Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-08, 16:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det var Marcus som blev utröstad tidigare inte Dennis.

Vi vet det men det inlägget kanske syftade till det Örådet där både Dennis och Christina fick nästan lika många röster fast Christina fick flest röter och hon fick möjligheten att duellera med någon och valde Dennis men han vann duellen över Christina?
2023-04-08, 19:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det var Marcus som blev utröstad tidigare inte Dennis.
Ja men han HÖLL på att bli utröstad och fick lov att duellera sig kvar. Marcus blev ju inte utröstad utan det var ledarn som bestämde tillsammans med assistenten var det väl?

He he just det
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vi vet det men det inlägget kanske syftade till det Örådet där både Dennis och Christina fick nästan lika många röster fast Christina fick flest röter och hon fick möjligheten att duellera med någon och valde Dennis men han vann duellen över Christina?
2023-04-08, 19:33
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja men han HÖLL på att bli utröstad och fick lov att duellera sig kvar. Marcus blev ju inte utröstad utan det var ledarn som bestämde tillsammans med assistenten var det väl?

Stämmer! Vi hade fel båda två.
2023-04-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är det skillnad att använda ordet neger eller negress?
En neger är ju en neger. Oavsett vilket kön negerpersonen tillhör vid varje given tidpunkt.
2023-04-08, 22:28
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsearch
En neger är ju en neger. Oavsett vilket kön negerpersonen tillhör vid varje given tidpunkt.

Säg att vi sitter och tittar på tex Wakanda forever plötsligt behöver du gå på toa. När du kommer tillbaka uppstår följande diskussion.

- Fan du missade precis snyggaste bruden i Wakanda (landet).
- Shit mannen, hur såg hon ut?
- Svårt att förklara men det var en negress.

Gör väl knappast oss till rasister.
2023-04-08, 23:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Stämmer! Vi hade fel båda två.
Nä nu har du fel igen
2023-04-09, 00:17
Medlem
Zyxel04s avatar
En ok säsong hittils för det har ju funnits en del drama och paktande vilket vi tittare gillar

Har samtidigt haft mycket annat och därför inte följt allt på så nära håll. Försöker få mig en bild av pakterna som finns i respektive lag.

De unga laget + milf-Sanna:

Om jag fattat det rätt så är Alva, Christopher, Caroline, Sanna och Sophie i en pakt. Tidigare var Christina i deras pakt innan hon blev utröstad (?)

Att döma av programet så är det Caroline som är lite av en pakt-ledare och drivande i att formatera gruppen. Alva känns som en ganska svag spelare som mest vill vara i bakgrunden och "hänga på" utan att ta tuffa beslut.

Denna pakt har ju majoritet som läget ser ut just nu... deras lag dominerar ju också tävlingarna och kanske kommer alla fem nå en eventuell sammanslagning.

Jag har tyvärr svårt för Christopher, jag vet inte varför men han känns lite som en sådan som snackar mycket skit om folk men är trevlig framför dom. Jag tror han är bög, he. Inte för att det är viktigt men mm.

Utöver dessa fem finns finns Dennis, Oskar, Marcus och Amanda H i samma lag men som är utanför pakten.

Vet inte om jag minns rätt men Dennis, Amanda H Amanda E och Oskar snackade väl mycket innan? När Amanda E och Amanda H fortfarande var i det laget? Och hade typ en pakt? Eller minns jag fel he...

Marcus kom ju inte lite senare och har inte riktigt lyckats bli en del av en pakt. Det är en stark spelare tävlingsmässigt och verkar ju vara en bra överlevare.. men tar man inte det socialt så blir det SVÅRT

Oskar är ju också duktig men han är lite mycket bessewiesser för min smak. Dock en potentiell vinnare om han inte blir ett för stort hot.

Sen har vi det gamla laget + Amanda E.

De hade ju ett Ö-råd och där röstade typ alla på Anna Stomsi som åkte till gränslandet.

Anna hade dock en del oflyt för det verkade som om de fanns en majoritet för att rösta ut Peter.

I det gamla laget finns just nu Erik, Dennis B, Pernilla, Camilla W, Fabian, Camilla S och Amanda E.

