2023-04-09, 13:05
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Yevgeny Prigozhin, founder of the mercenary Wagner Group was also present at the funeral, Jabbari reported."

"“He laid an axe of some kind, we believe on top of the coffin, when he paid his respects."

https://www.aljazeera.com/news/2023/4/8/russian-vladren-tatarsky-laid-to-rest-in-moscow

dom är väl knappast vikingar?

PMC Wagner genomsyras faktiskt till stor del av gamla rusiska traditioner.
Citera
2023-04-09, 13:52
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
PMC Wagner genomsyras faktiskt till stor del av gamla rusiska traditioner.

De har även en hel del nationalsoscialtiska traditioner och kulturella riter inom Wagner som jag förstått det, så detta kan ju mycket väl kommit från både den germanska och nordiska mytologin.
Citera
2023-04-09, 14:16
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
De har även en hel del nationalsoscialtiska traditioner och kulturella riter inom Wagner som jag förstått det, så detta kan ju mycket väl kommit från både den germanska och nordiska mytologin.

Stämmer bra det. Rusich heter enheten i PMC Wagner som är NS. Det finns även en skandinavisk enhet som heter Nidhögg där ett flertal skandinaver är verksamma.
Citera
2023-04-09, 14:38
Medlem
Citat:
Argumenten för att FSB skulle ligga bakom mordet på Tatarskij är verkligen genomusla. Med tanke på hur många följare han hade och hur skicklig han var på att popularisera den ryska militära insatsen i Ukraina så är det närmast omöjligt att peka ut någon annan än Kiev. Kretsen kring Navalny har förvisso nämnts men de har aldrig gjort sig kända för våldsdåd.

Behövs ju inget annant argument än att det är något som FSB brukar göra, likt deras föregångar,kgb, likt staten som de agerar redskap till, dvs mörda ryssar.

Sen är det ju på intet sätt kontroversiellt att Ukraina bekämpar ukrainska fiender på ryskt territorium (de gör de ju redan, öppet och med stor framgång).

Så om kiev ligger bakom så finns det inget fel eller problematiskt om de gjorde eller deltog i att mörda, Maxim var ju trots allt en av ryssägda och ledda terroristerna som härjade i donbass. och även ryssland står bakom bekämpandet av terrorister på "främmande mark".
Citera
2023-04-09, 16:08
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Behövs ju inget annant argument än att det är något som FSB brukar göra, likt deras föregångar,kgb, likt staten som de agerar redskap till, dvs mörda ryssar.

Sen är det ju på intet sätt kontroversiellt att Ukraina bekämpar ukrainska fiender på ryskt territorium (de gör de ju redan, öppet och med stor framgång).

Så om kiev ligger bakom så finns det inget fel eller problematiskt om de gjorde eller deltog i att mörda, Maxim var ju trots allt en av ryssägda och ledda terroristerna som härjade i donbass. och även ryssland står bakom bekämpandet av terrorister på "främmande mark".

Jo, att det räcker med cirkelbevisföring för din sort förstår jag. Men objektivt sett krävs lite mer ser du. Då kan man enkelt se att Kiev har i särklass starkast incitament att mörda Tatarskij. Vi vet ju att Kiev låg bakom mordet på Dugina och fick en avhyvling för det av husse USA som inte hade sanktionerat det mordet.
Citera
2023-04-09, 16:14
Medlem
Citat:
Jo, att det räcker med cirkelbevisföring för din sort förstår jag.

det var inget cirkelresoenmang, bara ett objektivt konstaterande.

Citat:
Men objektivt sett krävs lite mer ser du.
Jo, vi har ju redan en grupp som tagit det på sig. så objektivt är det ju redan utagerat.

Citat:
Då kan man enkelt se att Kiev har i särklass starkast incitament att mörda Tatarskij.
Incitiment vet jag inte, men att det är fritt fram att bekämpa terrorister även när de gömmer sig i främmande land är ju helt i sin ordning.

Citat:
Vi vet ju att Kiev låg bakom mordet på Dugina och fick en avhyvling för det av husse USA som inte hade sanktionerat det mordet.

Vet vi?

vad jag vet så har inte kiev tagit på sig något av "dåden", och då finns det ju ingeting som är att betrakta som problematiskt eller fel i om de låg bakom det.
Citera
2023-04-09, 16:17
Medlem
Citat:
Jo, att det räcker med cirkelbevisföring för din sort förstår jag. Men objektivt sett krävs lite mer ser du. Då kan man enkelt se att Kiev har i särklass starkast incitament att mörda Tatarskij. Vi vet ju att Kiev låg bakom mordet på Dugina och fick en avhyvling för det av husse USA som inte hade sanktionerat det mordet.

