Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Mina motargument har jag redovisat tidigare i tråden, men jag kan dra dem en gång till:
1 Grannen mitt emot uppfattade ljud liknande hammarslag i första reporterintervjun.
2 J påstod att de bytt ställning för att T inte skulle kunna sparka i väggen, vilket hon gjort EN gång.
3 Efter 4-5 minuters kamp TROR JAG inte att T hade så mycket krafter kvar att hon kunde sparka i väggen som J flyttat henne ifrån.
4 Grannen under har vissa språkproblem och KAN ha haft svårigheter att definiera ljudet nyanserat på svenska.
Det vore trevligare att diskutera med dig om du inte envisades med att ständigt förlöjliga, nedvärdera och ordmärkande tillrättavisa mig och även andra skribenter. Du låter bitter.
Grannen mitt emot som såsmåningom erkände att han faktiskt inte uppfattat någonting och var väldigt generad över det, är nog inte att betrakta som ett pålitligt vittne överhuvudtaget. Det verkar å andra sidan de båda männen, far och son som var vakna och som bor i lägenheten under vara, där sonen också var den som ringde på dörren två gånger.
Om det inte var T som spakade i väggen när grannen under stod utanför lägenhetsdörren några meter bort - vad tror du då det var som skapade de 5-10 sparkliknande ljuden just då?
Att de inte kan ha uppkommit av ryckningar i dödsögonblicket är nog redan utrett, det var alldeles för kraftfulla ljud. Så vad kan det då ha varit?
MH påstod att hon sov, ingen möblerade om, ingen lagade mat, renoverade eller byggde.
T låg på golvet i badrummet med JJ över sig och höll på att strypas ihjäl - T borde rent teoretiskt sparkat och kämpat emot just då. Några upprepade flertaliga skador efter 5-10 dunkar i golvet finns inte på Ts huvud eller kropp. Varken JJ eller MH hade inte heller några skador efter den typen av upprepat dunkande våld.
Så varifrån skulle ljuden annars kommit om inte från Ts sparkar i väggen som JJ också beskrivit?