Citat:
Ursprungligen postat av
Selmer
Finnarna hade onekligen orsak, men varken vilja eller förmåga. Det är lustigt hur ni ukrainavänner drabbas av panik så fort man nämner Pride-parader. Instinktivt så avskyr ni dem (vilket man borde göra) men p.g.a. att kriget till viss del utkämpas just för att Pride-parader i fortsättningen ska kunna hållas i Kiev - och en dag i bästa fall på Röda Torget - tvingas ni svälja er stolthet och vifta med regnbågsflaggan.
Att kalla mig för ukrainavän är ungefär som att kalla mig för irakvän för att jag var emot kriget i Irak, eller palestinavän för att jag inte anser att israeler har rätt att erövra mark från palestiner. Oavsett ifall Saddam var en fascistisk krigsdiktator eller palestinerna är galna islamister så fanns det inget som justifierar bosätning eller "krig för demokrati" i dessa länder.
Att kriget handlar om pride-parader är bara rysk billig propaganda för ryssar med IQ under 80, och det biter ju inte på någon annan. All denna anti-HBTQ propaganda biter inte på mig trots att jag ogillar HBTQ, speciellt i ett land som Ryssland där nyrekryterade soldater våldtas och förnedras av äldre soldater, där man har mer HIV än i resten av Europa, där man har flest aborter och flest skilsmässor i Europa.
Traditionalismen är bara en skimär i Ryssland, de är inte ens så religiösa som ukrainarna eller amerikanarna. Vodkan är ryssens sanna religion för att lindra stanken från verkligheten.
Skådespelerin om Ryssland som traditionens väktare är gjort för idioter att tro på, landet är statistiskt den mest degenererade stinkhålan i Europa, också landet med flest muslimer i hela Europa.
Ukrainas bästa vän Polen är nog bra mycket bättre på att faktiskt tillämpa sin konservativa katolicism, något som faktiskt genomsyrar hela Polens samhälle. I Ryssland spelar man teater om konservatism för att justifiera oligarkväldet, i andra länder så praktiseras sann konservatism utan att man behöver skrika så mycket om det.