2023-04-10, 19:58
  #12925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle jag?

Du har ju hoppat tvärt in i tråden och försökt få MJ till nåt som inte stämmer.

Den enda som är pantad är du

Psykos, Borderline eller nåt ärftligt från brorsan som suttit på rättspsyk.

Du går sen all-in i att mildra hans manipulativa kapacitet som psykopat och dess emellan lägger du in länkar och ljuger.

Du är inte minsta trovärdig.

MJ betecknar sig som psykopat. Då behövs det knappast omskrivningar.

Syns mer än övertydligt hur han lurat skiten ur MB tex.

Han fattar inte han är psykopat.
Trots att hans "bror" har umgåtts i 6 år.

Han inbillar sig att han är psykiskt sjuk.

Tacka fan att det misslyckats då de försökt hjälpa honom. Att MJ inte vill.

Den psykopat är inte född än som vill ändra sig.
MJ är nämligen grandios och ser sig själv som ett vinnande koncept.
Han är helnöjd att vara den han är.

Omgivningen fattar det dock inte.

När det kommer till A*ngelica berättar han att han är psykopat.
Nu kör han en annan version om att han minsann har empati.

Han manipulerar givetvis.

Gemensamt har båda den klassiska vantolkningen att han är typ två personer, likt Killergroupies gör.

MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

A*ngelica:
"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."

Det största missförståndet om psykopati är:
" Den där andra personen".

Att detta är hans Sanna Jag.
Det är det inte.

De är manipulerade.
Av både okunskap och resten av psykopaten MJ själv.

Det här lägger grunden till psykopaters framgång.

Sen finns det dårar som hjälper till med resten.
Som vet att han är psykopat och fortsätter tonar ner. Trivialiserar.

De är ännu mer grundlurade och framstår rätt korkade.

Projicera vidare. Du säger emot dig själv hela tiden. Försöker pumpa in din förenklade världsbild via tusentals inlägg. Maniskt. Och sjukligt.

Inget kommer givetvis ändra på det, men dra inte in mig i dina mentala frivolter.
Citera
2023-04-10, 20:03
  #12926
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Projicera vidare. Du säger emot dig själv hela tiden. Försöker pumpa in din förenklade världsbild via tusentals inlägg. Maniskt. Och sjukligt.

Inget kommer givetvis ändra på det, men dra inte in mig i dina mentala frivolter.
Hahaha! 😂

Varenda gång du har fel eller om ämnet om MJ blir för påtagligt om hans psykopati så kör du samma infantila reaktion som en barnunge.

Klart jag kommer fortsätta att citera ur FUP om hur manipulativ han är.
Det är ju mer löjligt att inbilla sig att det går att förvanskas bilden likt dig när FUP finns tillgängligt.

Kan inte vara svårt att manipulera folk utifrån de förutsättningarna.
Du ger MJ vind i seglen.

Det här beteendet lägger grunden till psykopaters framgång.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 20:09.
Citera
2023-04-10, 21:50
  #12927
Medlem
develis avatar
En psykopat spelar kärleksfull och omtänksam. Det är en roll för manipulation och inte nåt godhetstecken.

MB och A*ngelica resonerar som om det goda finns djupt därinne i klass med en inbakad Calzone med vidbränt skal.

MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

A*ngelica:
"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."


Det säger sig självt att en person som saknar samvete och empati - som grandiost ser människor som objekt redo att utnyttjas - inte är kapabel att vara kärleksfull och omtänksam.

Använder man Solglittrets och psykopatens egen repertoar så är MJ helt enkelt fejkat helylle.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 22:14.
Citera
2023-04-11, 00:36
  #12928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om en 41-årig kvinna helt plötsligt börjar dejta en nymuckad kåkfarare som tillbringat hela 12 år i fängelse och även är med på hans muckarfest så går det faktiskt att tolka det hela som att LR på nåt sätt tyckte att denna värld var intressant trots alla de faror som finns med att dejta och umgås med kriminella män?



MJ körde inte merca. Vi borde därför fråga oss varför hon helt plötsligt började umgås med en nymuckad kåkfarare utan bil?

Lotta var inte med på muckar fest var får du
allt i från.

Håller med dig om att det finns faror med vissa kriminella svartsjuka män det vet vi ju😉

Som tex Cezary Ratzman som misshandlade hotade lekte gynekolog hade kontroll behov och till sist mördade och grävde ner sin fru Beata med sonen i bilen.

