2023-04-09, 10:07
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ kan ju ha haft med sig ex GHB av andra anledningar, ex för att sälja.....

Det är ganska avancerat att ha haschkakor i frysen. Jag tycker även att det är ganska avancerat att gömma alkohol på vägen till Nöjet i något elskåp.

Flera av JJs "vänner" vittnar ju om att på JJs fester fanns det narkotika, troligen några olika sorter, jag tvivlar på att hon gav bort det gratis.

Jag kritiserar inte Rullman, han har väl en budget att hålla sig till.......
Jisses. Och jag som tyckte att jag var gammal…
Citera
2023-04-09, 10:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
OK.
Men varför hitta på olika saker?

Vad hände med din "Första April story"?

Postat av Braskamin58 2023-04-01, 02:19
För att enligt mina tankar och vad jag har kommit fram till har TT aldrig befunnit sig i lägenheten.

Lägenheten kan jämställas med en annan plats utomhus.
Citera
2023-04-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Förutom tjatandet om ”Aspiration” är det ”Sinus Caroticus” som knäpp-Clea försöker få till dödsorsak.
Huruvida tingsrätten köper detta återstår att se, tror dock att det är den ”öppningen” hon ser till att fria sin klient (JJ.) Tingsrätten består ju endast av en lagman, tingsnotarie och tre nämndemän, hur kunniga inom medicin är dessa

https://www.netdoktor.se/hjart-karlsjukdom/sjukdomar/sinus-caroticus-syndrom/

Förtydligande: En lagman är chef på Tingsrätten. Givetvis kan denne sitta med i förhandlingar och döma, men i övrigt tituleras de andra juristdomarna som rådmän.
Citera
2023-04-09, 10:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Risken var för stor att lägga skulden på MH så därför... La hon skuld på MH? Logiken är inte glasklar här.
Ha, ha! Nej, det förstår jag. Jag ska försöka reda ut. Det är alltså bara mina funderingar, inget klipp.

J har för avsikt att lägga alll skuld på M. Hon vill hämnas för sveket och golningarna och givetvis komma undan själv.

När hon konfronteras med googlesökningarna inleder hon sin plan med att insinuera att M kan ha gjort dem, tjusigt inlindade i att hon aaaldrig skulle kunnat tro det om henne.
Det går inte hem.

För att öka sin trovärdighet erkänner hon haschkakeresan när mobilspårningen presenteras.samtidigt som hon sår tvivel om Ms trovärdighet. Hon poängterar med emfas att det är hennes egna initiativ, det är bara hon och M är sanningsenlig om att hon inte är med. - Hur troligt är det att J skulle köra ensam till skogen? -
Det finns ingen som erkänner ett brott den inte begått...eller.

När M erkänner dumpningsresan börjar det bli knepigt. Vad mer kan hon ha sagt?
J inser att hon måste få dem att betrakta henne som trovärdig, ta kontroll över händelseutvecklingen och förekomma M. J vet fortfarande inte hur mycket eller vad M berättat.
J erkänner en lättare misshandel med olyckshändelse som följd.

Hennes plan har gått helt i stöpet. Om hon nu inte kan lägga all skuld på M måste hon i a f få in M i händelsejedjan. Hon ska ha sin hämnd och M får inte på några villkor gå fri. Om hon lägger för tung skuld på M finns risk att hon protesterar och berättar hur allt egentligen förlöpt, så delaktigheten behöver vara något mindre allvarligt. Men delaktig ska hon vara till varje pris.
Citera
2023-04-09, 10:35
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du som har läst fupen, missade du att läsa analyssvaren? Det fanns inga spår av GHB, framgår på sidan 30 i slutsvarsrapporten.
Den analysen är väl provsvaren för Maja, eller?

Rättskemisk undersökning - Slutsvar Ärendeuppgifter

Personnummer 20040621-2704 Namn Maja Mamelo Hellman

Substans
Cannabis
Amfetaminer
Opiater
Bensodiazepiner
Kokainmetaboliter
Buprenorfin
Tramadol
Oxikodon
Metadon
Fentanyl
MDMA-analoger
Pregabalin
Gamma-hydroxi-butyrat (GHB)
A: Substanser som ingår i ackreditering.
Resultat
Screeningav läkemedel och droger i blod är utförd med LC-QTOF-teknik (metod T001).
Analysresultat
Substans Resultat Material
Kreatinin 1.9 mg/ml Urin A: Substanser som ingår i ackreditering.

Kreatinin är en kroppsegen substans som utsöndras i urinen. Kreatininkoncentrationer under 0,25 mg/ml kan tyda på en utspädning av prov eller tillfälligt ökad urinproduktion.

Information om substanser

Metylfenidat är klassad som narkotika (LVFS 2011:10, förteckning II).
Ritalinsyra är inte klassad som narkotika i Sverige. Ritalinsyra bildas i kroppen efter intag av metylfenidat eller etylfenidat. Metylfenidat är klassad som narkotika (LVFS 2011:10, förteckning II). Etylfenidat är klassad som narkotika (LVFS 2012:23, förteckning I).
Citera
2023-04-09, 10:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
/.../ Det är inte logiskt nånstans att försätta sig själv i en värre situation genom att ta på sig mordet och säga att M bara tog bort T s händer och höll ner dom några sekunder. Eftersom J påstår att M skyddade henne och det var en kortvarig olyckshändelse så blir ju inte M s delaktighet brottslig.

JJ har inte tagit på sig något mord. JJ vidgår brott mot griftefriden, resten var en tragisk olyckshändelse. Missade du rättegången?
Citera
2023-04-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vad hände med din "Första April story"?

Postat av Braskamin58 2023-04-01, 02:19
För att enligt mina tankar och vad jag har kommit fram till har TT aldrig befunnit sig i lägenheten.

Lägenheten kan jämställas med en annan plats utomhus.

Den håller än. Det är mina funderingar och inte något hittepå.
Citera
2023-04-09, 10:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur vet du att M inte var delaktig?
Jag vet inte mer än någon annan, förutom J och M. Det är bara mina funderingar över hur J kan ha resonerat.
Citera
2023-04-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JJ har inte tagit på sig något mord. JJ vidgår brott mot griftefriden, resten var en tragisk olyckshändelse. Missade du rättegången?

Sant, diskussionen hade dock sitt ursprung i att J ville hämnas på M genom att lägga skuld på henne. Och då krävs det att det skulle utesluta olyckshändelse, för annars skulle ju M vara fri från skuld.
Citera
2023-04-09, 10:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hur vet du att M inte varit delaktig?
Jag skulle vilja säga att allt tyder på att hon varit delaktig hur mycket hon än ljuger
Givetvis vet jag inte det. Jag gissar och tror liksom alla andra.
Citera
2023-04-09, 10:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den håller än. Det är mina funderingar och inte något hittepå.
Om du påstår att den håller, hur kommer det sig att TTs DNA fanns i JJs badrum om hon aldrig har befunnit sig i lägenheten?

Menar du att DNAt har planterats där?
Citera
2023-04-09, 10:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du utgår från att M var med i badrummet? Annars har ju inte J någon anledning att oroa sig för vad M ska berätta.
Nej, jag utgår inte ifrån att hon befann sig i badrummet, men jag tror att hon i a f hörde allt som försiggick, kanske även såg vissa delar. Och J hade berättat för henne.
Senast redigerad av sybel 2023-04-09 kl. 10:51. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in