2023-04-09, 16:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Nog för att Trazke överskattar Häcken något abnormt, men det sämsta mästarlaget är de defintivt inte, inte ens i närheten och tyvärr ser de lika vassa ut även i år. Trots en rätt anonym backlinje som inte skulle färga i många topplag är mittfältet, offensiven, taktiken och tränaren så pass bra att de kommer bli väldigt svårtstoppade i år också.
Mjae. Jag håller väl med dig i det du säger men återkommer fortfarande till att Häcken har en väldigt tunn trupp som kommer göra det oerhört svårt att fortsätta prestera om någon av Gustafson x2 eller Rygaard går sönder eller formen börjar svaja. Även om spelet ser fint ut och Högmo ska ha enormt med cred för hur han drillat laget så väcker inte deras bänk någon rädsla direkt. Det finns tveklöst andra lag i Allsvenskan med en mer komplett trupp än Häcken.
Citera
2023-04-09, 16:57
Avslutad
Vet inte vad det är med Bajen och skänka bort poäng borta mot Häcken, men det är en vana man gjort till tradition.

Tekie matchens lirare, det är det enda jag tar med mig idag.
Citera
2023-04-09, 17:11
Medlem
laddkingens avatar
dovin haha seriens bästa målvakt sa hipstern cifuentes i media
Citera
2023-04-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Bra målvakt bajen hittat
Häcken bjuder tillbaka.
https://twitter.com/dplus_sportSE/status/1645068613156499462?t=i_U_yGAnd2fwfwJijC8v8Q&s=19
Citera
2023-04-09, 17:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Dovin är alltför hård mot sig själv, men det är väl så han har lärt sig att man ska säga. För att visa att man tar ansvar. Men inte tusan var det hans fel att Hammarby förlorade.

Citat:
Hammarby föll efter jättetavla

En jättetabbe av Hammarbys målvakt Oliver Dovin öppnade upp för Häckens 1-0-mål. Bénie Traore, nätade och gjorde totalt tre mål i första halvlek när Häcken vann säkert med 3-1.

-Jag vet inte, det har aldrig hänt mig, jag uppfattade inte att bollen åkte bak. Stort misstag, sådant som sker, men det är inte tillräckligt bra och det kostar en förlust i dag, säger Dovin till SVT Sport.

Trodde du straffpunkten var bollen?

-Jag vet inte, jag har ingen förklaring, det är bara dåligt gjort.
(SVT Text)
Citera
2023-04-09, 17:31
Medlem
Petterrors avatar
Jag är mer orolig över Strands usla försvarsspel än att Dovin gör århundradets tavla.

Sedan gör vi väl det helt okej spelmässigt men Häcken hade nog rätt bra koll på det hela. Piggt inhopp av Nalic dock.
Citera
2023-04-09, 17:31
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Häcken bjuder tillbaka.
https://twitter.com/dplus_sportSE/status/1645068613156499462?t=i_U_yGAnd2fwfwJijC8v8Q&s=19
Inte ens i närheten
Citera
2023-04-09, 17:35
Medlem
Dovins miss luktar nästan matchfixning tycker jag
Senast redigerad av RuudV 2023-04-09 kl. 17:37.
Citera
2023-04-09, 17:57
Avslutad
Riktig jävla pissdag.

Pissinställning från varenda spelare som knappt vinner en duell. Övermod i passningsspelet som gör att vi missar fina omställningslägen. Hade det inte varit för att varannan spelare i truppen är skadad hade jag kört skiten ur spelarna i veckan om jag var tränare för Häcken. Tur att vi har ett par matcher mot "sämre lag" framöver och tur att vi har allsvenskans bredaste trupp för denna skadelistan är sjuk.

Si Gustafson
Sadiq
Hammar
Franklin Tebo
Sonko
Sana
Youseff
Blair Turgott
Trpcevski
Tobias Carlsson

Idag hade vi tur att vi mötte ett lag som spelar 4-3-0 och utan målvakt, annars hade det gått åt helvete! Och vad fan gör Abrahamsson vid 3-1? Det är ett inlägg som studsar i straffområdet och in i mål. Fy fan. Uselt! Vad fan gick vi inte för Hahn för!?
Senast redigerad av trazke 2023-04-09 kl. 18:03.
Citera
2023-04-09, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ska vi gissa att trazke myser just nu efter att ha haussat Traoré hela förra säsongen och inte mindre inför denna?

Enda smolket i trazkebägaren är väl att dessa tre mål är såna som även Jeremeieff hade kunnat göra
Alltså. Jag har ju varit rätt tydlig med att en åsna skulle vinna skytteligan som central anfallare hos oss. Skillnaden mellan Traore och Jeremejeff är framförallt att Traore tillför något till vårat spel. Bättre press, bättre djupledsspel. Sedan är jag iofs ytterst tveksam till om Jeremejeff vänt bort backarna som Traore gjorde vid 2-0. Han hade nog snubblat på sina spindelben.
Citera
2023-04-09, 18:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Alltså. Jag har ju varit rätt tydlig med att en åsna skulle vinna skytteligan som central anfallare hos oss. Skillnaden mellan Traore och Jeremejeff är framförallt att Traore tillför något till vårat spel. Bättre press, bättre djupledsspel. Sedan är jag iofs ytterst tveksam till om Jeremejeff vänt bort backarna som Traore gjorde vid 2-0. Han hade nog snubblat på sina spindelben.
Trazke är kung

Dovin är topp i AS tydligen.

Äh ett misstag kan alla göra även om det såg ovanligt fånigt ut tyvärr. Men den missade passen i straffområdet i måstematchen förra året plus denna .. sånt kan sätta sig till slut. Ā la O Linner i Gnaget.
Citera
2023-04-09, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Trazke är kung

Dovin är topp i AS tydligen.

Äh ett misstag kan alla göra även om det såg ovanligt fånigt ut tyvärr. Men den missade passen i straffområdet i måstematchen förra året plus denna .. sånt kan sätta sig till slut. Ā la O Linner i Gnaget.
Nu är du lite för snäll. Det är egentligen ingen avancerad iakttagelse om man tittar på matcher och inte bara statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in