2023-04-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Ok jag är maskiningenjör och vet vad jag pratar om. Men dröm vidare du ditt jävla psykfall. Om du på allvar tror att din sketna gamla volvo eller vanliga personbil motoreffekt påverkas det minsta om du kör med Castrol eller Biltema är du bara efterbliven, jävla sopa. Har du sportluftfilter också?
Du är psykfallet här! Klart att det känns skillnad på billig olja och dyr olja. Motorn går tystare och bättre på en mobilolja än en biltema.
Citera
2023-04-08, 21:22
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
Du är psykfallet här! Klart att det känns skillnad på billig olja och dyr olja. Motorn går tystare och bättre på en mobilolja än en biltema.
Jag önskar att jag hade din förmåga att höra skillnad på dyr eller billig olja,hade nog blivit en stjärna på Tv 4-5-6 eller någon annan kanal som har människor som kan kontakta Andevärlden!!!

The Oil Whisperer skulle jag kalla programet!
Citera
2023-04-08, 22:46
Medlem
Citat:

Du får gärna försöka briljera med det i ett blindtest….
Citera
2023-04-09, 01:41
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Jävla skitsnack! Aldrig att du skulle kunna höra någon skillnad mellan oljor. Om du ska fantisera och ljuga, åtminstone försök att verka trovärdig.
Citera
2023-04-09, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jävla skitsnack! Aldrig att du skulle kunna höra någon skillnad mellan oljor. Om du ska fantisera och ljuga, åtminstone försök att verka trovärdig.

Självklart kan man höra skillnad mellan oljor….. därför att oljor kan ha olika egenskaper.

Dessutom så var det inte det han påstod från början…. Så läs hans påstående igen, så kanske du inser varför jag svarade honom som jag gjorde, och svarade dig som jag nu gjorde….
Citera
2023-04-09, 12:27
Medlem
Själv så beställer jag olja från tyskland, mobils 5L dunk för 345kr dunken, skiljer 20kr mot bilteams olja som inte är något fel på, men jag använder hellre mobils olja för samma peng
Citera
2023-04-09, 14:56
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro127
Själv så beställer jag olja från tyskland, mobils 5L dunk för 345kr dunken, skiljer 20kr mot bilteams olja som inte är något fel på, men jag använder hellre mobils olja för samma peng

https://m.youtube.com/watch?v=7tgbb9Zqc58

Haha , kanske biltema oljan är bättre.

Tidigare var ju biltemas oljor rebrandade statoiloljor , samma dunkar diffrent färg..
Citera
2023-04-09, 15:06
Medlem
svampdamps avatar
Sura blickar från personalen på verkstaden när du kommer släpandes med egen olja?
Citera
2023-04-09, 15:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
https://m.youtube.com/watch?v=7tgbb9Zqc58

Haha , kanske biltema oljan är bättre.

Tidigare var ju biltemas oljor rebrandade statoiloljor , samma dunkar diffrent färg..
Det är det fortfarande.
Citera
2023-04-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är det fortfarande.

Statoil som Equinor eller Statoil som Circle-K?
Citera
2023-04-09, 18:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Så kan någon rekommendera en a5 olja till Volvo istället för Biltemas som är billig?
Citera
2023-04-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Så kan någon rekommendera en a5 olja till Volvo istället för Biltemas som är billig?
Är inte Biltemas olja billig då….?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in