När jag ser namnen så inser jag att det är ganska många som jag typ inte har ett ansikte på. LOL.

Men utifrån det förra Ö-rådet så verkar det som tjejerna: Pernilla och Camillorna hänger ihop. De lierade sig också med Dennis B i just det Ö-rådet (kring att ta ut Peter). Det är oklart om Dennis B är en integrerad del av deras pakt.

Man ser annars att Erik och Amanda E har klickat varav Amanda E sa också att hon klickar bra med Dennis B.

Fabian är lite svårare att säga något kring, han klickade ju bra med Peter som alltså har lämnat. Känns somhan kan bli ogillad för att han är negativ (och ärlig)... mm...

7 deltagare och de mest rimliga är väl att männen och Amanda E lierar sig och röstar ut någon av dom där tre tjejerna. Möjligen kan Dennis B åka ut för han har inte varit så stark i tävlingar.

På gränslandet finns annars Christina, Anna, Elin och Zeki.

Alla verkar ju klicka med varandra men det känns som om tjejerna ändå är lite tightare och stör sig på Zeki som får sina utbrott. Zeki har väl i sin tur dominerat på tävlingarna som varit i gränslandet. De vore intressant att se honom återvända till Robinson för han är impulsiv och säger vad han tycker.

Utöver dessa så har Amanda H, Salam och Peter lämnat varav ingen har lämnat genom att förlora på tävlingar eller röstas ifrån. Amanda H hade väl medicinska problem, Salam gav upp och Peter drog rasistkortet (?)

Salam var svag... tyvärr... stör mig på den karaktären som tar en plats från någon annan men ger upp vid första motgång. SVAGT.

Jag vet inte varför Peter fick lämna riktigt... så kan inte värdera men de var inte frivilligt så de ger honom lite eloge
2023-04-09, 02:59
Medlem
Xedomes avatar
Fabian Turkalj och Zeki är ena riktiga cancersvulster i lag Nord, med sin fullkomligt vidriga arrogans och toxicitet.

Fabian är den mest osympatiske deltagaren någonsin i Expedition Robinson.

När man tror att hans förakt för andra och självgodhet nått botten - ja, då drar han till med att laget borde vinna 8 rep att hänga sig med. Inför det andra laget.

Anna är inte i sitt rätta element och laget suger - men jag är helt övertygad om att de kommer börja prestera när den blekfete fotbollswannabeen åker ut med huvudet före!

Ju förr, desto bättre.
2023-04-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Du har huvudet på spiken ändå. Man önskar ju en gnutta mer stringens som tittare. Förstår inte poängen att de även håller tittaren i mörkret och godtyckligt ändrar på en massa förfaranden bara för sakens skull. Att ha lite regler att luta sig tillbaka på bidrar till mer underhållning och åskådarrelaterad investering än någon sorts free-for-all producenten nyckfullt drömt fram mellan cocktailträffarna.

Den tiden är förbi i ett familjeprogram år 2023, de var bättre ögongodis förr.
Kanske släpps in snygga jokrar snart som rör om i grytan, så det händer nåt.

Gubbarnas B-kupa i lag röd
2023-04-09, 12:18
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Fabian Turkalj och Zeki är ena riktiga cancersvulster i lag Nord, med sin fullkomligt vidriga arrogans och toxicitet.

Fabian är den mest osympatiske deltagaren någonsin i Expedition Robinson.

När man tror att hans förakt för andra och självgodhet nått botten - ja, då drar han till med att laget borde vinna 8 rep att hänga sig med. Inför det andra laget.

Anna är inte i sitt rätta element och laget suger - men jag är helt övertygad om att de kommer börja prestera när den blekfete fotbollswannabeen åker ut med huvudet före!

Ju förr, desto bättre.

Man undrar ju hur många veckor efter du ligger i ditt tittande.
2023-04-09, 12:26
Medlem
XtraXs avatar
Alla i PRO laget ser ut att ha ökat i vikt sen programmet startade.
2023-04-09, 13:02
Avslutad
Pernillas tuttar på Amandas kropp hade varit en fin kombo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in