Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Även om jag inte håller med om allt och du uttrycker dig lite grovt (

) så stämmer det ju att Ryssland och dess skumma allierade i Mellanöstern kan ju högst störta och förstöra väst, men aldrig ersätta det. De är ju odugliga på allt så de kan bara förstöra men inte skapa själva. Störtas Väst tar Kina och Indien över, men aldrig u-landet Ryssland eller något sunkigt arabland.
Mm, jag uttrycker mig grovt för att jag är så trött på den imbecilla debatten. Dumheterna måste accentueras på något vis…även om det är ett ”lågt” sätt att göra det på. Sorry.
Det är sånt otroligt slöseri med ”mänsklighetens tid” att haka upp sig på USA:s dominans. Det är så jävla mycket potential som går till spillo.
Låt säga att väst störtas eller brakar samman. Du säger att Indien och Kina tar över… Om dessa länder helt plötsligt måste börja ta ansvar istället för att gnälla och köra sin smutsiga business - hur länge skulle de strukturerna hålla? Mänskligheten i stort strävar efter frihet och utveckling. Det är därför väst är dominant och det är därför den teknologiska och ekonomiska utvecklingen är parkerad i väst. Indien och Kina skulle aldrig kunna bära det ansvaret utan att behöva gå igenom en snabb och kraftig reformation. Om de skulle klara det så skulle Indien och Kina bli det nya väst med alla sina prideparader, kvinnlig frigörelse, demokratiska institutioner/system osv.
Det jag säger är att västs system inte har med USA eller vita européer att göra. Väst har helt enkelt kommit längst i mänsklighetens naturliga utveckling. Om någon annan aspirerar på att ta över världsordningen så kommer man också få mänsklighetens önskan om frigörelse i knäet. Tycker du Indien och Kina verkar mogna den uppgiften?