2023-04-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Nej, det tycker inte jag heller. Men nu påstod Heretic77 det, och då undrar jag vad hen menar. Men hen svarade inte, så hen inser nog att hen var ute och cyklade där.

Ja det där är ju lite märkligt egentligen. Mordet är ju vad det är. Om de båda har gjort det uppsåtligen och i samförstånd, ska båda rimligen också ha samma straff. Han skjuter sig i foten lite där, Rullman, när han menar att M inte är riktigt lika skyldig som J. Har de båda utfört dådet spelar det ingen roll vem som rent praktiskt utförde dödandet, det är hela grundtanken med "samförstånd", då skall också båda ha samma straff.

Vad Heretic77 pratat om vet jag inte, men kan tänka mig att det var ungefär samma tänk som skribenten Pippilotte hade - och det redde vi ut i inlägg #61833 som du kan läsa :-)

Jag ser inte lika allvarligt på detta som du, för han har ju trots allt yrkat på livstid (alt.18 års fängelse). Det är precis som du säger att mordet är vad det är - och att dom isåfall gjort det i samförstånd. Men det kan ju fortfarande vara så att det finns förmildrande omständigheter kring M, som inte finns gällande J, vilket skulle kunna motivera ett kortare straff för M. För hon har ju hur man än vänder och vrider på det medverkat i mindre utsträckning än vad J gjort. Åklagaren har ju dessutom uttryckt att han anser att J gör sin brottslighet avsevärt mycket värre/allvarligare när hon tar hjälp av annan.

MEN! Jag är helt tillfreds med att man yrkat på livstids fängelse för båda - och tycker att om man kommer fram till att M medverkat till mordet, så är livstids fängelse den rimliga påföljden.
Citera
2023-04-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Om du påstår att den håller, hur kommer det sig att TTs DNA fanns i JJs badrum om hon aldrig har befunnit sig i lägenheten?

Menar du att DNAt har planterats där?

Alltså jag vill inte skriva mer om varför jag har mina egna funderingar. Det blir bara en massa tjafs här på tråden.

Edit
Läs några av mina inlägg för några dagar sedan då jag tog upp det.
Citera
2023-04-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det du beskriver är
dold narcissism
som är den vanligaste typ av narcissisten
De kan vara djävulen själv mot de som lever nära dem
Oftast deras part som de bitvis bryter ner psykiskt
om personen inte lyder och är foglig
Uttåt är de charmiga sociala och söker bekräftelse med att visa upp sig som en god bra person
Ofta inteligenta och charmar de flesta
Som du säger de söker inte hjälp fr psykvård
de har en grandios självbild och den som lämnar dem gör det inte helt ostraffat
De Vänder gärna andra emot den som upptäckt vem de är och som lämnar dem
Jag brukar kalla dem Dr Jykell and MR Hyde

Skönt att du tog dig därifrån
Mycket Starkt gjort
Det enda som helar är att springa så långt bort fr dem som möjligt

Tack snälla du! Ja de verkar kunna gå hur långt som helst är min erfarenhet....
Precis!
Citera
2023-04-09, 11:31
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alltså jag vill inte skriva mer om varför jag har mina egna funderingar. Det blir bara en massa tjafs här på tråden.

Edit
Läs några av mina inlägg för några dagar sedan då jag tog upp det.
Jag har nu läst några av dina inlägg och måste beklaga din avsaknad av verklighetsförankring. Du vägrar läsa FUP för det skulle rasera dina fantasier.
Citera
2023-04-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har nu läst några av dina inlägg och måste beklaga din avsaknad av verklighetsförankring. Du vägrar läsa FUP för det skulle rasera dina fantasier.

Allt som står skrivit i några artiklar är inte sant.Varför är artikeln borttagen efter det att "Anna" blev intervjuad? Fundera på det!

Jag vägrar inte att läsa FUP, men jag vill inte ladda ner FUP eftersom det finns risk att min dator blir förstörd.

Så var vänlig och respektera att jag har mina egna funderingar om detta fallet.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-09 kl. 12:02.
Citera
2023-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Mars 2020 gick hon på gymnasiet och hade inte fyllt 18 så hon kan knappast ha jobbat där.

Hittar inte igen det förhöret med då var det nog 2021.
Citera
2023-04-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha, ha! Nej, det förstår jag. Jag ska försöka reda ut. Det är alltså bara mina funderingar, inget klipp.

J har för avsikt att lägga alll skuld på M. Hon vill hämnas för sveket och golningarna och givetvis komma undan själv.

När hon konfronteras med googlesökningarna inleder hon sin plan med att insinuera att M kan ha gjort dem, tjusigt inlindade i att hon aaaldrig skulle kunnat tro det om henne.
Det går inte hem.

