2023-04-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Putin behöver mer kanonmat.

Russia to hold early graduation from military universities due to losses in Ukraine
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/04/8/7397052/

Först tvångsmobiliserades en stor del män i Donetsk och Luhansk, sen skickade Putin frivilliga ryska män, sen mobiliserades minoriteter, sen rekryterade Wagnergruppen personer som ansågs vara för instabila för den ryska armén (lol), sen rekryterades fångar och nu ska studenter skickas till fronten i förtid.

Ont om folk? Så har det varit länge!
Citera
2023-04-08, 22:27
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Om jag vore rysk befälhavare skulle jag satsa på att ta Kiev genom blixtkrig.

Förs ta Hostomel-flygplatsen med fallskärmsjägare samt trupper som gör en snabb inbrytning från Belarus. Då skapar man en luftbro. Sedan köra in en 6 mil lång konvoj för att ta Kiev och säkra ordningen. Glöm ej att beställa bord på en bättre restaurang i Kiev för att fira segern.

Precis vad man gjorde i februari 2022 och det sket sig. Synd om restaurangerna som höll borden.
Citera
2023-04-08, 22:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Precis allt verkar gå dåligt för väst nu, både i Ukraina och för övrigt inom geopolitiken. Allt detta hänger ihop. Det råder ingen som helst tvekan om att en ny världsordning, utan USA-dominans, håller på att växa fram med stormsteg
Snark. Ryssland är en liten mygga som surrar i öst. Med en ekonomi i storlek som Spaniens och en försupen befolkning har Ryssland små förutsättningar att skapa någon ny världsordning. De får smaka på flugsmällan i Ukraina och hamnar nu utanför världshandeln. Verkligen otaktiskt av dem att sumpa sin oljeförsäljning nu när vi går in i de sista decennierna av oljeberoende för transportsektorn.
Citera
2023-04-08, 22:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
ryssarna är världsledande på självbindare, både för häst och traktor; kanske för att omvärlden övergått till skördetröskor. Annars är det inte mycket att hurra för på tillverkningssidan mer än saltgurka

Prata inte skit om saltgurka, Det är fantastiskt gott och har bra hållbarhet. Vi får inte förglömma Stroganoffen heller från den ryska cuisinen. Jag brukar göra en fantastikt god fläslfiléstroganoff.

Annars är det förvånansvärt lite inflöde av kultur och mat från Ryssland. Vi har mer från långtifrån-länder som Spanien,Grekland, Portugal och till och med Mexico.
Några författare cirkus och balett har ryssen förvisso bidraget med.
Citera
2023-04-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Även om jag inte håller med om allt och du uttrycker dig lite grovt ( ) så stämmer det ju att Ryssland och dess skumma allierade i Mellanöstern kan ju högst störta och förstöra väst, men aldrig ersätta det. De är ju odugliga på allt så de kan bara förstöra men inte skapa själva. Störtas Väst tar Kina och Indien över, men aldrig u-landet Ryssland eller något sunkigt arabland.

Mm, jag uttrycker mig grovt för att jag är så trött på den imbecilla debatten. Dumheterna måste accentueras på något vis…även om det är ett ”lågt” sätt att göra det på. Sorry.
Det är sånt otroligt slöseri med ”mänsklighetens tid” att haka upp sig på USA:s dominans. Det är så jävla mycket potential som går till spillo.
Låt säga att väst störtas eller brakar samman. Du säger att Indien och Kina tar över… Om dessa länder helt plötsligt måste börja ta ansvar istället för att gnälla och köra sin smutsiga business - hur länge skulle de strukturerna hålla? Mänskligheten i stort strävar efter frihet och utveckling. Det är därför väst är dominant och det är därför den teknologiska och ekonomiska utvecklingen är parkerad i väst. Indien och Kina skulle aldrig kunna bära det ansvaret utan att behöva gå igenom en snabb och kraftig reformation. Om de skulle klara det så skulle Indien och Kina bli det nya väst med alla sina prideparader, kvinnlig frigörelse, demokratiska institutioner/system osv.
Det jag säger är att västs system inte har med USA eller vita européer att göra. Väst har helt enkelt kommit längst i mänsklighetens naturliga utveckling. Om någon annan aspirerar på att ta över världsordningen så kommer man också få mänsklighetens önskan om frigörelse i knäet. Tycker du Indien och Kina verkar mogna den uppgiften?
Citera
2023-04-08, 22:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Mm, jag uttrycker mig grovt för att jag är så trött på den imbecilla debatten. Dumheterna måste accentueras på något vis…även om det är ett ”lågt” sätt att göra det på. Sorry.
Det är sånt otroligt slöseri med ”mänsklighetens tid” att haka upp sig på USA:s dominans. Det är så jävla mycket potential som går till spillo.
Låt säga att väst störtas eller brakar samman. Du säger att Indien och Kina tar över… Om dessa länder helt plötsligt måste börja ta ansvar istället för att gnälla och köra sin smutsiga business - hur länge skulle de strukturerna hålla? Mänskligheten i stort strävar efter frihet och utveckling. Det är därför väst är dominant och det är därför den teknologiska och ekonomiska utvecklingen är parkerad i väst. Indien och Kina skulle aldrig kunna bära det ansvaret utan att behöva gå igenom en snabb och kraftig reformation. Om de skulle klara det så skulle Indien och Kina bli det nya väst med alla sina prideparader, kvinnlig frigörelse, demokratiska institutioner/system osv.
Det jag säger är att västs system inte har med USA eller vita européer att göra. Väst har helt enkelt kommit längst i mänsklighetens naturliga utveckling. Om någon annan aspirerar på att ta över världsordningen så kommer man också få mänsklighetens önskan om frigörelse i knäet. Tycker du Indien och Kina verkar mogna den uppgiften?

