
Allt är riggat av Mastiff. Precis som av Strix i Farmen.
Dessa värdelösa prod.team på TV4 är endast ute efter att "skapa" drama så att vi tv-tittare ska sitta bänkade kväll efter kväll och våndas.
På tal om fiske..
Hur dum får man vara om man står på strandkanten & slänger i kastnätet!? Eller kastar med kastspö?
På en grund sandstrand!?
Hela uppläggningen av skiten är katastrofal.Lag röd:
Erik måste vara den mest patetiska deltagaren i mannaminne. Gubbsjuk med andra ord. Patt-Fabbe
likaså. Han är bara pinsam. Tar fram skämskudden när han öppnar käften.
Pernilla & Camilla är 2 bittra kärringar som kommer bli överkörda snart.
Dennis är en överlöpare som vänder kappan efter vinden.
Amanda har förmodligen en bokstavskombination.
Maken till överambitiös deltagare har då jag inte sett.
PS.
Återkommer om mina tankar om lag gul.
2023-04-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Fabian verkar vara en mycket obildad människa. Han gaggar om att Lazarus skulle ha varit profet och kallar Amanda i samband med Erik för Athena, alltså vishetens gudinna. Sannolikt har han bluddrat ihop henne med Afrodite.
Säkert, han är nog inte högutbildad med sin titel hamnarbetare men åtminstone som flera varit inne på att många deltagare gör är att försköna sina titlar t ex vad är en "Mood manager" t ex??

Så där får Fabian ett pluspoäng hur som.

Sedan var det tråkigt att läsa: "I programmet har vi fått lära känna Fabian som en go' och gla' göteborgare. Men något som de flesta inte visste är att han är en väldigt familjär pappa. I en tidigare intervju med Hänt har han berättat om det bästa året i hans liv. Nämligen 1994, det var då han fick sitt första barn.

Det sämsta året enligt Fabian var redan två år senare, år 1996, då förlorade han nämligen ett barn.

– 1996, då jag förlorade ett barn. Han hade hjärtfel och blev bara tre månader. Skit händer i livet, tyvärr. Pojken är älskad och saknad, sa Fabian då till Hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in