2023-04-08, 15:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Och varför är det helt plötsligt mindre viktigt att "utröna exakt vad som hände timmen före Stadts stängning", när det är precis det som du har hållit på att "utröna" i dagar nu? Det är ju du som med en dåres envishet vill koppla ihop BW och MK innan Stadt stängde! Det är tvärtom väldigt viktigt att utröna detta, och vi vet nu att BW var på fest i Radbyn utan MK.

Nej vi "vet" faktiskt inte exakt vad som hände under den sista timmen, innan stadt stängde.
Men en sak vet vi och det är att BW och MK hade varit "bortresta" och att dom kom tillbaka sent till Mariestad. "Då körde vi ner på stan" (enligt MK) Jag behöver inte koppla ihop BW med MK eftersom dom redan är med varandra. Dom har dessutom varit bortresta tidigare under kvällen.
Citera
2023-04-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelaren
Mats Trolin har lagt ut två långa videor om HA:s försvinnande. Hjärnsläpp.
https://www.youtube.com/watch?v=10_VPf1wy_o
https://www.youtube.com/watch?v=EF0A7KFKiT0
Stolpskott? Har bara sett 7 minuter av första videon, men redan har han blandat ihop de två senast av polisen misstänkta, CL och KM.
Är det värt att fortsätta? Jag har annat att lägga min tid på annars.
Citera
2023-04-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Skvagg och Pudelfrillan, eftersom ni säger att bilen var både vit och oranje... har ni berättat detta för polisen? Kan vara viktigt för det talar starkt för att mordet är planerat plus det faktum att MiKj lät bilen stå kvar på cykelvägen för att Carina skulle se en orange bil...

Nu har vi de jävlarna!

Måste tyvärr gå nu. Har lite inköp att göra. Match imorgon.
En fråga bara. Om MiKj vill förvilla genom att ställa sin bil på cykelvägen. Är han då helt dum i huvet som använder sin egen bil som kan identifieras och leda till honom och få jobbiga frågor om om nån ser den och noterar regnumret?
Citera
2023-04-08, 16:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
En fråga bara. Om MiKj vill förvilla genom att ställa sin bil på cykelvägen. Är han då helt dum i huvet som anväder sin egen bil som kan identifieras och leda till honom och få jobbiga frågor om om nån ser den och noterar regnumret?

Vi har ju fått lära oss av Pudelfrillan att gärningsmännen "tog ett klokt beslut" ...
Citera
2023-04-08, 16:17
Medlem
MissPeeRats avatar
OK Varför är orange fel? Motown säger att den var "brunorange".

En brunorange bil blir bara mörkare om en gatlampa inte ger vitt ljus. Om killarna såg en brunorange bil så skulle de alltså uppfattat den som "mörk eller brunorange" och inte "vit eller ljus".

Om bilen är vit kan den däremot färgas av gatlampor. En beige bil kan tänkbart få en lite bronsfärgad ton om gatlampan är röd. Men en beige bil blir inte vit hur vit än gatlampan är.

Dessutom har en SAAB 900 en helt annan storlek än en liten vit opel kadett.

Jag undrar därför om ni vet samma färg och storlek på bilen?

Jag tycker ni skall fundera på min första lösning, att de har två olika bilar som de växlar mellan för det är enda lösningen som fungerar om ni skall ha med Radbyn, Carina och killarna på Hällristningsvägen. Parkeringen på cykelvägen måste också vara ett medvetet villospår om BW ensam åker iväg till Dillön, för det finns inget skäl för MiKj att stå där annars.

Kom ihåg att jag stödjer er till 100% så detta är bara ett tips i all välmening. Får vi bara filat lite på allt så att vi gör rätt antaganden i alla lägen så får vi nog till ett scenarium som mobbarna i tråden inte kan hitta något fel på. De kommer bara att kunna säga att det inte bygger på fakta, deras sista nödlösning.