Tror du skulle behöva läsa FUPEN igen vet du hade problem i Beata tråden att vilja läsa och ta till dig
fakta.
Citera
2023-04-11, 01:12
  #12929
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En psykopat spelar kärleksfull och omtänksam. Det är en roll för manipulation och inte nåt godhetstecken.

MB och A*ngelica resonerar som om det goda finns djupt därinne i klass med en inbakad Calzone med vidbränt skal.

MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

A*ngelica:
"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."


Det säger sig självt att en person som saknar samvete och empati - som grandiost ser människor som objekt redo att utnyttjas - inte är kapabel att vara kärleksfull och omtänksam.

Använder man Solglittrets och psykopatens egen repertoar så är MJ helt enkelt fejkat helylle.
Glömde FR ang Helylle-Martin och manipulation.

FR, manlig vän med MJ sen sex månader, verkar utnyttjas som chaufför. Han kör runt på MJ när han ringer och vill hit och dit.

Det kan inte vara svårt att manipulera med en sån polare.
Han har hört att han är psykopat men avfärdar det.

Han tror MJ är rak, ärlig och skäms.
Ser honom som supersnäll och omtänksam.
Uppfattar honom inte alls som "våldsbenägen tidigare".

" Martin har aldrig varit aggressiv mot sina polare eller så.
F berättar att han hört saker om Martin men F brukar skita i vad folk säger.
Mot F har Martin alltid varit rak och ärlig.
Det F hört är att Martin är labil och psykopat."
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-11 kl. 01:16.
Citera
2023-04-11, 03:15
  #12930
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Håller med dig om att det finns faror med vissa kriminella .

Du anser kanske att LR valde rätt person till pojkvän trots att det fanns rätt uppenbara faror med att ingå ett förhållande med MJ som vid startpunkten för deras relation tillbringat 12 år i fängelse för olika våldsbrott?

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
svartsjuka män det vet vi ju.
.

Samtidigt var väl också LR svartsjuk och ville inte att en annan kvinna skulle lägga beslag på MJ?

Ang*l*c* borde väl du känna till om du läst FUP:et?
Citera
2023-04-11, 11:38
  #12931
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
svartsjuka män det vet vi ju.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt var väl också LR svartsjuk och ville inte att en annan kvinna skulle lägga beslag på MJ?

Ang*l*c* borde väl du känna till om du läst FUP:et?
Likt andra kvinnohatare kommer inte smällen direkt.

Martins svartsjuka är kopplat till maktutövande/kontrollbehov.
Vilket är extra utpräglat för att han är psykopat.

Han inleder med hennes fb-konto.
Han fortsätter med att hon måste filma och visa upp lgh.
Han ska ha full kontroll över hennes mobil, konstant veta vilka hon pratar med.
Hon måste redogöra för vad hon sysslar med och vart hon är.

Det ses att det går ungefär 1.5 månad innan han tar till fysiskt våld - vilket är samma startsträcka som när han dödshotar och slår A*ngelica.

Han är svinsur när A väcker honom på morgonen och ska till jobbet.
Slår sönder mobilen, likt som för Lotta. Försöker trycka in pengar i munnen på henne, påstår att det är vad hon är ute efter.
Sen ska han skjutsas till Alvik och hon sjukskriver sig. Där eskalerar våldet. Sen fortsätter våldet i hennes lgh.

Han använder identiskt samma beteende där som mot Lotta.
Ringer polarna och ljuger om otrohet:

"Han ringde sina kompisar under tiden och sa att han var upprörd över mig, Någonting i stil med att jag skulle ha varit otrogen. "

Samma hot, våld och påhitt om otrohet ses i tidigare domar med grov kvinnofridskränkning.

Han är med andra ord inte värst variabel.

Spelar skamsen inför manliga vänner och ljuger dem fulla om påhittad otrohet för att beskylla kvinnorna.

Ljuger inför A*ngelica om att han inte ger sig på kvinnor, han har bara puttat.

Ljuger inför A*ngelica att han inte brukat våld mot Lotta i slutet av april/början på maj.
Bara kastat en fjärrkontroll.

Det är snarare Lotta han kastat som en trasdocka och slagit sönder tre revben.

Han använder svartsjuka och påhittad otrohet som argument att bruka våld.
Själv kör han dubbelt och vandrar mellan deras sängar - likt en parasit.

MJ tål inte att Lotta gör slut, det är han som ska bestämma.
Återigen ett utslag av patologisk dominans.

