Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Har kanske missat självklarheter som nämnts upprepat i tråden, men var fick hon stålarna ifrån? Vad jag vet var hon sjuksköterska/numera läkarstudent? Kriminalitet i släkten? Via exmaken?
Nu är det ett tag sen jag läste FUP:en, men som jag minns det tvingades hon avsluta sina läkarstudier pga att hon blivit antagen på ett förfalskat betyg som hon reste ner till Iran för att fixa. (Studerade inte hennes märkliga mamma också medicin samtidigt?)
Hon fick väl loss en hel del pengar då hon sålde sin bostadsrätt på Södermalm. Fast egentligen hade den tillhört hennes ex, vars mor f.ö. var rädd för henne. Vilket även andra grannar rapporterade om att de var.
Men visst har det ställts frågor om hur en sjuksköterska och brandman kunde köpa en så dyr villa och dessutom lägga ut massor på renovering.
Citat:
Ursprungligen postat av
senapslamm
Intressant att familjens B-jurist kommer in och måste skydda syrran. Kvinnan var ju bipolär och mycket elak. Vad skulle hon med denna Svenne-kille till överhuvudtaget?
Den förra mannen hon lyckades lura kom ju från Fin svensk familj.
Jag är inte rätt person att sätta diagnoser men tycker att hennes tvära kast i humöret och beteendet låter som beskrivningen av en borderline.
Från romantiskt gull-gull till att Erik är ett misslyckat äckel som har förstört hennes liv och omgående måste försvinna ur hennes liv till gull-gull igen, fram och tillbaka och snabbt tycks det gå i svängarna. Hon kastar saker på honom, bl.a en mobiltelefon i ansiktet och klipper sönder hans kläder. Hon förbjuder honom att använda toaletten (eller om det var badrummet) på grund av att han bara äger typ 10 % av deras villa, och beter sig mycket märkligt på olika sätt. I sanningens namn är mycket hans uppgifter men deras SMS avslöjar onekligen en del.
Erik beskrivs genomgående som en snäll och hjälpsam kille med många vänner och tidigare flickvänner. Däremot är det flera som kommenterar hans alkoholvanor, och inköpskvittona från Systembolaget i FUP:en talar sitt tydliga språk. Vid tidpunkten för mordet var han sjukskriven för depression eller utbrändhet (minns inte vilket).
”A Match made in Hell” känns deras relation som och det är så fruktansvärt sorgligt och tragiskt alltsammans. Framför allt då de hade en son på bara några månader men också för att de inte gick skilda vägar.