2023-04-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Den pengahungriga mormodern ska definitivt inte ha detta rika barn. Ingen i släkten borde det, pga de verkar dysfunktionella.

Du har rätt. Jag läste fuppen nu efterhand. Erik är den enda som var bra för det barnet. Vilken soppa. Tar tillbaka det jag skrev
Citera
2023-04-08, 00:51
Medlem
Sensmoral;

Livet kan ta en högst oväntad vändning när du loggar in på en datingsite.

Gift dig inte med en kvinna från mellanöstern som är god för 11 miljoner om du själv är en svenne-banan med begränsade resurser, du kommer att känna dig kuvad och undergiven.

Gift dig inte med en svenne-banan med begränsade resurser om du är en kvinna från mellanöstern med ambitioner och ett megalomaniskt självförtroende som blommar ur din bipolaritet, hur mycket han än lyder ditt kommando och försöker att vara till lags så kommer du att se ner på och förakta honom.

Ett sorgligt öde, stackars lille barn, stackars kvinna som inte längre finns, stackars brandman som verkar ha varit en fridfull, hygglig och pålitlig karl, uppskattad av familj vänner och kollegor. Han bröts ned av livet ända ned till de djupa och mörka skrymslen i var människas själ(botten i dig är botten i mig) tills en demon reste sig upp ur sin dvala och sa nej.

Mina djupa kondoleanser till alla drabbade.
Citera
2023-04-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Otto
Sensmoral;

Livet kan ta en högst oväntad vändning när du loggar in på en datingsite.

Gift dig inte med en kvinna från mellanöstern som är god för 11 miljoner
om du själv är en svenne-banan med begränsade resurser, du kommer att känna dig kuvad och undergiven.

Gift dig inte med en svenne-banan med begränsade resurser om du är en kvinna från mellanöstern med ambitioner och ett megalomaniskt självförtroende som blommar ur din bipolaritet, hur mycket han än lyder ditt kommando och försöker att vara till lags så kommer du att se ner på och förakta honom.

Ett sorgligt öde, stackars lille barn, stackars kvinna som inte längre finns, stackars brandman som verkar ha varit en fridfull, hygglig och pålitlig karl, uppskattad av familj vänner och kollegor. Han bröts ned av livet ända ned till de djupa och mörka skrymslen i var människas själ(botten i dig är botten i mig) tills en demon reste sig upp ur sin dvala och sa nej.

Mina djupa kondoleanser till alla drabbade.
Har kanske missat självklarheter som nämnts upprepat i tråden, men var fick hon stålarna ifrån? Vad jag vet var hon sjuksköterska/numera läkarstudent? Kriminalitet i släkten? Via exmaken?
Citera
2023-04-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Har kanske missat självklarheter som nämnts upprepat i tråden, men var fick hon stålarna ifrån? Vad jag vet var hon sjuksköterska/numera läkarstudent? Kriminalitet i släkten? Via exmaken?
Framgår väl inte helt klart men det verkar vara en blandning av exmake, sol och vår, lägenhetsaffärer och bedrägerier mellan familjemedlemmar. Hon verkar ha haft en hel del tur.
Citera
2023-04-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamran
Intressant att du vet så mycket om hennes familj men har du koll på din egen familj. Man ser på alla dina inlägg i olika trådar att du är en luffare och värdelös människa 😂
Erik gick vad han förtjänade
Jaså, är du släkt med gangsterjuristen eller vad gör dig till "expert" och engagerar dig så i detta fall. Jaså, är jag "värdelös och luffare", stark argumentation tog 5-10 minuter att googla upp packet, inte särskilt svårt.
Senast redigerad av sweintoo 2023-04-08 kl. 15:37.
Citera
2023-04-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Otto
Framgår väl inte helt klart men det verkar vara en blandning av exmake, sol och vår, lägenhetsaffärer och bedrägerier mellan familjemedlemmar. Hon verkar ha haft en hel del tur.
Ok, tack för svar. Ja, lägenhetspriser har ju ökat rejält de senaste 20 åren (då hon var 20-40) men verkar vara en blandad kompott då. Lätt att komma undan med ekonomiska skumraskaffärer, korta straff och mycket gråzoner..
Citera
2023-04-08, 18:33
Medlem
Citat:
Jaså, är du släkt med gangsterjuristen eller vad gör dig till "expert" och engagerar dig så i detta fall. Jaså, är jag "värdelös och luffare", stark argumentation tog 5-10 minuter att googla upp packet, inte särskilt svårt.

