2023-04-08, 14:34
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
När ska västvärlden förstå att det är strikt förbjudet att göra illa och döda kvinnor inom islam? Det stämmer inte att kvinnor i Iran dödas under islams namn. Däremot så har Iran helt andra ”customs” än västvärlden och jag kan förstå att det uppstår kulturchock. Men det ger inte västvärlden rätten att försöka demoralisera den. Om jag ska kunna föra en diskussion kring detta (inte bara till iraniernas försvar, utan alla utlänningar) så måste du förskjuta din etnocentrism åt sidan.
Du har inte förstått! Det är du och dina anhängare som gjort det mesta mörkt i nordbornas ögon, allt som har med mörk hud och obegripligt tjatter att göra har fler och fler upptäckt att det inte är bra! Sen får du skylla på andra så mycket du orkar!
Citera
2023-04-08, 14:44
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Du har inte förstått! Det är du och dina anhängare som gjort det mesta mörkt i nordbornas ögon, allt som har med mörk hud och obegripligt tjatter att göra har fler och fler upptäckt att det inte är bra! Sen får du skylla på andra så mycket du orkar!
Ok men vad har någons hudfärg och personliga utsagor med religiös anpassning att göra?
Citera
2023-04-08, 14:47
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ok men vad har någons hudfärg och personliga utsagor med religiös anpassning att göra?
Det får du lista ut själv, personligen har jag inte mött nån nordbo med det kaosbeteende och respektlösa uppförande som dyrkat islam.
Citera
2023-04-08, 15:11
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Det får du lista ut själv, personligen har jag inte mött nån nordbo med det kaosbeteende och respektlösa uppförande som dyrkat islam.
Nää, kom igen Conam. Du vet innerst inne att det inte stämmer. Vi kan se samma beteende hos fotbollsfanatiker också. Men det påverkar inte människors syn på fotboll.

Varför blir det så när det kommer till islam? Frågar av nyfikenhet.
Citera
2023-04-08, 15:22
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Sverige behöver anpassas mer till islam, tycker Ahmed Abdirahman, vd för Järvaveckan

Ahmed Abdirahman, vd för Järvaveckan, på DN Debatt:
Ett år efter påskupploppen har vi inte lärt oss något

Vi måste släppa in religion i värmen – annars skapas en grogrund för extremism och polarisering

det finns bristande kunskap och förståelse kring muslimer på en samhällsnivå i Sverige.

Motviljan att dela trappuppgång kommer från rädslan för det okända

På årsdagen av påskupploppen får vi tillfälle att reflektera över religionens roll i Sverige och hur extremismen, åt båda håll, får utrymme att frodas när vi undviker att ta itu med frågan om religiösa olikheter.

Ahmed Abdirahman lämnar några "förslag" till "medier, näringsliv, regering och svenska muslimer". Bland annat skriver Abdirahman:
Journalister behöver ge medialt utrymme till en större mångfald av utövande och framför allt sekulära muslimer som representerar den stora majoriteten av svenska muslimer

Det svenska näringslivet borde uppmärksamma och kapitalisera på islamska högtider

Politiker och beslutsfattare måste våga satsa mer på religionskunskap i det svenska samhället.

frivillig kyrkoskatt som går till utvalda muslimska församlingar är ett annat utmärkt sätt att uppnå inkludering

Vad säger ni om detta?

Håller ni med Abdirahman? Inte med ett ord lägger han skuld på de muslimer som begick tusentals våldsamma brott i islams namn under ramadankravallerna för ett år sedan.

Har svenskar ansvar i att tusentals muslimer ställde till med våldsamma kravaller i deras religions namn? Eller ligger ansvaret snarare på de människor som flyttat till Sverige? Verkar det inte mer rimligt att den som flyttar till Sverige lämnar sin våldsamma religion i hemlandet alternativt väljer att bo kvar där?

Järvaveckan finansieras av skattemedel. Rimligt att Abdirahman med skattepengar ska agitera för ökat muslimsk samhällspåverkan?

Mina barn är födda muslimer, från en muslimsk mamma. Jag har som fader cancelled all form av islamutövande i hela mammans släkt. Jag tvingade dem helt enkelt att bli kristna. Jag kunde inte tvinga dem att bli ateister. Det vore att gå för långt eftersom de är lågbegåvade.

Hursomhaver skall vi svenskar aldrig anpassa oss till andra seder och kulturer eller importerad kriminalitet. Fuck Islam!

Passar ej galoscherna - åk hem.
Citera
2023-04-08, 15:49
Medlem
Citat:
När ska västvärlden förstå att det är strikt förbjudet att göra illa och döda kvinnor inom islam? Det stämmer inte att kvinnor i Iran dödas under islams namn. Däremot så har Iran helt andra ”customs” än västvärlden och jag kan förstå att det uppstår kulturchock. Men det ger inte västvärlden rätten att försöka demoralisera den. Om jag ska kunna föra en diskussion kring detta (inte bara till iraniernas försvar, utan alla utlänningar) så måste du förskjuta din etnocentrism åt sidan.
Vilket svammel!!!
Vadå "diskussion"???
Reglerna om att kvinnan ska täcka håret är väl en regel inom den muslimska världen, eller hur?
Att stenas till döds är väl också ett legitimt straff för kvinnor, precis som mycket annan galenskap denna stenåldersreligion erbjuder hjärntvättade..
Och glöm nu inte att förklara "Customs" och innebörden av detta.

Du ville ju ha en seriös debatt...varsågod.
Senast redigerad av Bollenrullar 2023-04-08 kl. 15:51. Anledning: felstavat
Citera
2023-04-08, 23:10
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Vilket svammel!!!
Vadå "diskussion"???
Reglerna om att kvinnan ska täcka håret är väl en regel inom den muslimska världen, eller hur?
Att stenas till döds är väl också ett legitimt straff för kvinnor, precis som mycket annan galenskap denna stenåldersreligion erbjuder hjärntvättade..
Och glöm nu inte att förklara "Customs" och innebörden av detta.

Du ville ju ha en seriös debatt...varsågod.
Regel. Ja . I Sverige är det norm att ge fitta varje helg. Det är en tradition. Vad e det som gör dina traditioner till nåt bättre. Regler finns överallt. Men hur pass religiöst motiverad det är, nja, låt oss tvivla på det.
Citera
2023-04-08, 23:16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det var just avsaknaden av islam som gjorde Sverige till den ypperliga industrination vi var.

Ju mer islam vi tar in i landet, ju mer tappar vi.
Citera
2023-04-08, 23:22
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det var just avsaknaden av islam som gjorde Sverige till den ypperliga industrination vi var.

Ju mer islam vi tar in i landet, ju mer tappar vi.
Vad har det med saken att göra?
Citera
2023-04-08, 23:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vad har det med saken att göra?
Att varje anpassning till islam är steg tillbaka i utvecklingen, och pågår det länge blir Sverige ännu ett hopplöst islamistisk u-land.
Citera
2023-04-08, 23:35
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att varje anpassning till islam är steg tillbaka i utvecklingen, och pågår det länge blir Sverige ännu ett hopplöst islamistisk u-land.
Vilken utveckling? Vi äter kycklingar och en liten kalv strax efter de är dödda. Seriöst tror du på dig själv eller? Tror du vi andra är bättre människor?
Citera
2023-04-08, 23:38
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vilken utveckling? Vi äter kycklingar och en liten kalv strax efter de är dödda. Seriöst tror du på dig själv eller? Tror du vi andra är bättre människor?
Tveklöst, ja.

Islam har inte tillfört världen någonting av godo.
Eller tycker du det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in