Vad vet ni nu om hur bilarna gick? Vet ni att BW åkte båt till Dillön eller vet ni att han åkte bil med MiKj till Dillön?

Det blir lite svårt för oss hängivna supporters när ni vet olika från dag till dag. Inte lätt att hänga med och håller man med om fel sak så ägnar man sig om härskarteknik...

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Snarare bronsfärgad, "orange" är en felaktig benämning av färgen, det blir missvisande.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Det är gatubelysnings sken som kan ha förvirrat vittnena som har pratat om vit, ljus och beige.
Men det handlar om en (1) bil som gm har använt. Du vet precis som vi att mordet var totalt oplanerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Motown
Nu är det lätt att tro att jag skulle ha något emot BW eller försöker elda på rykten mot honom. Men som jag minns det när jag var i förhör, frågade polisen om vilken färg det var på BWs bil och jag svarade att den var brunorange, dvs bronsfärgad. Oavsett så borde det väl vara relativt lätt att kolla vilka bilar som stått registrerade på honom och när? Tror att även färg nämns i bilregistret.

Citat:
Ursprungligen postat av Motown
Nej jag vet inte men min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900.
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 16:24.
Citera
2023-04-08, 16:20
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Nej vi "vet" faktiskt inte exakt vad som hände under den sista timmen, innan stadt stängde.
Men en sak vet vi och det är att BW och MK hade varit "bortresta" och att dom kom tillbaka sent till Mariestad. "Då körde vi ner på stan" (enligt MK) Jag behöver inte koppla ihop BW med MK eftersom dom redan är med varandra. Dom har dessutom varit bortresta tidigare under kvällen.

Hur skall jag som hängiven supporter kunna hänga med när Motown ena stunden är en viktig källa och nästa stund inte alls?

Berätta gärna en gång till från början till slut vad ni vet för nu börjar det bli rörigt...

Kjam!
Citera
2023-04-08, 16:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det finns bara ett mikroskopiskt fönster kvar som kan rädda din dröm om BW och MK: Att de av en slump stötte på varandra i samband med att BW mötte Helena eller efter det att BW hade mött Helena. Odds på det?

Nej mycket talar för att dom var med varandra hela kvällen.
Hur som helst var dom det efter kl. 02:00 och det är egentligen det enda som är viktigt.

Du har just greppat det sista halmstået nu.
Hela tråden ser hur du hänger där och sprattlar med byxorna nerdragna...
Men ett, tu, tre så tappar du taget
Citera
2023-04-08, 16:26
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
En fråga bara. Om MiKj vill förvilla genom att ställa sin bil på cykelvägen. Är han då helt dum i huvet som använder sin egen bil som kan identifieras och leda till honom och få jobbiga frågor om om nån ser den och noterar regnumret?

Jag vet inte? Pudelfrillan har sagt att man körde Helena ned till hamnen och sedan åkte BW ensam till Dillön. I så fall blir det ju hål i huvudet att stå på cykelvägen, det finns ju inte tillstymmelse till skäl till det och Carina kommer relativt sent. Så lång tid tar det inte att baxa in en kropp i en bil och båt och ge sig av. Dessutom är det logiska att MiKj är kvar (och bilen är kvar) i hamnen, den korta tid det tar att lasta i en kropp.

Så du får rikta din fråga till Pudelfrillan. Hon vet säkert hur det ligger till. Själv är jag lite korkad så den enda lösningen jag kunde tänka mig är att man kört dit en annan bil för att förvilla, för varför stå där alls???
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 16:28.
Citera
2023-04-08, 16:27
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Nej mycket talar för att dom var med varandra hela kvällen.
Hur som helst var dom det efter kl. 02:00 och det är egentligen det enda som är viktigt.