Han lägger upp en profilbild på fb på honom och A.
När Lotta får reda på hans dubbelspel har hon redan gjort slut med MJ.

Lotta poängterar detta mycket tydligt.
Det märks mer än väl att det är en av de få tillfällen där hon kan markera mot honom.

Det är även en av olika strategier. Hon hoppas att han ska tröttna, att det ska rinna ut i sanden - att han fortsätter med A.

Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

Lotta ringde väninnan AS dagen innan dödsmisshandeln dvs 3 juni:
"Anncharlott berättar att Martin träffat en ny tjej och det tyckte både A och Anncharlott var jättebra. "

MJs maktutövande är snarare ett mönster och som överensstämmer väl med att han mördar henne. Han har tappat kontrollen och tål inte att hamna i underläge.


RPU:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld”

Så fetglöm att ta upp nån svartsjuka som om det vore i paritet med en psykopat som MJ.

Svartsjuka - makt - kontroll -, och en lättkränkt extremt störd gubbjävel är konceptet.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-11 kl. 11:57.
Citera
2023-04-11, 12:48
  #12932
Medlem
develis avatar
Forts. Helylle-Martin och manipulation.

CS (kvinnlig vän) :
"C har aldrig uppfattat honom som våldsam eller aggressiv."

AL (manlig vän) :
"Martin alltid varit en vän med stort hjärta.
Martin har aldrig varit hotfull eller elak mot A."

EL (manlig vän) :
På fråga om Martin blivit våldsam när han är påverkad berättar E att Martin inte varit det när E varit med. "

FR (manlig vän) :
" Martin har aldrig varit aggressiv mot sina polare eller så.
F berättar att han hört saker om Martin men F brukar skita i vad folk säger.
Mot F har Martin alltid varit rak och ärlig.
Det F hört är att Martin är labil och psykopat."

De här är manipulerade likt kvinnorna han har en relation med. Dels besitter inte en psykopat de egenskaper de tillskriver honom.
Dels använder han dem i egenmäktigt syfte, vilket är manipulation.

Skillnaden mot kvinnliga partners är att han inte ger sig på männen med fysiskt våld.
De hamnar inte i den ytterst destruktiva våldsspiralen och de utsätts inte för förtal.

Att C klarar sig är givet, hon är sambo med AL
( som MJ haft en 4-årig vänskapsrelation med).
C inbillar sig att det beror på att MJ har "stor respekt för andras flickvänner."

Psykopater har som sagt ingen empati, är känslokalla, egocentriska och grandiosa - dvs ser ner på andra och betraktar dem som objekt, redo att missbrukas i egenmäktigt syfte. Stor respekt för andra är inget som kan tillskrivas honom.

MJ använder sin vänskapskrets gentemot sina flickvänner:

1. Han söker dels support via att framstå som ett offer för kvinnorna, det ses via deras förhör och även i sms-listor.

2. Han använder dem även i egenmäktigt syfte då han behöver hota kvinnorna:

◾Han tar upp telefon och ringer när han förvägrats att flytta in 1 maj. Hotar att Lotta ska våldtas i skogen (bevittnat av PL).

◾Hotar Lotta att hans manliga vänner ska hämnas om hon anmäler honom. Att han kan styra inifrån fängelset likaväl.
Därav hennes känsla av hopplöshet, speciellt då han hotar att döda hennes släkt, väninna och hund.
Han påvisar att alla vägar är stängda.
Han utövar således maximal makt via dubbel hotbild.

◾Han hotar A*ngelica; Att hennes familj ska betala 50k för han inte ska misshandla henne. Han blandar in polarna för att förstärka bilden av allvar:

"Samtidigt ringde han sina kompisar och berättade att jag hade skulder till honom på 50 tusen."

A*ngelica beskriver Martins manliga vänner som "trevliga och lugna" när de umgicks.
Det framgår dock att MJ håller i taktpinnen.

" Han [MJ, min anm] var trevlig men det var lite mer som att det var han som bestämde, det var ingen som sa emot honom.
Jag kunde sitta och prata med hans vänner och då brukade Martin ofta avbryta och började prata om nåt annat."
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-11 kl. 13:07.
Citera
2023-04-11, 13:33
  #12933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Likt andra kvinnohatare kommer inte smällen direkt.

Martins svartsjuka är kopplat till maktutövande/kontrollbehov.
Vilket är extra utpräglat för att han är psykopat.

