Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.-.
Risken var för stor att lägga skulden på MH så därför... La hon skuld på MH? Logiken är inte glasklar här.
Ha, ha! Nej, det förstår jag. Jag ska försöka reda ut. Det är alltså bara mina funderingar, inget klipp.
J har för avsikt att lägga alll skuld på M. Hon vill hämnas för sveket och golningarna och givetvis komma undan själv.
När hon konfronteras med googlesökningarna inleder hon sin plan med att insinuera att M kan ha gjort dem, tjusigt inlindade i att hon aaaldrig skulle kunnat tro det om henne.
Det går inte hem.
För att öka sin trovärdighet erkänner hon haschkakeresan när mobilspårningen presenteras.samtidigt som hon sår tvivel om Ms trovärdighet. Hon poängterar med emfas att det är hennes egna initiativ, det är bara hon och M är sanningsenlig om att hon inte är med. - Hur troligt är det att J skulle köra ensam till skogen? -
Det finns ingen som erkänner ett brott den inte begått...eller.
När M erkänner dumpningsresan börjar det bli knepigt. Vad mer kan hon ha sagt?
J inser att hon måste få dem att betrakta henne som trovärdig, ta kontroll över händelseutvecklingen och förekomma M. J vet fortfarande inte hur mycket eller vad M berättat.
J erkänner en lättare misshandel med olyckshändelse som följd.
Hennes plan har gått helt i stöpet. Om hon nu inte kan lägga all skuld på M måste hon i a f få in M i händelsejedjan. Hon ska ha sin hämnd och M får inte på några villkor gå fri. Om hon lägger för tung skuld på M finns risk att hon protesterar och berättar hur allt egentligen förlöpt, så delaktigheten behöver vara något mindre allvarligt. Men delaktig ska hon vara till varje pris.