Kina och Indien skulle kunna "ta över" i någon form. Men Ryssland, Syrien, Iran och de flesta andra mer primitiva länder kan bara störta nuvarande världsordning men aldrig ersätta den med något eget.
Citera
2023-04-08, 22:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Prata inte skit om saltgurka, Det är fantastiskt gott och har bra hållbarhet. Vi får inte förglömma Stroganoffen heller från den ryska cuisinen. Jag brukar göra en fantastikt god fläslfiléstroganoff.
Annars är det förvånansvärt lite inflöde av kultur och mat från Ryssland. Vi har mer från långtifrån-länder som Spanien,Grekland, Portugal och till och med Mexico.
Några författare cirkus och balett har ryssen förvisso bidraget med.

Saltgurka är gott, men om det enda man äter på en hel dag är saltgurka och vodka?

Men läser någon dessa ryska författare? Jag har inte gjort det. I skolan skriver man recensioner baserat på någon sammanfattning man hittar. Jag har inte sett rysk cirkus eller balett heller.
Citera
2023-04-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Snark. Ryssland är en liten mygga som surrar i öst. Med en ekonomi i storlek som Spaniens och en försupen befolkning har Ryssland små förutsättningar att skapa någon ny världsordning. De får smaka på flugsmällan i Ukraina och hamnar nu utanför världshandeln. Verkligen otaktiskt av dem att sumpa sin oljeförsäljning nu när vi går in i de sista decennierna av oljeberoende för transportsektorn.
ja egentligen är det löjligt att
Man tar en så liten spelare med för stor kofta på sånt allvar,, putin o ryssland är ingen mäktigare nation än tyskland, england, spanien, brazilen, osv osv, om jag likt alla rysstroll skall jämföra med usa, så är det en liten ekonomi, men tyvärr övermilitäriserat, men en hänsynslös revanchlysten liten man som fuskat till sig makten o som fortfarande tror att ryssland är en supermakt,,
Citera
2023-04-08, 22:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Det tog inte lång tid innan Medvedev började twittra efter avstängningen togs bort.

Ryske ex-presidenten: ”Ukraina behövs inte”
https://www.expressen.se/nyheter/ryske-ex-presidenten-ukraina-behovs-inte/
https://twitter.com/MedvedevRussiaE/status/1644669039095037953

Jag hoppas innerligt att man inte avstänger honom igen. Alla i väst (o resten av världen) behöver ocensurerat höra den ryska ledningens egna ord och inställning i detta krig. Så att det inte finns någon som helst tvekan, om vad det är man önskar.

Om inte annat så bör det få endel västliga, naiva politiker att vakna till. Mera "skitprat" ifrån Medvedev "tack" !
Citera
2023-04-08, 22:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Klippet är från tredje november förra året: https://twitter.com/arslon_xudosi/status/1588241308409266177?s=46&t=9yQ3AjlU2ZG2cNVFdzsRvg

Ah. Mäktigt hursomhelst. Hoppas dom kör fett mex himars nu också..
Citera
2023-04-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Viktigt att vi ger SBU all hjälp de behöver för att döda Medvedev.
Fy fan vilken hemskt smörja, hur fan kan twitter släppa fram detta? Fast det kanske är bra? Så folk fattar hur galna, hatiska, våldsamma o farliga, den ryska ledningen är,, retoriken tydligheten o hatet är som kopierat av nazityskland är 1940
Citera
2023-04-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Slava Ukraini. minst 20 Himarmissiler kunde jag räkna till, 91kg trotyl i varje som träffar på en meter när. Kan vi gissa ryssen som tar emot dessa påskpaket inte mår så bra nu

Fy satan vad mäktigt att se dom. Ukaina är kaxiga visa upp 4 himarenheter samtidigt

https://twitter.com/Tendar/status/1644737773683843072?s=20
Underbart att se, särskilt när man vet att varje missil är GPS-styrd och träffar mitt i prick. Det är en jävla massa ryssråttor och ryskt skrot som flyger i luften där.

Putin ligger i sin bunker och drömmer mardrömmar om HIMARS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in