Han inleder med hennes fb-konto.
Han fortsätter med att hon måste filma och visa upp lgh.
Han ska ha full kontroll över hennes mobil, konstant veta vilka hon pratar med.
Hon måste redogöra för vad hon sysslar med och vart hon är.

Det ses att det går ungefär 1.5 månad innan han tar till fysiskt våld - vilket är samma startsträcka som när han dödshotar och slår A*ngelica.

Han är svinsur när A väcker honom på morgonen och ska till jobbet.
Slår sönder mobilen, likt som för Lotta. Försöker trycka in pengar i munnen på henne, påstår att det är vad hon är ute efter.
Sen ska han skjutsas till Alvik och hon sjukskriver sig. Där eskalerar våldet. Sen fortsätter våldet i hennes lgh.

Han använder identiskt samma beteende där som mot Lotta.
Ringer polarna och ljuger om otrohet:

"Han ringde sina kompisar under tiden och sa att han var upprörd över mig, Någonting i stil med att jag skulle ha varit otrogen. "

Samma hot, våld och påhitt om otrohet ses i tidigare domar med grov kvinnofridskränkning.

Han är med andra ord inte värst variabel.

Spelar skamsen inför manliga vänner och ljuger dem fulla om påhittad otrohet för att beskylla kvinnorna.

Ljuger inför A*ngelica om att han inte ger sig på kvinnor, han har bara puttat.

Ljuger inför A*ngelica att han inte brukat våld mot Lotta i slutet av april/början på maj.
Bara kastat en fjärrkontroll.

Det är snarare Lotta han kastat som en trasdocka och slagit sönder tre revben.

Han använder svartsjuka och påhittad otrohet som argument att bruka våld.
Själv kör han dubbelt och vandrar mellan deras sängar - likt en parasit.

MJ tål inte att Lotta gör slut, det är han som ska bestämma.
Återigen ett utslag av patologisk dominans.

Han lägger upp en profilbild på fb på honom och A.
När Lotta får reda på hans dubbelspel har hon redan gjort slut med MJ.

Lotta poängterar detta mycket tydligt.
Det märks mer än väl att det är en av de få tillfällen där hon kan markera mot honom.

Det är även en av olika strategier. Hon hoppas att han ska tröttna, att det ska rinna ut i sanden - att han fortsätter med A.

Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

Lotta ringde väninnan AS dagen innan dödsmisshandeln dvs 3 juni:
"Anncharlott berättar att Martin träffat en ny tjej och det tyckte både A och Anncharlott var jättebra. "

MJs maktutövande är snarare ett mönster och som överensstämmer väl med att han mördar henne. Han har tappat kontrollen och tål inte att hamna i underläge.


RPU:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld”

Så fetglöm att ta upp nån svartsjuka som om det vore i paritet med en psykopat som MJ.

Svartsjuka - makt - kontroll -, och en lättkränkt extremt störd gubbjävel är konceptet.

Får man fråga varför du upprepar detta hela tiden? Man behöver ju bara vända sig till FUP och läsa deras konversation för att se det verkliga förloppet?
Då vet man att de hotar varandra att göra slut hela tiden för att sedan försonas under flera månader.
Att Lotta skriver att hon vill vara med MJ 100%, att de umgås dagen innan mordet och bestämmer träff dagen efter.
Citera
2023-04-11, 19:16
  #12934
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
M*rt*ns svartsjuka är kopplat till maktutövande/kontrollbehov.
Vilket är extra utpräglat för att han är psykopat. .

Tack men nu vet väl inte vi om MJ är/var allt det där som du påstår men LR själv visste om att han suttit sammanlagt hela 12 år i fängelse för våldsbrott. Varför tror du kvinnor som LR finner denna typ av män intressanta? Är det deras våldskapital som lockar?

Det som hände LR hade dessutom inte kunnat hända vem som helst eftersom de flesta kvinnor vill inte ha kåkfarare och missbrukare i sina liv.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han inleder med hennes fb-konto.
Han fortsätter med att hon måste filma och visa upp lgh. .

Filma en andrahandsetta?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han ska ha full kontroll över hennes mobil, konstant veta vilka hon pratar med. Hon måste redogöra för vad hon sysslar med och vart hon är. .

Och en sådan man ville hon träna, sola, resa och skaffa barn med enligt sms-konversationerna. Låter väldigt motsägelsefullt.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ses att det går ungefär 1.5 månad innan han tar till fysiskt våld - vilket är samma startsträcka som när han dödshotar och slår A*ngelica. .

