OK Varför är orange fel? Motown säger att den var "brunorange".
En brunorange bil blir bara mörkare om en gatlampa inte ger vitt ljus. Om killarna såg en brunorange bil så skulle de alltså uppfattat den som "mörk eller brunorange" och inte "vit eller ljus".
Om bilen är vit kan den däremot färgas av gatlampor. En beige bil kan tänkbart få en lite bronsfärgad ton om gatlampan är röd. Men en beige bil blir inte vit hur vit än gatlampan är.
Dessutom har en SAAB 900 en helt annan storlek än en liten vit opel kadett.
Jag undrar därför om ni
vet samma färg och storlek på bilen?
Jag tycker ni skall fundera på min första lösning, att de har två olika bilar som de växlar mellan för det är enda lösningen som fungerar om ni skall ha med Radbyn, Carina och killarna på Hällristningsvägen. Parkeringen på cykelvägen
måste också vara ett medvetet villospår om BW ensam åker iväg till Dillön, för det finns inget skäl för MiKj att stå där annars.
Kom ihåg att jag stödjer er till 100% så detta är bara ett tips i all välmening. Får vi bara filat lite på allt så att vi gör rätt antaganden i alla lägen så får vi nog till ett scenarium som mobbarna i tråden inte kan hitta något fel på. De kommer bara att kunna säga att det inte bygger på fakta, deras sista nödlösning.
Vad
vet ni nu om hur bilarna gick?
Vet ni att BW åkte båt till Dillön eller
vet ni att han åkte bil med MiKj till Dillön?
Det blir lite svårt för oss hängivna supporters när ni vet olika från dag till dag. Inte lätt att hänga med och håller man med om fel sak så ägnar man sig om härskarteknik...
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Snarare bronsfärgad, "orange" är en felaktig benämning av färgen, det blir missvisande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Det är gatubelysnings sken som kan ha förvirrat vittnena som har pratat om vit, ljus och beige.
Men det handlar om en (1) bil som gm har använt. Du vet precis som vi att mordet var totalt oplanerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motown
Nu är det lätt att tro att jag skulle ha något emot BW eller försöker elda på rykten mot honom. Men som jag minns det när jag var i förhör, frågade polisen om vilken färg det var på BWs bil och jag svarade att den var brunorange, dvs bronsfärgad. Oavsett så borde det väl vara relativt lätt att kolla vilka bilar som stått registrerade på honom och när? Tror att även färg nämns i bilregistret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motown
Nej jag vet inte men min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900.