2023-04-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag vet betydligt mer än så. Problemet ligger inte hos föräldrarna utan i skolan där skolledningen inte åtgärdat de problem som ligger bakom det. Men socialen i Göteborg utgår alltid från att det är föräldrarna som är problemet och omhändertar först och utreder sen. I Eslöv kommer man inte ens så långt till en utredning. Händelseförloppet hade alltså varit helt annorlunda om familjen bott i Göteborg istället för Eslöv. Då hade barnen varit omhändertagna för flera år sen.
Hur kan man omhänderta först och utreda sen? Jag vill påstå att du är ute o cyklar. Ett akut tvångsomhändertagande kan gå med några kortfattade rader. Hittas en tvååring ensam på en gata o ingen förälder dyker upp i rimlig tid ..då kan bara några rader skickas till domstol efter placering för att få godkännande. Men så snabbt som möjligt måste ytterligare utredning göras.
Att skilja barn från föräldrar är inte nåt man snyter ur näsan lättvindigt. Förädrar har advokater som slår ned på minsta detalj.
Citera
2023-04-08, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Hur kan man omhänderta först och utreda sen? Jag vill påstå att du är ute o cyklar. Ett akut tvångsomhändertagande kan gå med några kortfattade rader. Hittas en tvååring ensam på en gata o ingen förälder dyker upp i rimlig tid ..då kan bara några rader skickas till domstol efter placering för att få godkännande. Men så snabbt som möjligt måste ytterligare utredning göras.
Att skilja barn från föräldrar är inte nåt man snyter ur näsan lättvindigt. Förädrar har advokater som slår ned på minsta detalj.

Nu är det du som är ute och cyklar.
Vilka föräldrar har advokater? Möjligtvis de högutbildade men det är sällan de som hamnar hos soc för tvångsomhändertagande av deras barn.
Citera
2023-04-08, 14:47
Avslutad
Vid lvu så får vårdnadshavare en advokat och barnet en annan advokat. Det är helt gratis och är för att alla parter ska ha lika möjligheter att få sin önskan prövad. Obs! Barnets advokat tar ingen hänsyn till vårdnadshavare utan enbart vad som är bäst för barnet
Citera
2023-04-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu är det du som är ute och cyklar.
Vilka föräldrar har advokater? Möjligtvis de högutbildade men det är sällan de som hamnar hos soc för tvångsomhändertagande av deras barn.
Så är det ju, de fattiga får nöja sig med de klappträn som förvaltningsrätten utser och som redan går soc ärenden annars kan de inte räkna med fler uppdrag.
Citera
2023-04-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Att hon lukta skarpt beror med stor sannolikhet på långtgående undernäring. När koppens egna resurser tar slut förbränner den bla muskelstrukturer för att utvinna fett/glykos och då frisätts ketonkroppar i blodet som luktar väldigt illa, starkt acetonaktigt.

Lukten lämnar sen kroppen både via utandningsluften, huden och urin/avföring.

Tror föräldrarna då börjat isolera henne, satt blöja på henne och tvingat i henne ättikan för att dölja hennes dålig andedräkt och märklig svett-& avföringslukt.

Sen var hon nära döden när hon kom in till sjukhuset iom organsvikter. I grunden betyder det att hon har svultits ut under längre tid av någon hittills oklar anledning.

Att båda föräldrarna ljuger om hur detta gått till är uppenbart.

Har hon blivit familjens hackkyckling? Utmobbad, bestraffad och utsvulten?

Sjuka jävla människor.
Vad är det för familjer som har hackkyckling inom familjen? Stört värre fan.
Citera
2023-04-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Weeden
Sjuka jävla människor.
Vad är det för familjer som har hackkyckling inom familjen? Stört värre fan.

Ja jag instämmer, helt galet! Det finns fall dokumenterade iaf i USA som tidigare trådis skrev.
Och även i Sverige fanns ett tragiskt fall med lilla hjärtat såklart, som dog av vanvård. Där åkte båda föräldrarna in.

Det jag närmast tänker på är ett gammalt tragiskt fall där mamman får en hel familj mot ett barn som till slut avlider av sviterna. Mordet på henne blev även film:

https://m.youtube.com/watch?v=sDYA1ESLuRY

(Nu var detta iofs inget biologiskt barn utan ett barn upptaget i familjen men det speglar väl dynamiken i en familj)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Sylvia_Likens
Citera
2023-04-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ett tips är att antingen läsa i tråden eller läsa sammanfattningen i trådstarten?
Där framkommer det ganska exakt vad det är för typ av människor det handlar om här.

I Sverige kan jag inte minnas/komma på något liknande fall (där bara ett barn väljs ut), men Google kan visa dig åtminstone en handfull fall från USA dom senaste åren annars.

Jag har läst trådstartaren och artikeln. Vad får dig att tro annat?
Citera
2023-04-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Så är det ju, de fattiga får nöja sig med de klappträn som förvaltningsrätten utser och som redan går soc ärenden annars kan de inte räkna med fler uppdrag.
Oj! Det var en käftsmäll mot rättsväsendet.
Att föräldrarnas advokater jamsar med soc. för att få nya uppdrag.
Citera
2023-04-08, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det räcker med att läsa sammanfattningen på första sidan, är det verkligen så svårt?
Har läst hela tråden, så även sammanfattningen. Hade varit bra att ha något som underlättade för att veta vem som är vem av alla barnen när fup:en kommer. Vad är ditt problem?
Citera
2023-04-08, 17:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har läst hela tråden, så även sammanfattningen. Hade varit bra att ha något som underlättade för att veta vem som är vem av alla barnen när fup:en kommer. Vad är ditt problem?
Men det kan du ju inte ha gjort.
Så vad är ditt problem?
Hur svårt kan det vara att gå tillbaka och läsa igen om man har dåligt minne?
Citera
2023-04-08, 17:16
Medlem
Google lyckades fånga dem på bild i september 2022.
https://goo.gl/maps/GHUFy4SbsDrtHUh7A

Hon med rullatorn är Jasmine. Den svartklädda som sitter ner och röker kan vara Daniel. Han höll upp med cigaretterna ett tag men röker tydligen igen om det är han på bilden.

Herren i blå tröja vet jag Inte vem det är.

Senast jag själv såg dem var sommaren 2021, då knuffade Daniel runt Jasmine i rullstol.
Citera
2023-04-08, 17:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Weeden
Jag har läst trådstartaren och artikeln. Vad får dig att tro annat?

Tja, ditt inlägg?

Din fråga ”Vad är det för familjer som har hackkyckling inom familjen” fick det nämligen att låta som att du inte hade någon koll öht på vilka föräldrarna är i detta fallet eller hur familjen har levt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in