Fast de där männen som blev grovt misshandlade av MJ klappade han till på direkten. En spärrvakt lider väl fortfarande av sviterna efter misshandeln (hjärnskador)?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är svinsur när A väcker honom på morgonen och ska till jobbet.
Slår sönder mobilen, likt som för Lotta. Försöker trycka in pengar i munnen på henne, påstår att det är vad hon är ute efter.
Sen ska han skjutsas till Alvik och hon sjukskriver sig. Där eskalerar våldet. Sen fortsätter våldet i hennes lgh .

Dejtar man personer som suttit 12 år i fängelse så kan det helt klart inträffa saker som ligger utom kontroll. Skulle du själv tex dejta en nymuckad man som tillbringat 1/3 av sitt liv i fängelse? Svaret är troligtvis nej.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han använder identiskt samma beteende där som mot Lotta.
Ringer polarna och ljuger om otrohet:

"Han ringde sina kompisar under tiden och sa att han var upprörd över mig, Någonting i stil med att jag skulle ha varit otrogen. "

Samma hot, våld och påhitt om otrohet ses i tidigare domar med grov kvinnofridskränkning.

Han är med andra ord inte värst variabel.

Spelar skamsen inför manliga vänner och ljuger dem fulla om påhittad otrohet för att beskylla kvinnorna.

Ljuger inför A*ngelica om att han inte ger sig på kvinnor, han har bara puttat.

Ljuger inför A*ng*lica att han inte brukat våld mot L*tt* i slutet av april/början på maj.
Bara kastat en fjärrkontroll .

Vet du varför A accepterade att han träffade LR?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han använder svartsjuka och påhittad otrohet som argument att bruka våld.
Själv kör han dubbelt och vandrar mellan deras sängar - likt en parasit.

Både LR och A kände till hans många år i fängelse, ändå valde de att vara hans flickvänner. Har inte kvinnor något eget ansvar? Varför väljer man att umgås med en sån här person?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
MJ tål inte att Lotta gör slut, det är han som ska bestämma.
Återigen ett utslag av patologisk dominans.

Han lägger upp en profilbild på fb på honom och A.
När L*tt* får reda på hans dubbelspel har hon redan gjort slut med MJ.

Fast LR ville ha tillbaka honom.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
L*tt* poängterar detta mycket tydligt.
Det märks mer än väl att det är en av de få tillfällen där hon kan markera mot honom.

Det är även en av olika strategier. Hon hoppas att han ska tröttna, att det ska rinna ut i sanden - att han fortsätter med A .

Fast sms-konversationerna talar ett helt annat språk. Du anklagar MJ för att manipulera, du gör exakt samma sak här i tråden.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

L*tt* ringde väninnan AS dagen innan dödsmisshandeln dvs 3 juni:
"*nnch*rl*tt berättar att M*rt*n träffat en ny tjej och det tyckte både A och *nnch*rl*tt var jättebra.

Men talade LR verkligen sanning där? Hon var fortfarande extremt "betuttad" i MJ. Du läste kanske länken ovan gällande sms-konversationerna?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
RPU: Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning

Fast deras relation fortgick ända in i det sista, allt enligt sms-konversationerna ovan.

Tack till SG för sammanställningen.
Citera
2023-04-12, 04:04
  #12935
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu vet väl inte vi om MJ är/var allt det där som du påstår men LR själv visste om att han suttit sammanlagt hela 12 år i fängelse för våldsbrott. Varför tror du kvinnor som LR finner denna typ av män intressanta? Är det deras våldskapital som lockar?
De som begriper sig på psykopati kommer göra ett igenkännande.
Jag har dock inga högre förväntningar om dig.
Citat:
Det som hände LR hade dessutom inte kunnat hända vem som helst eftersom de flesta kvinnor vill inte ha kåkfarare och missbrukare i sina liv.
Vem som helst kan bli manipulerad av en psykopat.
Citat:
Filma en andrahandsetta?
Ja, tydligen eftersom det framkommer att hon fått gjort det på order av den makt och kontrollstyrda psykopaten.
Citat:
Och en sådan man ville hon träna, sola, resa och skaffa barn med enligt sms-konversationerna. Låter väldigt motsägelsefullt.
Inte alls. Eftersom han spelade ut alla manipulativa kort inledningsvis.
Likt vilken psykopat som helst vars kännetecken är att spela rollspel i godhetens tecken.
Fejkade helylle-Martin.
Citat:
Fast de där männen som blev grovt misshandlade av MJ klappade han till på direkten. En spärrvakt lider väl fortfarande av sviterna efter misshandeln (hjärnskador)?
Ja, han ger sig även på män förutom kvinnor han har en relation med.
Sin vänskapskrets värnar han dock om och spelar helylle-Martin.
Citat:
Dejtar man personer som suttit 12 år i fängelse så kan det helt klart inträffa saker som ligger utom kontroll. Skulle du själv tex dejta en nymuckad man som tillbringat 1/3 av sitt liv i fängelse? Svaret är troligtvis nej.
I högsta grad riskabelt. Men lyckas han få in en fot som helylle-Martin så är han uppenbart kapabel att manipulera.