Haha gangsterjurist vart har du fått det ifrån kan du namn ge några hans fall som han har haft? Där ser man att dina information stämmer inte och du är en luffare.
när man bor i en och samma stad så känner man typ alla sen den tiden systern blev sexuell trakasserad.
Stick nu och panta lite burkar
Citera
2023-04-08, 18:38
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamran
Haha gangsterjurist vart har du fått det ifrån kan du namn ge några hans fall som han har haft? Där ser man att dina information stämmer inte och du är en luffare.
när man bor i en och samma stad så känner man typ alla sen den tiden systern blev sexuell trakasserad.
Stick nu och panta lite burkar

Intressant att familjens B-jurist kommer in och måste skydda syrran. Kvinnan var ju bipolär och mycket elak. Vad skulle hon med denna Svenne-kille till överhuvudtaget?
Den förra mannen hon lyckades lura kom ju från Fin svensk familj.
Citera
2023-04-08, 23:17
Medlem
Citat:

Nu är det ett tag sen jag läste FUP:en, men som jag minns det tvingades hon avsluta sina läkarstudier pga att hon blivit antagen på ett förfalskat betyg som hon reste ner till Iran för att fixa. (Studerade inte hennes märkliga mamma också medicin samtidigt?)

Hon fick väl loss en hel del pengar då hon sålde sin bostadsrätt på Södermalm. Fast egentligen hade den tillhört hennes ex, vars mor f.ö. var rädd för henne. Vilket även andra grannar rapporterade om att de var.

Men visst har det ställts frågor om hur en sjuksköterska och brandman kunde köpa en så dyr villa och dessutom lägga ut massor på renovering.

Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Intressant att familjens B-jurist kommer in och måste skydda syrran. Kvinnan var ju bipolär och mycket elak. Vad skulle hon med denna Svenne-kille till överhuvudtaget?
Den förra mannen hon lyckades lura kom ju från Fin svensk familj.

Jag är inte rätt person att sätta diagnoser men tycker att hennes tvära kast i humöret och beteendet låter som beskrivningen av en borderline.

Från romantiskt gull-gull till att Erik är ett misslyckat äckel som har förstört hennes liv och omgående måste försvinna ur hennes liv till gull-gull igen, fram och tillbaka och snabbt tycks det gå i svängarna. Hon kastar saker på honom, bl.a en mobiltelefon i ansiktet och klipper sönder hans kläder. Hon förbjuder honom att använda toaletten (eller om det var badrummet) på grund av att han bara äger typ 10 % av deras villa, och beter sig mycket märkligt på olika sätt. I sanningens namn är mycket hans uppgifter men deras SMS avslöjar onekligen en del.

Erik beskrivs genomgående som en snäll och hjälpsam kille med många vänner och tidigare flickvänner. Däremot är det flera som kommenterar hans alkoholvanor, och inköpskvittona från Systembolaget i FUP:en talar sitt tydliga språk. Vid tidpunkten för mordet var han sjukskriven för depression eller utbrändhet (minns inte vilket).

”A Match made in Hell” känns deras relation som och det är så fruktansvärt sorgligt och tragiskt alltsammans. Framför allt då de hade en son på bara några månader men också för att de inte gick skilda vägar.
Citera
2023-04-10, 10:37
Medlem
Citat:
Verkar ju fått pengar från Ingemar, som morsan lurat, sen fick hon köpa sitt ex lägenhet väldigt billigt, läste 2 miljoner för en lägenhet värd 7, vilket låter mycket konstigt.
Sen låna de 4 och köper huset i Bromma för runt 11.
Som sagt jäkligt skum familj
Citera
2023-04-10, 13:39
Medlem
Hydraheads avatar
Fråga mig inte varför men lyckas icke få ner Fup via delafil.
Någon som kan dela via anonfiles istället?

Tacksam!

EDIT; Lyckades till slut med ipaden.
Senast redigerad av Hydrahead 2023-04-10 kl. 14:11. Anledning: ändring
Citera
2023-04-10, 14:40
Medlem
Här har en kvinna blivit mördad av sin man, och då är det så i vanlig ordning att om kvinnan är icke-svensk så ska hon misstänkliggöras, svartmålas och det ska anses vara välförtjänat att hon blivit mördad. Mannen, som är svensk, blir upplyft, beskriven som en snäll stackars man som fick nog. Der går inte att med två händer räkna hur många gånger jag sett detta under min livstid. Rasismen kan inga gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in