Det är högst sannolikt fsb som ligger bakom. Att vatniks förnekar det gör det ytterligare troligt.

OM det var Ukraina så är det knappast mord att döda fienden i krig. Att Ryssland föredrar att hålla kriget i Ukraina betyder så klart inget. Spela dumma spel och vinn dumma priser
Citera
2023-04-09, 16:21
Medlem
Endevils avatar
Citat:
det var inget cirkelresoenmang, bara ett objektivt konstaterande.

Jo, vi har ju redan en grupp som tagit det på sig. så objektivt är det ju redan utagerat.

Incitiment vet jag inte, men att det är fritt fram att bekämpa terrorister även när de gömmer sig i främmande land är ju helt i sin ordning.

Vet vi?

vad jag vet så har inte kiev tagit på sig något av "dåden", och då finns det ju ingeting som är att betrakta som problematiskt eller fel i om de låg bakom det.

Jo, det var cirkelbevisföring du förde fram. Ett paradexempel faktiskt. Även om du inte begriper det själv.

Att sprängdådet mot Dugina kan kopplas till ukrainsk underrättelsetjänst är fastställt..

Jag är fascinerad över hur ni vänsterblivna subjektivt förhåller er till terrorism respektive krig. Det verkar helt avhängigt er bias och vad ni ”känner”. Men det är objektiva begrepp vi talar om. Därför är Tatarskij ingen terrorist medan den som dödade honom är det. Vidare sysslar inte Ryssland med terrorism mot Ukraina utan krigföring. Ukraina däremot har definitivt begått rena terrordåd mot Ryssland.
Citera
2023-04-09, 16:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är högst sannolikt fsb som ligger bakom. Att vatniks förnekar det gör det ytterligare troligt.

OM det var Ukraina så är det knappast mord att döda fienden i krig. Att Ryssland föredrar att hålla kriget i Ukraina betyder så klart inget. Spela dumma spel och vinn dumma priser

Ytterligare ett russofobmongo. Det finns inte tillstymmelse av belägg för att FSB ligger bakom mordet på Tatarskij. Inte ens något som liknar incitament för det har vi sett från din sida.
Citera
2023-04-09, 16:30
Medlem
Citat:
Jo, det var cirkelbevisföring du förde fram. Ett paradexempel faktiskt. Även om du inte begriper det själv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

efterblivna postmodernister och deras mammaissus.....

Citat:
Att sprängdådet mot Dugina kan kopplas till ukrainsk underrättelsetjänst är fastställt..

är det för att det är enda gången som ryssarna inte ljuger? eftersom de ljög om att invardera ukraina?

Citat:
Jag är fascinerad över hur ni vänsterblivna subjektivt förhåller er till terrorism respektive krig. Det verkar helt avhängigt er bias och vad ni ”känner”. Men det är objektiva begrepp vi talar om.
SJälvklart är det objektivt, vi har ju ett språk med spikade definitioner, dina känslor har ingen betydelse.

Citat:
Därför är Tatarskij ingen terrorist medan den som dödade honom är det.
Uhm. du vet bara för att han hittade på ett nytt namn så upphörde inte verkligheten där Maxim Fomin var en rysk terrorist i donbass....

Citat:
Vidare sysslar inte Ryssland med terrorism mot Ukraina utan krigföring. Ukraina däremot har definitivt begått rena terrordåd mot Ryssland.

Du vet att du hade varit någons cook i ett rysk fängelse om du skrivet det på ryska i ryssland.... det är ju inget "krig"....
Citera
2023-04-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ytterligare ett russofobmongo. Det finns inte tillstymmelse av belägg för att FSB ligger bakom mordet på Tatarskij. Inte ens något som liknar incitament för det har vi sett från din sida.

bomb i ryssland.

brukar vara fsb.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_apartment_bombings
Citera
2023-04-09, 16:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

efterblivna postmodernister och deras mammaissus.....

är det för att det är enda gången som ryssarna inte ljuger? eftersom de ljög om att invardera ukraina?

SJälvklart är det objektivt, vi har ju ett språk med spikade definitioner, dina känslor har ingen betydelse.

Uhm. du vet bara för att han hittade på ett nytt namn så upphörde inte verkligheten där Maxim Fomin var en rysk terrorist i donbass....

Du vet att du hade varit någons cook i ett rysk fängelse om du skrivet det på ryska i ryssland.... det är ju inget "krig"....

Cirkelbevisföring skrev jag. Problem med läsförståelsen?

Lägg fram åtminstone ett konkret argument till varför FSB skulle ha fimpat Tatarskij. Och nej, han var ingen terrorist utan soldat i Donbassmilisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in