Nej. Det är inte värst troligt att jag skulle. Jag har dock koll på hur manipulativa psykopater de facto är så jag försvarar mer än gärna ett sådant offer.
De är aldrig partners. De är offer oavsett kön.
Citat:
Vet du varför A accepterade att han träffade LR?
Manipulerad. Blivit förälskad. Stod på stand-by.
Ses tydligt på slutet då hon vet det är slut med Lotta och hoppas på omtag.
Citat:
Både LR och A kände till hans många år i fängelse, ändå valde de att vara hans flickvänner. Har inte kvinnor något eget ansvar? Varför väljer man att umgås med en sån här person?
Ja, de visste om hans bakgrund. Han vill framstå som ärlig och genuin.
Men faktum är att han ljuger och lögn är manipulation.

Han påstår han skäms över att misshandeln av N ledde till döden.
Han skäms inte som psykopat.

Ang grov kvinnofridskränkning beskyller han offret, påstår typ att kvinnan satt dit honom. Ses via ett annat ex:s berättelse.

Han ljuger inför A och påstår att han inte slagit nån kvinna tidigare.
Han ljuger inför A då hon frågar om han slagit Lotta - han dementerar detta. Har bara kastat en fjärrkontroll.
Citat:
Fast LR ville ha tillbaka honom.
Fast sms-konversationerna talar ett helt annat språk. Du anklagar MJ för att manipulera, du gör exakt samma sak här i tråden.
Nej. Jag läser FUP med insikt om att han är psykopat och utgår från psykologi beträffande våld i nära relationer och ser hur Lotta reagerar.

Jag tar inte förövarpersperspektivet.
Jag kränker henne inte med invektiv.
Jag ägnar mig inte åt kvinnoförakt.

Förutom att det är ren illvilja är det nämligen inte framgångsrikt.
Prevention handlar om att öka medvetenhet om psykopati. Även våldsspiralen och normaliseringsprocessen.
Citat:
Men talade LR verkligen sanning där? Hon var fortfarande extremt "betuttad" i MJ.
Det är hon inte om du tar flertal förhör i beaktande samt henne anteckningsbok om att göra slut.
Vilket hon gör, vilket ses via vad MJ säger till olika personer.

Hon säger till polis att hon ska ta sig ur detta på egen hand.
Citat:
Fast deras relation fortgick ända in i det sista, allt enligt sms-konversationerna ovan.
Nej. Det är snarare du som med förkärlek läser lösryckt text likt en bokstavstroende autist.
Skillnaden mot en sådan är dock att du baserar det på illvija och kvinnoförakt.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Det är som RPU beskriver:
Våldet blir begripligt. Han är svartsjuk - viket har med makt och kontroll att göra.
Helylle-psykopaten har tappat makten och han reagerar med våld.

Det är likaväl som Lotta beskrev för sin väninna tidigare i april:
Martin sa att det var han som bestämde när det skulle bli slut.
Han fick väl rätt iofs. Han slog ihjäl henne.

”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld”
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-12 kl. 04:24.
Citera
2023-04-12, 04:31
  #12936
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Får man fråga varför du upprepar detta hela tiden? Man behöver ju bara vända sig till FUP och läsa deras konversation för att se det verkliga förloppet?
Då vet man att de hotar varandra att göra slut hela tiden för att sedan försonas under flera månader.
Att Lotta skriver att hon vill vara med MJ 100%, att de umgås dagen innan mordet och bestämmer träff dagen efter.
Sen när har du fördjupat dig i FUP som nyss anlänt?

Du är snarare en copycat som apar efter förvanskad presentation som lagts i tråden och du kommer inte vara framgångsrik.
Hur mycket du än näbbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in