Du har just greppat det sista halmstået nu.
Hela tråden ser hur du hänger där och sprattlar med byxorna nerdragna...
Men ett, tu, tre så tappar du taget

Var de i Radbyn? Vet du det?
Citera
2023-04-08, 16:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
I mitt PM från Bratis står det att dom var bortresta och att dom kom hem sent.
Uppgiften finns även i tråden.

Citat:

Då ber jag dig att länka till det inlägg i vilket Bratis skulle ha skrivit att BW och MK skulle ha varit "bortresta". Jag har sökt på Bratis inlägg, men kan inte hitta den formuleringen. Den står inte heller i det PM som jag var först att få. Och eftersom du skriver "bortresta" inom citationstecken, tolkar jag det som att det är din egen tolkning - eller snarare att det är det som du vill få det till för att passa in i din saga.

Nej, vi vet inte att "BW och MK hade varit "bortresta" och att dom kom tillbaka sent till Mariestad". Du väljer att tro på ett fyllesamtal. Bratis har skrivit att han var full och att hans minne inte är det bästa. Seriöst, människa?!

Däremot har vi fakta: Motown*** vet exakt hur det låg till. BW var på festen i Radbyn, han lämnade festen mycket sent antingen ensam eller med Sh*ane = ingen MK! Dessutom hade BW blivit full på folköl, vilket ger oss att BW hade varit på festen länge. MK finns inte med i det här skedet. BW hade strulat med J*ulia A. Det sannolikaste är att MK drog en vals för Bratis för att få bort BW från festen i Radbyn. Vi vet nu att BW var på fest i Radbyn utan MK. Motown har i flera inlägg redogjort för detaljer från festen, namngett polisen Sune Sand som skötte förhören, har kunnat namnge J*ulia A som den tjej som BW strulade med, kunnat ange tidpunkten som BW lämnade festen vid, kunnat beskriva att BW åkte själv eller med Sh*ane och så vidare. Men du väljer att tro på en person som på fyllan med taskigt minne refererar till ett fyllesamtal ...

Så här enkelt är det: Det finns bara ett mikroskopiskt fönster kvar som kan rädda din dröm om BW och MK: Att de av en slump stötte på varandra i samband med att BW mötte Helena eller efter det att BW hade mött Helena. Odds på det?

*** Notera också att Motown beskrev festen i Radbyn för nio år sedan (!) - opåverkad långt innan en massa annan skit hade sett dagens ljus i tråden.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-08 kl. 16:39.
Citera
2023-04-08, 16:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Precis som du är Motown mycket riktigt en anonym person på Flashback, men skillnaden på honom och dig är att Motown i flera inlägg har redogjort för detaljer från festen, namngett polisen Sune Sand som skötte förhören, har kunnat namnge J*ulia A som den tjej som BW strulade med, kunnat ange tidpunkten som BW lämnade festen vid, kunnat beskriva att BW åkte själv eller med Sh*ane och så vidare. Du däremot bara tror, fantiserar, hoppas och hittar på. Du drar dig inte ens från att klippa bort obekväma uppgifter när du citerar.

Eftersom Motown's uppgifter inte passar in i tidslinjen med BW och MK och defacto att dom åkte ner på stan tillsammans så måste man vara på sin vakt, det hade även den gode GW varit.

Hur vet du att det inte finns en baktanke att försöka få in Sh*ane i bilden strax före stads stängning? Jag tycker att det verkar ganska uppenbart att så är fallet.
Citera
2023-04-08, 16:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Eftersom Motown's uppgifter inte passar in i tidslinjen med BW och MK och defacto att dom åkte ner på stan tillsammans så måste man vara på sin vakt, det hade även den gode GW varit.

Hur vet du att det inte finns en baktanke att försöka få in Sh*ane i bilden strax före stads stängning? Jag tycker att det verkar ganska uppenbart att så är fallet.

Vilket "de facto"? Uppgifter från ett fyllesamtal som berättaren själv (Bratis) har svårigheter att minnas detaljerna från på grund av just fylla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in