För att öka sin trovärdighet erkänner hon haschkakeresan när mobilspårningen presenteras.samtidigt som hon sår tvivel om Ms trovärdighet. Hon poängterar med emfas att det är hennes egna initiativ, det är bara hon och M är sanningsenlig om att hon inte är med. - Hur troligt är det att J skulle köra ensam till skogen? -
Det finns ingen som erkänner ett brott den inte begått...eller.

När M erkänner dumpningsresan börjar det bli knepigt. Vad mer kan hon ha sagt?
J inser att hon måste få dem att betrakta henne som trovärdig, ta kontroll över händelseutvecklingen och förekomma M. J vet fortfarande inte hur mycket eller vad M berättat.
J erkänner en lättare misshandel med olyckshändelse som följd.

Hennes plan har gått helt i stöpet. Om hon nu inte kan lägga all skuld på M måste hon i a f få in M i händelsejedjan. Hon ska ha sin hämnd och M får inte på några villkor gå fri. Om hon lägger för tung skuld på M finns risk att hon protesterar och berättar hur allt egentligen förlöpt, så delaktigheten behöver vara något mindre allvarligt. Men delaktig ska hon vara till varje pris.

Det är en rimlig analys. Om J kan hämnas vänner för att hon inte blev bjuden på en fest varför skulle M slippa undan hämnd som golat?
Citera
2023-04-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
VAR i TTs drogtestslista står det att det testades för GHB???

Ta fram det, tack!

https://imgur.com/a/qUFlcww

Där har du rapporten, INGA läkemedel eller droger.
Innebär allt, inga substanser i kroppen.
Lägg ner nu.

Drogteorin är falsk ryktesspridning från din sida!
Citera
2023-04-09, 13:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Hittar inte igen det förhöret med då var det nog 2021.

Det är i förhöret med Maja Nyrén som denna märkliga förvandling, som blev tydlig i Mars 2020, beskrivs.
Citera
2023-04-09, 13:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Min skiss. https://imgur.com/a/O4mIujN

Pilarna är 3 * 255 + 2 * 210. 23,7m fram och tillbaka.

Jag har inte tagit hänsyn till var i lägenheten MH har rört sig i Y-led. Bara i X-led. Eftersom toadörren går utåt har jag lagt inpasseringen lite till vänster. Det går att kapa någon meter genom att runda vissa hörn samtidigt är det för tajt vid inpasseringen till sovalkoven.

Appen motbevisar inte MH i alla fall när det kommer till det första toabesöket är min slutsats.
Snyggt uträknat! Och exakt på decimetern till och med. - En slump eller kan det vara så att M talar sanning här?

M:s hälsoapp: Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.
Citera
2023-04-09, 13:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har lyssnat till två korta ljudupptagningar, utan förvrängda röster. J låter som en dålig skådespelerska med inlagda snyftningar lite här och där - fejk rakt igenom.
M låter äkta med påtaglig ångest och skräck i rösten, det går också att höra fysiologiska reaktioner.

M började bära när hon fick tillsägelse av J som bad om hjälp. I skogen tittade hon bort och orkade inte vara kvar. Hon satte sig i bilen med huvudet mellan knäna - krypa ihop, inte vilja se, inte vilja höra.
Hon berättar också att hon mådde skit.

Vad J gör är märkligt och horribelt; får bränningen av kroppen att likna omtanke. Hon menar att hon gjorde det hon var tvungen till. Samma uttryck vid släpandet över grusvägen.

Att M visar sig vara känslomässigt avtrubbad de första månaderna - ja, absolut.
Läste att hon har missbrukat en del hasch och sista gången skulle ha skett i augusti förra året.
Hon hade i samband med det tillfället haft hallucinationer som klingat av efter en tid. Det låter som att M har missbrukat cannabis ganska frekvent då hon drabbas av en psykos. Cannabis är fettlösligt och kan sitta i flera veckor efter ett enda röktillfälle och pytsas det på under en längre tid så är det inte ovanligt att det till sist utlöser en kortvarig psykos.
Är en hjärna under växande med sårbarheter i frontalloben så drabbar det framför allt minnesfunktionen. Men även personligheten påverkas med mer eller mindre avtrubbning av känslolivet som följd.

Funderade bara ifall det här cannabismissbruket har varit mer omfattande än hon har velat erkänna och att det är en av orsakerna till känslomässig avstängdhet under lång tid.

Vad gäller rubriceringen så trodde kanske J på fullt allvar att hennes ärliga erkännande om misshandel och olyckshändelse, kunde fria henne från mord - visste hon ens att en rättsläkare kunde motbevisa hennes påstående om 10 sekunder?
Njä, du behöver inte vara missbrukare för att få en mindre haschpsykos. Du kan få en snedtändning första gången du testar.
Citera
2023-04-09, 13:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njä, du behöver inte vara missbrukare för att få en mindre haschpsykos. Du kan få en snedtändning första gången du testar.
Jag vet det, men det är mera troligt med längre tids användning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in